اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد دلاری نهنگ‌های بیتکوین

قیمت بیتکوین به ۷۰ هزار نزدیک می‌شود.

 

قیمت بیتکوین به ۶۴ هزار دلار رسید که این قیمت بالاترین رقم در ۸۳۰ روز گذشته است. این افزایش قیمت بیتکوین گمانه‌زنی‌ها را در مورد افزایش بالقوه به بالاترین سطوح قیمت جدید، یعنی بالای ۷۰ هزار دلار برانگیخته است. از طرفی، تایید ETFهای بیتکوین نقش مهمی ایفا کرد و منجر به افزایش قابل توجه سرمایه بازار به میزان ۴۵۰ میلیارد دلار و رسیدن به اوج سه ساله ۲/۲۵ تریلیون دلاری شده است.

از طرفی، هجوم سرمایه‌گذاری‌های نهادی، از جمله ورود ده ETF بیتکوین جدید که توانستند بیش از ۶۶۵۸۵۰ بیتکوین را در کمتر از شش هفته به دست آورده‌اند، نشان‌دهنده مشارکت گسترده‌تر و البته فراتر از دارایی‌های ETF است. روند تاریخی کیف پول‌های نهنگ، به‌ویژه آنهایی که حداقل ۱۰۰ بیتکوین دارند، یک تغییر استراتژیک را نشان می‌دهد، به طوری که نهنگ‌ها پس از کاهش فعالیت‌های خود بین ماه می ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳، دوباره بیتکوین را خریداری می‌کنند.

صندوق ETF بیتکوین، فوریه ۲۰۲۴
صندوق ETF بیتکوین، فوریه ۲۰۲۴ – منبع: TheBlock

عوامل موثر بر انباشت بیتکوین نهنگ‌ها

تأیید پرونده‌های بیتکوین توسط بلک راک در سپتامبر ۲۰۲۳، همراه با تأیید SEC، اعتماد به نفس در شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران را بیشتر کرده است. برای مثال، نهادهایی مانند مایکرواستراتژی و دولت‌های مستقل مانند السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی بیتکوین را پذیرفتند و این موضوع باعث شد که نهنگ‌ها بیشتر از قبل به سمت بیتکوین حرکت کنند.

البته، انباشت استراتژیک بیتکوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت، کمبود بیت کوین را ایجاد می‌کند و به طور بالقوه قیمت بیتکوین را به بالاترین سطح بالای ۷۰ هزار دلار سوق می‌دهد.

روند قیمت بیتکوین (BTC) و حساب نهنگ‌ها
روند قیمت بیتکوین (BTC) و حساب نهنگ‌ها – منبع: Santiment

پیش‌بینی قیمت بیتکوین و چالش‌های بالقوه

علیرغم چشم‌انداز خوش‌بینانه، قیمت فعلی بیتکوین روی سطح ۵۹,۱۴۱ دلار، سؤالاتی را در مورد توانایی آن برای رسیدن به ۷۰,۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۴ ایجاد می‌کند. روند انباشت تاریخی نشان‌دهنده سطح مقاومت در محدوده قیمت ۶۲,۴۰۰ دلار است. تحلیل داده‌های پولی/خروجی نشان می‌دهد که ۳۲۶,۷۹۰ آدرس ۹۴,۹۹۰ BTC را با حداکثر قیمت ۶۲,۴۲۴ دلار به دست آورده‌اند که احتمالاً از نوامبر 2021 با ضرر مواجه شده‌اند. غلبه بر این مقاومت می‌تواند به حرکت صعودی قوی‌تر و تحقق بالاترین قیمت پیش‌بینی‌شده منجر شود.

پیش‌بینی قیمت بیتکوین (BTC)، فوریه ۲۰۲۴
پیش‌بینی قیمت بیتکوین (BTC)، فوریه ۲۰۲۴ – منبع: IntoTheBlock

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا