اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

تحلیل قیمت ورلدکوین (WLD): فرصتی برای خرید یا فروش؟

پتانسیل فرصت‌های احتمالی برای خرید ورلدکوین (WLD) با بررسی چارت قیمت و شاخص‌های تحلیلی

 

قیمت ورلد کوین در شرایطی است که پتانسیل فرصت‌های احتمالی خرید را ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد پس از رشد اخیر ورلدکوین، تأثیر سهام Nvidia بر روی کوین‌های هوش مصنوعی ورلدکوین (WLD) کاهش یافته است.

معیارهای آنچین از یک روند بازگشتی صعودی برای WLD پشتیبانی می‌کنند.

قیمت ورلدکوین (WLD) نسبت به هفته گذشته در موقعیت بهتری قرار دارد و نشانه‌های بازگشت بالقوه قیمت و روند صعودی را می‌توان در چارت قیمت این توکن هوش مصنوعی مشاهده کرد. این پیشرفت در بحبوحه کاهش شدید ارزش سهام محبوب Nvidia رخ می‌دهد.

سهام Nvidia و توکن‌های هوش مصنوعی

NVIDA، غول فناوری آمریکایی که واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را تولید می‌کند و مسئولیت توسعه مداوم و بهبود فناوری هوش مصنوعی را بر عهده دارد، در شش هفته گذشته شاهد کاهش ۲۲ درصدی قیمت سهام خود بود. مارکت کپ NVDA از ۲/۳۷ تریلیون دلار به نزدیک به ۲ تریلیون دلار کاهش یافته است.

چارت یک‌روزه سهام NVDA
چارت یک‌روزه سهام NVDA – منبع: TradingView

این روند نزولی ناگهانی به بازار توکن‌های هوش مصنوعی (AI) هم رسید و بازار توکن‌های هوش مصنوعی دچار اصلاح قیمت شدید شد.

برای مثال، قیمت ورلدکوین بین ۱۰ مارس تا ۱۳ آوریل سقوط ۶۹ درصدی را ثبت کرد. با این حال، تحولات اخیر نشان می‌دهد که توکن هوش مصنوعی WLD برای بازگشت روند صعودی آماده است.

منتظر بازگشت قیمت ورلدکوین (WLD) باشیم؟

در اواخر ماه دسامبر، قیمت ورلدکوین بر مانع ۲/۷۱ دلاری غلبه کرد و قبل از شروع یک رالی ۴۵۴ درصدی، به محدوده پشتیبانی رسید. به تازگی، و با سقوط ۶۹ درصدی قیمت ورلدکوین، کف پشتیبانی ۴/۲۲ دلار را دوباره امتحان کرد که منجر به جهش خفیفی در قیمت ورلدکوین و پتانسیل آن برای آغاز رالی صعودی شد.

خط روند نزولی ورلدکوین که به رکورد قیمت ۱۱/۹۹ دلاری آن متصل می‌شود، نشان می‌دهد که روند نزولی هنوز دست نخورده است. گره‌های حجم بالای اندیکاتور با سطح مقاومت ۶/۷۰ و ۸/۵۵ دلار مطابقت دارند که اهداف بعدی گاوهای بازار به‌شمار می‌روند.

در حالت ایده‌آل، یک تغییر موقعیت از سطح مقاومت ۶/۷۰ دلاری به یک کف پشتیبانی برای خریداران لازم است تا اعتماد لازم برای خرید توکن هوش مصنوعی WLD را به دست آورند. اما آنچه سرمایه‌گذاران باید درنظر داشته باشند، میزان تأثیر بیتکوین بر روی آلتکوین‌ها، از جمله توکن‌های هوش مصنوعی است. اگر پادشاه رمزارزها افت قیمت را تجربه کند، می‌توانیم شاهد چشم‌انداز اوایل سال ۲۰۲۴ باشیم و قبل از روند صعودی بالاتر می‌تواند کف ۶/۷۰ دلار را مشاهده کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هنوز سطح متوسط ۵۰ را اعمال نکرده، که می‌تواند منجر به یک اصلاح قیمت جزئی برای قیمت ورلدکوین شود و به این واسطه به سرمایه‌گذاران صبورتر مارکت کریپتو فرصتی برای جمع‌آوری می‌دهد. اوسیلاتور (AO) نشان می‌دهد که حرکت نزولی در حال کاهش است و تغییر ناگهانی در میانگین سطح ۰ شاخص قدرت نسبی تأیید می کند که گاوها کنترل بازار را به دست دارند.

چارت یک‌روزه WLD/USDT – منبع: TradingView

براساس داده‌های Santiment، مارکت کپ ۳۰ روزه ورلدکوین به ارزش تحقق یافته (MVRV) از ۳۶-٪ در ۱۳ آوریل به سطح نزدیک صفر رسید.

لازم به ذکر است که از شاخص MVRV برای ارزیابی فرصت‌های خوب خرید/فروش استفاده می‌شود. از این رو، یک عدد بزرگ برای ارزش این اندیکاتور یک سیگنال فروش به حساب می‌آید چرا که نشان می‌دهد که سود غیرواقعی بالا است و یک اقدام بالقوه در جهت سودآوری می‌تواند منجر به فروش شود. به همین ترتیب، یک ارزش منفی بر اساس این اندیکاتور نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت که این دارایی را خریداری کرده‌اند کمتر احتمال دارد دارایی خود را بفروشند. سرمایه‌گذاران بلندمدت تمایل به خرید در سطوح قیمت پایین دارند و از این رو، این مناطق به عنوان یک سیگنال خرید عمل می‌کنند.

شاخص ۳۶- درصدی MVRV در ۱۳ آوریل  سیگنال خرید روشنی بود. از آن زمان، قیمت ورلدکوین نزدیک به ۶۹٪ افزایش یافته است که نشان‌دهند روند معکوس صعودی است.

چارت ۳۰ روزه WLD براساس شاخص MVRV – منبع: Santiment

علاوه بر این، شاخص سود و زیان تحقق‌یافته (NPL) پلتفرم تحلیلی Santiment نشان می‌دهد که اتفاقی که در ۱۳ آوریل رخ داد به دنبال رویداد بزرگ کاپیتولاسیون (به‌معنی خروج حجم بالایی از سرمایه توسط سرمایه‌گذاران در زمان سقوط قیمت است) در ۱۷ آوریل بود که یکی دیگر از سیگنال‌های خرید بود.

این نشانگر یک ROI یا شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد یا به بیان دیگر، نرخ بازگشت سرمایه است که براساس حجم تراکنش‌های آنچین توکن یا کوین محاسبه می‌شود. به عبارت ساده‌تر، از آن برای سنجش میزان ضرر و زیان‌های مارکت کریپتو استفاده می‌شود. NPL آخرین قیمت تراکنش‌شده را درنظر می‌گیرد و فرض می‌کند که این قیمت خرید این توکن یا کوین است. با تغییر مجدد آدرس کوین، NPL فرض می‌کند که این کوین یا توکن فروخته شده است.

در نتیجه، حرکت‌های ناگهانی قوی در بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال فروش دارایی‌های خود با سود قابل توجه هستند، در حالی که کف‌های قیمتی نشانگر کاپیتولاسیون (خروج سرمایه‌گذاران از مارکت) هستند و به عنوان سیگنال خرید عمل می‌کنند.

شاخص سود و زیان تحقق‌یافته (NPL) ورلدکوین
شاخص سود و زیان تحقق‌یافته (NPL) ورلدکوین – منبع: Santiment

در پایان، دیدگاه فنی در رابطه با روند قیمت ورلدکوین از رویکرد بسیار نزولی به صعودی تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این، داده‌های آنچین نشان می‌دهد که خرید در کف قیمت یا انباشت توکن هوش مصنوعی WLD می‌تواند ایده خوبی باشد.

با این حال، اگر بیتکوین روند جدیدی را به خود ببیند، این قدرت را دارد که روی آلتکوین های بازار نیز تأثیر بگذارد. در چنین حالتی، اگر ورلدکوین کف حمایتی ۴/۲۲ دلار را به سطح مقاومت تغییر دهد، پیش‌بیتی روند صعودی باطل می‌شود. این پیشرفت می‌تواند منجر به سقوط ۱۵ درصدی به گره با حجم بالا با قیمت تقریبی ۳/۷۳ دلار شود.

نکته مهم: اطلاعات داده‌شده در این تحلیل صرفا جنبه آموزشی و اطلاع‌رسانی دارند و سیگنال خرید و فروش و سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند. سایت رمزآگاه بر اساس این تحلیل‌ها در قبال سرمایه‌گذاری و هرگونه ضرر و زیان در نتیجه استفاده از محتوای منتشرشده و اخبار و تحلیل‌ها مسئول نمی‌باشد. توصیه می‌شود پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در رمزارزهای معرفی‌شده تحلیل و تحقیق لازم را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا