اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

جمینی ۱ میلیارد دلار به مشتریان خود برمی‌گرداند

همکاری دپارتمان خدمات مالی نیویورک و جمینی برای ارائه محصول Gemini Earn


دپارتمان خدمات مالی نیویورک (DFS) با صرافی جمینی، شرکت ارزهای دیجیتال که توسط دوقلوهای Winklevoss تاسیس شده است، در مورد محصول Gemini Earn به توافق رسید. این محصول جمینی را ملزم به پرداخت ۳۷ میلیون دلار جریمه و بازپرداخت کامل بیش از ۱ میلیارد دلار به مشتریان Earn می‌کند. 

این پیشرفت یک عقب‌گرد دیگر برای هوش مصنوعی جمینی است که همزمان با شکایت دادستان کل نیویورک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دلیل مشکلات مربوط به محصول مشکل ساز Gemini Earn اتفاق افتاد. این محصول که با همکاری جنسیس گروپ ارز دیجیتال راه اندازی شد، به دلیل عدم انجام بررسی‌های لازم روی شخص ثالث با انتقاداتی مواجه شد. به علاوه، تمامی این اتفاقات منجر به اتهامات کلاهبرداری گسترده و آسیب رساندن به مشتریان Earn شد.

برنامه Gemini Earn

جمینی که عمدتاً به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال عمل می‌کند، برنامه Earn را در آخرین چرخه صعودی معرفی کرد و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را با بازدهی ۱۳ درصدی وام دهند. این برنامه با مشارکت جنسیس گروپ در نهایت با یک نتیجه منفی روبرو شد. 

در واقع جنسیس گروپ تنها طرف مقابل است و رمز ارزها را به نهادهای دیگر مانند صندوق تامینی Three Arrows Capital و شرکت تجاری Alameda Research وابسته به FTX وام داد. فروپاشی این شرکت‌های مرتبط منجر به این شد که مشتریان برنامه Earn قادر به بازیابی وجوه رمزنگاری خود نباشند، و این امر چالش‌های قانونی پیش روی صرافی جمینی را بیشتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا