اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

نهنگ های کریپتو این هفته به دنبال چه رمزارزهایی هستند؟

با فعالیت نهنگ های کریپتو، بازار در جولای ۲۰۲۳ شروع مثبتی داشت و ارزش بازار صنعت به بالای ۱/۲ تریلیون دلار رسید.

 

با فعالیت چشمگیر نهنگ های کریپتو، بازار رمزارزها ماه ژوئیه ۲۰۲۳ را با جهش چشمگیری آغاز کرد چرا که کل سرمایه صنعت به بالای ۱/۲ تریلیون دلار رسید.

سلطه بیتکوین در این هفته با گسترش روند صعودی به بازار آلت کوین، ۱ درصد کاهش یافته است.

موضوع قابل توجه دیگر این است که که نهنگ های کریپتو اخیراً به سه آلت‌کوین برجسته توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند.

بازار کریپتو در جولای ۲۰۲۳ شروع مثبتی داشت و ارزش بازار صنعت به بالای ۱/۲ تریلیون دلار رسید. سؤالی که مطرح می‌شود این است که با کاهش تسلط بیت کوین، نهنگ های کریپتو در ماه جولای چه آلتکوین‌هایی را می‌خرند؟

سلطه بیت کوین در این هفته با شروع صعود برخی آلتکوین‌های برجسته به جدول برندگان برتر، ۱ درصد کاهش یافته و به ۵۱/۲ درصد رسیده است. در بحبوحه افزایش بازار آلتکوین، نهنگ های کریپتو این هفته توجه زیادی به این سه آلتکوین نشان داده‌اند.

نهنگ های کریپتو پرچم AAVE را برافراشته نگه می‌دارند

آوه (AAVE) توکن بومی پروتکل برجسته Aave DeFi است. پلتفرم آوه به کاربران امکان می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از دارایی‌های کریپتو را قرض کنند و وام بدهند.

روند صعودی اخیر کریپتو باعث رونق دیفای شده است و به عنوان یکی از پیشروترین پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای، جای تعجب نیست که نهنگ‌ها در این هفته توکن‌های آوه را ذخیره کرده‌اند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که نهنگ‌هایی که دارای ۱ تا ۱۰ میلیون کوین بیت کوین کش هستند از ۲۲ ژوئن حجم دارایی خود را افزایش داده‌اند. قابل توجه است که بین ۲۳ ژوئن تا ۵ ژوئیه، آنها ۱۹۰ هزار توکن آوه خریداری کردند.

نهنگ‌های کریپتو در حال خرید آوه (AAVE) - موجودی کیف پول نهنگ در ژوئیه ۲۰۲۳
نهنگ‌های کریپتو در حال خرید آوه (AAVE) – موجودی کیف پول نهنگ در جولای ۲۰۲۳ – منبع: Santiment

با ارزش فعلی ۷۴ دلار در بازار، سرمایه‌گذاری فعلی که توسط نهنگ‌ها انجام شده تقریباً ۱۴ میلیون دلار است. چنین جریان بزرگی از وجوه در یک دوره کوتاه نشانه اطمینان از این است که قیمت آوه احتمالاً در ماه جولای سود بیشتری خواهد داشت.

استقبال بی‌نظیر نهنگ ها از رمزارز میکر (MKR) به محض جدا شدن از USDC

داده‌های پلتفرم Santiment نشان می‌دهد که نهنگ های کریپتو این هفته از رمزارز میکر استقبال کرده‌اند. میکر دائو به عنوان صادرکننده استیبل کوین میکر، از یواس‌دی‌کوین جدا شد.

از ژانویه ۲۰۲۳، حدود ۲/۴ میلیارد دلار یواس‌دی‌کوین در PSM قفل شد که بخش مهمی از معماری میکر دائو محسوب می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد یواس‌دی کوین و دای را با نسبت 1:1 مینت کنند. اما طبق داده‌های DeFiLlama، این رقم به حدود ۵۲۰ میلیون دلار کاهش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده کاهش ۷۸ درصدی مقدار یواس‌دی کوین است که مستقیماً برای حمایت از استیبل کوین دای استفاده می‌شود.

به طور خاص، نهنگ های کریپتو با اضافه کردن دارایی میکر به دارایی‌های خود به این پیشرفت پاسخ داده‌اند. همانطور که در زیر مشاهده میذکنید، بین ۲۱ ژوئن تا ۵ ژوئیه، نهنگ های میکر که بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کوین دارند، ۲۳ هزار میکر به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. با قیمت فعلی حدود ۱۰۰۰ دلار، ارزش سرمایه‌گذاری جدید بیش از ۲۳ میلیون دلار است.

موجودی کیف پول نهنگ های کریپتو در ژوئیه ۲۰۲۳
موجودی کیف پول نهنگ های کریپتو در جولای ۲۰۲۳ – منبع: Santiment

به دلیل حجم بالای انباشت نهنگ‌ها، قیمت میکر در این هفته ۵۰ درصد افزایش یافته است و به رکورد جدید ۱۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۳ رسیده است. با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیرامون جریان صرافی کوین بیس و وابستگی نزدیک صرافی‌ها به یواس‌دی‌کوین، سرمایه‌گذاران میکر (MKR) به‌خوبی از این واگذاری استفاده کرده‌اند.

کامپاند فایننس (COMP) در دو هفته متوالی به سود دو رقمی رسید

رمزارز کامپاند فایننس (COMP) پس از کسب ۹۰ درصد در هفته آخر ژوئن ۲۰۲۳، به روند مثبت خود در ژوئیه ادامه داد. داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که نهنگ های کریپتو که کامپاند فایننس را خریداری می‌کنند نقش مهمی در هدایت توکن به سمت دومین هفته سود دو رقمی متوالی آن داشته‌اند. 

بین ۳۰ ژوئن تا ۵ ژوئیه، نهنگ های کریپتو که ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دارایی کامپاند فایننس را جمع‌آوری کرده بودند، ۱/۰۸ میلیون توکن اضافی خریداری کردند.

خرید کامپاند فایننس توسط نهنگ های کریپتو (COMP) در ژوئیه ۲۰۲۳
خرید کامپاند فایننس توسط نهنگ های کریپتو (COMP) در ژوئیه ۲۰۲۳ – منبع: Santiment

این سطح بالای فعالیت نهنگ‌ها در ارتباط با این دارایی باعث شده که قیمت نسبت به پایین‌ترین سطح اخیر خود در ۱۱ ژوئن تقریباً سه برابر شود. همچنین، به نظر می‌رسد نهنگ‌ها قصد ندارند دست از فعالیت بردارند و این فعالیت نهنگ‌ها دیگر سرمایه‌گذاران را به فعالیت وادارد.

به طور خلاصه، احساسات صعودی در میان سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ در عملکرد قیمت هر پروژه ارز دیجیتال تأثیر بسیار بالایی دارد. بنابراین، اگر جنون خرید نهنگ‌های کریپتو ادامه پیدا کند، چهار رمزارز آوه (AAVE)، میکر (MKR) و کامپاند فایننس (COMP)، لایت کوین (LTC) احتمالاً در ژوئیّ ۲۰۲۳ افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا