اخبار بلاک‌چیناخبار بین المللنگاهی عمیق تر

بیش از ۸۰ درصد دارندگان استیبل کوین طرفدار تتر (USDT) هستند

تتر (USDT) با ۸۰/۳٪ سهم بازار پرطرفدارترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است.

با دیجیتالی شدن روزافزون دنیای مالی، ارزهای دیجیتال در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. با این حال، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی ارزهای دیجیتال، نوسانات آنهاست.

در این شرایط استیبل کوین‌ها اهمیت پیدا می‌کنند؛ ارزهای دیجیتالی که ارزش آنها برای تثبیت قیمت آنها به دارایی دیگری، مانند کالا یا ارز فیات گره خورده است.

استیبل کوین‌ها در سال‌های اخیر به لطف توانایی‌شان در ارائه مزایای ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی فیات، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. آنها با ثابت نگه داشتن یک نسبت ۱:۱ به دارایی پشتوانه خود، بین دنیای ارزهای دیجیتال و فیات پل می‌زنند.

 

پرطرفدارترین استیبل کوین‌ها کدامند؟

در همین نظرسنجی، از بین ۳۹۲ دارنده استیبل کوین، مشخص شد که متداول‌ترین استیبل کوین‌ها عبارتند از: تتر (USDT) با ۸۰/۳٪ سهم بازار، یواس‌دی کوین (USDC) با ۵۰٪، بایننس یواس‌دی (BUSD) با ۵۰٪ و دای (DAI) با ۱۸/۵٪.

سایر استیبل کوین‌ها، همچون فرکس (FRAX)، مجیک مانی (MIM)، جمینی (GUSD) و دلار فیوز (FUSD) به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

تتر (USDT) محبوب‌تر از یواس‌دی کوین (USDC) و بایننس یواس‌دی (BUSD) است و به دلیل نقدینگی در گردش در حدود ۷۰/۹ میلیارد دلار (در زمان نگارش این مقاله) پرطرفدارترین استیبل کوین بازار باقی می‌ماند. این استیبل کوین یکی از اولین انواع ایجاد شده بود (در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد) و همچنان یکی از محبوب‌ترین ارزهای پایه معاملاتی در صرافی‌های متمرکز است.

 

ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها

ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها از ژانویه ۲۰۲۲ به میزان ۲۹/۵ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که یواس‌دی کوین (USDC) و بایننس یواس‌دی (BUSD) سهم بالاتری را در بازار به دست آوردند.

ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها سال را با ۱۶۷/۹ میلیارد دلار در اول ژانویه ۲۰۲۲ آغاز کرد و در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ با ۱۳۸/۴ میلیارد دلار به پایان رساند.

در کل، تمام استیبل کوین‌ها به استثنای یواس‌دی کوین (USDC) و بایننس یواس‌دی (BUSD)، با کاهش مشابهی در ارزش بازار مواجه شدند.

تتر (USDT) با افت سالانه ۱۳/۵ درصدی مواجه شد، در حالی که دای (DAI) افت 42/7 درصدی و فرکس (FRAX) افت ۴۳/۵ درصدی را تجربه کردند.

تنها یواس‌دی کوین (USDC) و بایننس یواس‌دی (BUSD) در بازار فعلی رشد داشتند–یواس‌دی کوین (USDC) با ۱/۲ درصد و بایننس یواس‌دی (BUSD) با ۸/۹ درصد رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند.

۱۰ استیبل کوین باقی‌مانده به طور متوسط ۶۷/۵ درصد کاهش داشتند.

از نظر تسلط بر بازار، تتر (USDT) همچنان رهبر بلامنازع بازار است که با رشد ۲/۳ درصدی در سهم بازار به تسلط ۴۹ درصدی تا پایان ژانویه ۲۰۲۳ رسید.

یواس‌دی کوین (USDC) و بایننس یواس‌دی (BUSD) به ترتیب ۳۰/۹ درصد و ۱۱/۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا