اخبار بین الملل

سرمایه‌گذاری ۱/۷ میلیارد دلاری مایکروسافت برای توسعه هوش‌مصنوعی در اندونزی

تجهیز ۸۴۰ میلیون اندونزیایی به قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) در دستور کار مایکروسافت

 

در اقدامی مهم برای تقویت چشم‌انداز تکنولوژی و دیجیتال در اندونزی، غول فناوری مایکروسافت متعهد به تخصیص ۱/۷ میلیارد دلار سرمایه جهت توسعه هوش مصنوعی طی  چهار سال در اندونزی شد. 

هدف از انجام این امر بهبود ظرفیت‌های هوش مصنوعی و ابری این کشور و همچنین ادغام آن با امور مالیاتی و مالیات دیجیتال است. ابتکاری که دولت اندونزی در تلاش است تا آن را در برنامه استراتژی دیجیتال خود بگنجاند.

بازدید مدیرعامل مایکروسافت اتفاقی بزرگ و مهم برای اندونزی به شمار می‌آید چرا که این سرمایه‌گذاری در ۲۹ سال اخیر برای این کشور بی‌سابقه بوده است و می‌تواند به تنهایی زیرساخت‌های این کشور را بهبود ببخشد. 

نکته حیاتی درباره این سرمایه‌گذاری، تجهیز ۸۴۰ میلیون اندونزیایی به قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) است. همچنین این کار باعث ایجاد فرصت‌های شغلی و کاری بسیار برای بانوان اندونزیایی از قشر فقیر جامعه خواهد شد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، رویکرد خود را در مورد توانایی‌های تحول‌آفرین هوش مصنوعی بیان کرده است و می‌گوید: «نسل جدید هوش مصنوعی نه تنها نحوه زندگی مردم، بلکه نحوه کار ‌و شغل  آنها را در همه جای زمین از جمله اندونزی تغییر می‌دهد.»

بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری قرار است در بخش آموزش جامعه و آموزش توسعه‌دهندگان که از بین ۱۰ هزار متخصص محلی هوش مصنوعی که در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند و توسط تیم مایکروسافت تایید شده‌اند اختصاص می‌گیرد. هدف از این کار توسعه استعدادهای بومی و تولید متخصصان با دانش در زمینه هوش مصنوعی است.

مایکروسافت در توسعه سرمایه انسانی و ایجاد زیرساخت‌های قوی با ایجاد مراکز داده مدرن در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مراکز داده به کشور کمک خواهد کرد تا توانایی‌های ابری و هوش مصنوعی خود را توسعه دهد و از آنها در صنایع دیگر استفاده کند که باعث رشد و حرکت با تکنولوژی و علم روز برای اندونزی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا