اخبار بیت کویناخبار صرافی ها

پرونده بایننس رد شد؛ تایید ETF بیتکوین نزدیک است!

تایید ETF بیتکوین از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است!

سرمایه‌گذاران کریپتو در سال ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کردند اما در حال حاضر خبرهای خوبی در راه است. همه چیز با ورود بلک راک و سایر شرکت‌های تریلیون دلاری به بازار کریپتو شروع شد. سپس روند مثبت XRP Coin، ETH و ETF بیت کوین تاثیر زیادی روی بازار کریپتو گذاشتحالا دیگر ترس از سقوط کریپتو به خاطر پرونده بایننس نیز از بین رفت.

آیا بیتکوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

اولین سوالی که ذهن همه سرمایه‌گذاران را درگیر کرده این است که آیا قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می رسد یا خیر. پرونده باینس ماه‌ها سر زبان‌ها بود اما ایالات متحده به خوبی به این پرونده رسیدگی کرد و جلوی ضرر هنگفت برای سرمایه‌گذاران را گرفت. 

ناگفته نماند که اگر تسویه حساب و تدابیر سختگیرانه از جمله تحریم‌های جهانی وجود نداشت، بدون شک رکود بانکی می‌توانست صرافی قدرتمندی مانند باینانس را برای همیشه حذف کند.

اگر کاربران بایننس تحت تحریم‌های OFAC قرار می‌گرفتند، هرج و مرج زیادی به وجود می‌آمد. قضیه از این قرار است که دولت ایالات متحده در ۱۴ نوامبر دادخواست کیفری علیه بایننس و چانگ پنگ ژائو در ایالات واشنگتن ترتیب داد اما اسناد در ۲۱ نوامبر رونمایی شد.

 CZ پس از پذیرش اتهامات و به صورت توافقی از مدیریت بایننس کناره‌گیری کرد. در نتیجه این پرونده با جریمه ۴.۳۶ میلیارد دلاری حل شد.

تایید ETF بیتکوین از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است

در حال حاضر یک حسابرس منصوب به مدت ۳ سال به طور مداوم فعالیت‌های صرافی را به دولت ایالات متحده گزارش می‌دهد و این صرافی تمام اقدامات خود را تحت نظر ایالات متحده پیش می‌برد.

 در واقع عصر جدیدی بدون گمانه زنی، موضع‌گیری در برابر سرمایه‌گذاران و خطر نقص KYC آغاز می‌شود. این اتفاق روی SEC برای تایید ETF اسپات بیت کوین تاثیر زیادی می‌گذارد. البته گری جنسلر قبلاً در مورد «سهم بازار بیش از حد در صرافی‌های غیرقانونی» صحبت کرده بود. 

در این میان، اگر صرافی پادشاه حجم (بایننس) واقعاً رام شده باشد، تایید ETF بیتکوین از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.

از طرفی، قراردادهای آتی بیت کوین معمولاً باید با حق بیمه ۵ درصد معامله شوند اما در حال حاضر این نرخ ۸ درصد است. این افزایش نرخ در حق بیمه نشان می‌دهد که تقاضا برای موقعیت‌های خرید روز به روز افزایش پیدا می‌کند. اواسط نوامبر این نرخ ۱۱.۵ درصد بود اما همین ۸ درصد نیز نشان دهنده خوش‌بینی قوی برای تایید ETF بیتکوین است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین ۳۷۵۰۰ دلار است و اگر بایننس با افت ناگهانی بانکی مواجه نشود و بازار با آشوب و نوسانات سر و کله نزند، سال ۲۰۲۴ می‌توانند یک بازار صعودی واقعی باشد.

روند 3 ماه قیمت بیت کوین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا