اخبار اتریوم

پیشرفت پروتکل‌های LSDFi اتریوم و جذب سرمایه‌گذاران جدید

اکوسیستم مالی مشتقات لیکویید استیکنیگ اتریوم (LSDFi) امسال شاهد افزایش رشد بوده است.

 

ارزش کل قفل شده بخش LSDFi از ژانویه ۵۸۷۰ درصد رشد کرده است چرا که دارندگان اتریوم به دنبال بازدهی بهتر هستند.

اکوسیستم مالی مشتقات لیکویید استیکنیگ اتریوم (LSDFi) امسال شاهد افزایش رشد بوده است زیرا دارندگان اتریوم ترجیح دادند به جای نقدکردن حساب‌ها، سهام خود را استیک کنند.

علیرغم فعال شدن برداشت اتریوم با آپدیت اتریوم Shapella در آوریل ۲۰۲۳، گزارش LSDFi در ۱۶ اکتبر در وب‌سایت CoinGecko نشان داد که این بخش از ماهژانویه ۵۸/۷ برابر رشد کرده است.

تا آگوست ۲۰۲۳، پروتکل‌های LSD در حدود ۴۳/۷ درصد از کل ۲۶/۴ میلیون اتریوم استیک شده را به خود اختصاص دادند و Lido تقریباً یک سوم از کل بازار سهام را در اختیار داشت.

آمار رشد بخش LSDFi نشان می‌دهد که دارندگان اتریوم ترجیح می‌دهند برای فرصت‌های بازدهی بهتر سرمایه‌گذاری کنند تا اینکه دارایی‌های خود را پس از برداشت نقد کنند.

سایت CoinGecko در تحلیل خود به این موضوع اشاره کرد که از زمانی که برداشت فعال شد، صف خروج بیش از پیش (۵۵ درصد) صفر شد و در ۷۷ درصد مواقع زیر ۱۰ اعتبارسنج باقی ماند.

LSD به این منظور معرفی شد که دارندگان کوچکتر اتریوم بتوانند در استیکنگ شرکت کنند و قفل نقدینگی را پس از راه‌اندازی بیان چین اتریوم در دسامبر ۲۰۲۰ فعال کنند.

ارزش کل قفل‌شده مولتی چین در ۱۰ پروتکل برتر LSDFi
ارزش کل قفل‌شده مولتی چین در ۱۰ پروتکل برتر LSDFi – منبع: CoinGecko

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری، ارزش کل قفل شده (TVL) در ۱۰ پروتکل اصلی LSDFi، بدون احتساب Lido، به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

ارزش کل قفل شده در پروتکل‌های LSDFi از ژانویه ۲۰۲۳ تا ۵۸۷۰ درصد رشد کرده است. طبق اطلاعات DefiLlama، در مقایسه، ارزش کل قفل شده مالی غیرمتمرکز در مدت مشابه حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

میانگین بازده پروتکل‌های LSD از ژانویه ۲۰۲۲ تا کنون ۴/۴ درصد بوده است، اگرچه با افزایش مقدار اتریوم استیک شده این میزان کاهش می‌یابد.

طبق داده‌های Beaconcha.in، در حال حاضر ۲۷/۶ میلیون اتریوم استیک شده به ارزش حدود ۴۳/۴ میلیارد دلار وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا