اخبار بیت کوین

صندوق اسپات ETF بیتکوین تا ماه ژانویه توسط SEC تأیید می‌شود

تحلیلگران وال استرین می‌گویند SEC تا ماه ژانویه ۲۰۲۴ صندوق اسپات ETF بیتکوین را تایید می‌کنند.

 

جی پی مورگان اعلام کرد که تایید صندوق اسپات ETF بیتکوین احتمالاً ظرف چند ماه آینده صورت می‌گیرد. بانک نیویورک انتظار دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا دهم ژانویه سال آینده به این درخواست چراغ سبز نشان دهد.

تحلیلگران وال استریت در JPMorgan و Bloomberg Intelligence این پیش‌بینی را در گزارشی در روز چهارشنبه ارائه کردند. در این یادداشت آمده است که «به احتمال زیاد» ETF اسپات بیتکوین را پیش از دهم ژانویه ۲۰۲۴ تایید خواهد کرد.

آنها انتظار دارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به زودی ETF بیتکوین را علیرغم تردیدهایش در مورد ارزهای دیجیتال تایید کند.

بانک جی پی مورگان: SEC تاییدیه صندوق اسپات ETF بیتکوین را تا ژانویه اعطا خواهد کرد.

بازارهای کریپتو چراغ خاموش در انتظار تصویب SEC در مورد تعدادی از پیشنهادات صندوق‌های قابل معامله در بورس بیتکوین هستند. در اوایل هفته، یک گزارش نادرست مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قبلاً یک ETF اسپات بیت کوین را تایید کرده بود، منجر به افزایش قیمت بیتکوین تا ۳۰ هزار دلار شد.

در همین حال، سرمایه‌گذاران نهادی برای دریافت مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تلاش می‌کنند تا برخی از دارایی‌های دیجیتال را در آستانه تایید ETF در پرتفوی خود قرار دهند.

تایید یک صندوق قابل معامله در مبادله برای بیتکوین اسپات، احتمالاً بازارهای کریپتو را با سیل سرمایه‌گذاری‌های نهادی از صندوق‌های تامینی روبرو می‌کند: «فقدان یک نوع اسپات در ایالات متحده همچنان جلب توجه می‌کند، حتی زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETFهای فیوچرز بیت کوین را تایید کرده است.»

با این حال، گری جنسلر، رئیس SEC، در مورد تصمیمات و برنامه‌های آتی این کمیسیون در با تقاضای عمومی برای ETF اسپات بیتکوین همچنان سکوت کرده است.

رئیس حقوقی کوین بیس انتظار دارد که بازار ETF بیت کوین در وضعیت فروش باشد.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase، روز جمعه در صحبت با بلومبرگ اذعان کرد که او امیدوار است به زودی تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را دریافت کند: «من کاملاً امیدوارم که این درخواست‌های ETF اعطا شود، البته به دلایل کاملا قانونی.»

گروال افزود: «من فکر می‌کنم شرکت‌هایی که با پیشنهادهای قوی برای این محصولات و خدمات پیش‌قدم شده‌اند، در دسته بزرگ‌ترین تراشه‌های آبی در خدمات مالی قرار می‌گیرند.»

گری جنسلر این هفته در مصاحبه‌ای با بلومبرگ عمدتاً پاسخ‌هایی داد: «رئیس SEC با بلومبرگ در مورد کار آژانس خود در ETF صحبت کرد، اما از هر چیزی بیش از اظهار نظرهای کلی خودداری کرد.»

بانک جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که صندوق‌های تامین بودجه برای ارائه وجوه قابل معامله در مبادلات که قیمت بیت کوین را دنبال می‌کنند، با یکدیگر رقابت کنند.

کتی وود، مدیرعامل Ark Invest در مصاحبه اخیر بلومبرگ اظهار کرد که انتظار دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بیش از یک پیشنهاد ETF بیت کوین را به طور هم‌زمان تایید کند.

شرکت‌های دیگری که درخواست ETF بیتکوین را ثبت کرده‌اند عبارتند از BlackRock، Invesco، WisdomTree، Fidelity.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا