اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار تحلیلی

استقبال گاوها از اتریوم با افزایش ۸۲ درصدی کارمزد شبکه

استقبال گاوها از اتریوم و روند صعودی برای آلتکوین ها

 

با توجه به عملکرد مثبت اتریوم در ۲۴ گذشته، این رمزارز بار دیگر توجه گاوهای بازار را به خود جلب کرد. علاوه بر این، با حرکت اتریوم به سمت سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، عملکرد آن در بخش NFT نیز مثبت نظر می‌رسد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تریدرها باید مراقب روند قیمت و سرمایه‌گذاری در اتریوم باشند؟

افزایش ۸۲ درصدی کارمزدهای سه‌ماهه اتریوم

شاخص‌های RSI و MACD ETH نشان می‌دهند که با ادامه روند صعودی آلتکوین ها ثبات نسبی پیدا کرده‌اند.

شروع سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ با خبرهای خوبی برای بازار آلتکوین همراه بود. دلیل این امر این بود که اکثر آلتکوین ها با روند صعودی قوی وارد سه‌ماهه سوم سال شدند. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۳/۹۳ درصد بیشتر معامله شده است.

علاوه‌بر قیمت روبه رشد اتریوم، در توییتی از IntoTheBlock آپدیتی از سه‌ماهه دوم این رمزارز را می‌بینیم. بر اساس این توییت، کارمزدهای سه‌ماهه اتریوم شاهد رشد ۸۳ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بوده. این توییت همچنین نشان می‌دهد که گمانه‌زنی‌ها در مورد میم کوین‌ها می‌تواند عامل محرک رشد در هزینه‌های اتریوم باشد.

امیدهای تازه برای اتریوم در سه‌ماهه سوم 

نگاهی به عملکرد اتریوم در بخش NFT تصویر کاملا مثبتی را نشان می‌دهد. براساس داده‌های CRYPTOSLAM، حجم فروش NFT اتریوم در هفت روز گذشته شاهد افزایش ۱۲۹/۹۰ درصدی بوده است. علاوه بر این، شبکه اتریوم شاهد افزایش ۲۵ درصدی خریداران و ۲۳ درصدی فروشندگان همراه با افزایش حجم تجارت شستشوی تقریباً ۷۹ درصدی بود.

در زمان انتشار این خبر، فعالیت توسعه اتریوم روی ۳۹/۳۲ بود که با توجه به روند چند روز گذشته، رقم بسیار پایینی بود.

با این حال، حجم اتریوم تا ۳۰ ژوئن افزایش پیدا کرده بود. این افزایش حجم همراه با حرکت قیمت در جهت مثبت می‌تواند نشانه انباشت آلتکوین ها توسط سرمایه‌گذاران باشد. علاوه بر این، احساسات وزنی نسبت به اتریوم از زمان رسیدن به کف قیمت خود در ۹ ژوئن، روند بهبود آهسته اما پیوسته‌ای را نشان داد.

مقایسه احساسات وزنی، حجم مبادلات و فعالیت توسعه اتریوم
مقایسه احساسات وزنی، حجم مبادلات و فعالیت توسعه اتریوم – منبع: Santiment

چه کسی طرفدار اتریوم است؟

توییتی که توسط شاخص ترس و طمع اتریوم منتشر شد، احساسات سرمایه‌گذاران در بازار را روی حس طمع نشان داد که به عدد ۵۵ رسیده است.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم /۲۲ درصد بالاتر از قیمت آغاز خود در روز معامله شد. علاوه بر این، با نگاهی به موقعیت شاخص قدرت نسبی اتریوم (RSI)، می‌توان نتیجه گرفت که فشار خرید قابل توجهی در بازار وجود دارد. دلیل این امر این است که شاخص قدرت نسبی اتریوم روی ۶۰/۲۵ بود و دیده شد که به سمت منطقه خرید بیش از حد حرکت می‌کند.

علاوه بر این، خط واگرایی میانگین متحرک (MACD) اتریوم (با رنگ آبی) بالای خط سیگنال (با رنگ قرمز) و بالاتر از خط صفر قرار گرفت. این موقعیت نشان‌دهنده یک حرکت صعودی قوی برای اتریوم بود. با این حال، علیرغم اینکه گاوها از ۳۰ ژوئن حمایت خود را از اتریوم نشان دادند، لازم است که تریدرها همچنان احتیاط کنند.

دلیل آن این بود که اندیکاتور Awesome Oscillator اتریوم بالاتر از خط صفر با رنگ قرمز چشمک زد. کاهش اندک فشار خرید ممکن است باعث تغییر در موقعیت اندیکاتورها و اصلاح قیمت برای اتریوم باشد.

مبادلات اتریوم در ۱ جولای
مبادلات اتریوم در ۱ جولای – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا