اخباراخبار NFTاخبار بین الملل

سرمایه گذار NFT به طور تصادفی مبلغی به ارزش 135 هزار دلار را سوزاند

 

یک کلکسیونر NFT به نام برندون رایلی، در حین انجام فرآیند ناآشنای بسته بندی کردنNFTها، به طور تصادفی دارایی‌های خود را به یک آدرس خورنده یا آدرس سوزاندن (burn address) فرستاد و به این ترتیب آنها را برای همیشه از گردش حذف کرد.

این دارایی سوزانده شده یک NFT از کلکسیون CryptoPunks بود که ارزشی معادل 77 اتر (ETH) داشت. این کلکسیونر قصد داشت در ازای این NFT مقداری پول قرض بگیرد و با آن NFT دیگری خریداری کند.

برندون رایلی NFT شماره #685 از CryptoPunk را در 13 مارس در ازای 77 اتر خرید و امید داشت که آنرا برای طولانی مدت نگه دارد.

به عنوان یک سرمایه گذار باتجربه، رایلی اهمیت تهیه NFTهای جدید را درست قبل از اینکه بازارهای کریپتو وارد بازار صعودی جدید شوند، می‌دانست. در نتیجه، او تصمیم گرفت با استفاده از یک تکنیک محبوب به نام wrapping یا بسته بندی مقداری پول در مقابل CryptoPunk #685 قرض کند: «وقتی به مرحله 5 رسیدم آدرس خورنده همانی بود که در زیر “9. proxyInfo” فهرست شده بود و به من گفته شد که دقیقاً دستورالعمل‌ها را دنبال کنم، بنابراین این کار را انجام دادم. من نباید به تنهایی این کار را انجام می دادم.»

رایلی در حین گذراندن فرآیند ناآشنای بسته بندیNFT ها، به طور تصادفی NFT خود را به یک آدرس خورنده ارسال کرد و این باعث سوزاندن تصادفی NFT شد. همانطور که در زیر نشان داده شده است این NFT برای همیشه از گردش حذف شد.

تاریخچه معاملات cryptopunk #685. منبع: dappradar
تاریخچه معاملات cryptopunk #685. منبع: dappradar

 

رایلی در این فرآیند 77 اتر (ETH) را از دست داد که حدود 135،372 دلار ارزش داشت. او توضیح داد: «من نمی‌خواستم این NFT را بسته بندی (wrap) کنم تا آنرا در Blur بفروشم. این NFT قرار بود “پانک همیشگی” من باشد، شماره آن دقیقاً برعکس شماره میمون من است. من فقط آن را بسته بندی می‌کردم زیرا باید مقداری نقدینگی با آن قرض می گرفتم.»

در حالی که اعضای Crypto Twitter معتقد بودند که کلکسیونرهای NFT حتماً افراد ثروتمندی هستند، رایلی با افشای اینکه کریپتوپانک شماره ۶۸۵ را از طریق پول قرض‌گرفته خریده است، با این شایعات مخالفت کرد.

رایلی از این حادثه سوزاندن تصادفی NFT این‌گونه نتیجه گیری کرد: “من نباید به تنهایی این کار را انجام می دادم.” از سوی دیگر، Crypto Twitter نیز رابط‌های کاربری گیج کننده و دستورالعمل‌های پیچیده را عامل ضرر این سرمایه گذار دانست. در نتیجه، جامعه به اتفاق آرا در مورد نیاز به اصلاح فرآیندهای فرانت‌اند برای اکوسیستم‌های ارز دیجیتال توافق کردند.

طبق گزارش CoinGecko، معاملات تجارت شتسشو (wash trading) در NFT در ماه فوریه 126 درصد افزایش یافت. شش بازار برترNFT یعنی  Magic Eden، OpenSea، Blur، X2Y2، CryptoPunks  و  LooksRare. X2Y2برای چهارمین ماه متوالی شاهد افزایش تجارت شست‌وشو (wash trade) با حجم کل 580 میلیون دلار بودند.

همانطور که Cointelegraph قبلا گزارش داده بود، موضوع تجارت شست‌وشو ناشی از عدم وجود مقررات روشن و واضح است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا