اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

چرا کوین ADA در حال افزایش است؟

آیا کاردانو با وجود کاهش قیمت فعلی می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد؟

 

قیمت کوین ADA در دسامبر ۲۰۲۱ از ۳ دلار بالاتر رفت اما اکنون ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده و به ۰.۳۳ دلار رسیده است. بازار خرسی چالش زیادی داشت و انگیزه اساسی سرمایه‌گذاران کوین ADA در طول فصل افزایشی گذشته، ساخت یک شبکه کاردانو بود که می‌توانست با قابلیت‌های قرارداد هوشمند خود با اتریوم رقابت کند. هرچند با وجود چندین به‌روزرسانی این اتفاق نیفتاد.

چرا قیمت کوین ADA در حال افزایش است؟

به نظر می‌رسید که رویداد دو روزه Cardano Summit ۲۰۲۳ که از ۲ تا ۴ نوامبر برگزار شد، تاثیر مثبتی روی قیمت داشته باشد. البته این اتفاق افتاد و کوین ADA فراتر از محدوده چالش برانگیز ۰.۳۳ دلار رفت. البته ناگفته نماند که انگیزه اساسی برای افزایش قیمت موج خوش‌بینی بود که توسط ETF بیت کوین از ۱۹ اکتبر تقویت شد.

اگرچه پس از رالی اخیر، بیتکوین توجه زیادی را به خود جلب نکرد اما شاهد این بودیم که کوین ADA حدود ۴۰ درصد افزایش یافت. به علاوه، بهبود قابل توجهی در فعالیت نهنگ‌ها در شبکه کاردانو به چشم می‌خورد. براساس داده‌های Santiment، تعداد تراکنش‌های بیش از یک میلیون دلار در ۴ نوامبر به عدد ۱۷۴۲ رسید و این بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۲ بود. هرچند تعداد آدرس‌های فعال روزانه ضعیف است. 

نمودار مقایسه تعداد تراکنش‌هاس نهنگ‌ها و آدرس‌های فعال روزانه
نمودار مقایسه تعداد تراکنش‌هاس نهنگ‌ها و آدرس‌های فعال روزانه – منبع: Santiment

افزایش فعالیت نهنگ‌ها همراه با افزایش قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ارشد به دنبال انباشت هستند.

آینده کاردانو چیست؟

طبق داده‌های ارائه شده توسط DefiLlama، کل ارزش قفل شده (TVL) در شبکه بلاک‌چین کاردانو تا ۳۱ اکتبر به سطح ۶۸۰.۷۶ میلیون ADA رسیده است. البته تعداد سرمایه‌گذاران در شبکه، تراکم آدرس‌های فعال و ارزش ملموس دارایی‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. 

اگر کاردانو بتواند این روند قیمت را حفظ کند، می‌تواند به طور پیوسته به رشد خود ادامه دهد. از طرفی، نرخ پذیرشه نوآوری‌های جدید مانند استیبل کوین DJED باید افزایش پیدا کند زیرا تاثیر مستقیم روی قیمت توکن می‌گذارد.

کل ارزش قفل شده
کل ارزش قفل شده – منبع: DeFiLlama

هر سرمایه‌گذار کاردانو که روی اهداف بلندمدت تمرکز می‌کند باید به داده‌های DJED توجه کند. در زمان نگارش این خبر، این استیبل کوین تنها ۱۳۰ هزار دلار حجم روزانه دارد و عرضه در گردش این رمزارز ۳.۲۹ میلیون دلار است. قیمت این ارز بالای یه دلار قرار دارد اما حجم و تقاضا بسیار ضعیف است.

درصورتی‌که اکوسیستم Cardano DeFi بتواند رشد کند، کاردانو می‌تواند یکی از بزرگترین کاتالیزورهای قیمت در نظر گرفته شود. البته این استیبل کوین با کوین ADA وثیقه شده است و مشابه مکانیزم بین LUNA و UST عمل می‌کند.

قیمت DJED و روند قیمت آن
قیمت DJED و روند قیمت آن – منبع: کوین مارکت کپ

کوین ADA با موفقیت از شکل‌گیری الگوی گوه سقوط در یکم اکتبر خارج شد. گوه‌های سقوط در واقع سازنده‌هایی هستند که در آن صعود معکوس می‌شود. به طور کلی هدف یک گوه در حال افزایش با حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین برابری می‌کند.

ناحیه مقاومت نزولی قیمت ADA Coin
ناحیه مقاومت نزولی قیمت ADA Coin

بر این اساس، قیمت ADA Coin می‌تواند در کوتاه‌مدت به ۰.۳۵۹ دلار برسد البته این افزایش قیمت به فروش بیت کوین نیز بستگی دارد. اگر بیتکوین فروش شدیدی را تجربه نکند، احتمال افزایش قیمت زیاد است. در حال حاضر فروش قیمت بیتکوین در محدوده ۳۴۷۴۰ دلار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا