اخبار صرافی ها

همکاری شرکت ویزا با صرافی WhiteBIT برای یکپارچه‌سازی سیستم پرداخت

همکاری شرکت ویزا و صرافی WhiteBIT برای تغییر جریان اصلی کریپتو


اولین همکاری شرکت ویزا با صرافی WhiteBIT برای یکپارچه‌سازی سیستم پرداخت در نیم سال گذشته رخ داد. با امضای یادداشت تفاهم (MoU) با صرافی کریپتو WhiteBIT، غول پرداخت درگاه‌های آنلاین به روی بخشی باز می‌شود که ماه‌ها هیچ‌گونه فعالیت بخصوصی نداشت.

در کنار استقبال از این همکاری، اطلاعیه‌های فناوری اخیر نشان می‌دهد که دنیای رمزارزها در نهایت به نفع شرکت ویزا به میدان بازگشته است.

زمستان فعالیت ویزا در بخش ارزهای دیجیتال به پایان می‌رسد

در ماه فوریه، ویزا و مسترکارت برنامه‌های مشارکت با شرکت‌های کریپتو را در پی ورشکستگی و سقوط بازار که در ماه‌های گذشته صنعت را تکان داده بود، مهار کردند. یکی از سخنگویان ویزا اظهار داشت: «شکست‌های اخیر در بخش کریپتو یادآور مهمی است که ما راه درازی در پیش داریم تا کریپتو به بخشی از پرداخت‌ها و خدمات مالی اصلی در فعالیت ما تبدیل شود.»

ویزا و مسترکارت نقش مهمی در نوآوری بلاکچین، به ویژه در TradFi و بانکداری ایفا کرده‌اند. فقدان آنها در این بخش کاملاً محسوس است.

همکاری شرکت ویزا و صرافی WhiteBIT برای تغییر جریان اصلی کریپتو

شاید مهم‌ترین راهی که ویزا می‌تواند از شرکت‌های کریپتو پشتیبانی کند، اتصال آن به بانک‌های بزرگ است. به هر حال، شبکه ویزا بزرگترین شبکه کارت در جهان است. ویزا حدود ۲۴۲ میلیارد تراکنش را در سال گذشته را پردازش کرده است.

تراکنش‌های کارت‌ها در شرکت ویزا
تراکنش‌های کارت‌ها در شرکت ویزا – منبع: Statista

تراکنش‌های کارت‌ها در شرکت ویزا – منبع: Statista

صرافی WhiteBIT در یک بیانیه مطبوعاتی و جدیدترین تفاهم نامه خود اعلام کرد که قصد دارد از شبکه گسترده شرکای بانکی و فین تک ویزا استفاده کند. در این نسخه آمده است که:

«هدف از این همکاری، حمایت از صرافی WhiteBIT در ایجاد روابط پایدار با بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک است که شرکای شرکت ویزا هستند و علاقه‌مند به پیاده‌سازی محصولات و خدمات مرتبط با رمزارزها هستند.»

یوگن لیسنیاک، مدیر ارشد، رئیس شراکت‌های استراتژیک، فین‌تک و سرمایه‌گذاری، Visa CISSEE گفت که این شرکت پتانسیل بالایی در محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌بیند.

وی افزود که تفاهم‌نامه جدید به صرافی WhiteBIT کمک می‌کند تا با بانک‌ها برای راه‌اندازی برنامه‌های صدور کارت و ادغام ارزهای دیجیتال در بخش مالی همکاری کند.

پرداخت گس فی با استفاده از کارت ویزا

در اقدام جدیدی این شرکت اعلام کرد که تکنیکی را برای فعال کردن پرداخت گس فی اتریوم مبتنی بر کارت در این هفته آزمایش کرده است.

برای انجام این کار، ویزا از استاندارد ERC-4337 و قرارداد پرداخت برای اجرای تراکنش‌های اتریوم بدون نیاز به مالکیت مستقیم اتریوم توسط کاربران استفاده کرد.

این شرکت با موفقیت این ایده را در شبکه آزمایشی Ethereum Goerli آزمایش کرده است. علاوه بر این، اکنون در حال بررسی چگونگی استفاده از این سرویس برای کاهش اصطکاک کاربران اتریوم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا