اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

هاوینگ بیتکوین و استراتژی «شایعه را بخر، خبر را بفروش»

آیا الگوی هاوینگ سال ۲۰۱۶ برای بیتکوین دوباره تکرار می‌شود؟

 

تحلیلگران بر این باورند که هاوینگ بیتکوین می‌تواند به یک استراتژی «شایعه را بخر، خبر را بفروش» تبدیل شود، چرا که سفته‌بازان کوتاه‌مدت و خریداران ETF معامله بیتکوین سود خود را رزرو می‌کنند.

بسیاری از معامله‌گران ارز دیجیتال انتظار دارند که رویداد هاوینگ بیتکوین در سال ۲۰۲۴، نقطه عطفی تاریخی باشد که تأثیر قابل توجهی بر بازار ارز دیجیتال داشته باشد. با این حال، تحلیلگران Steno Research پیش‌بینی کرده‌اند که این رویداد می‌تواند به استراتژی «شایعه را بخر، خبر را بفروش» تبدیل شود.

تاکنون سه رویداد هاوینگ در تاریخ بیتکوین رخ داده که پاداش ماینرها را از ۵۰ بیتکوین به ۲۵ بیتکوین در سال ۲۰۱۲، سپس به ۱۲/۵ بیتکوین در سال ۲۰۱۶، و به ۶/۲۵ بیتکوین در آخرین هاوینگ در ۱۱ می ۲۰۲۰ کاهش داده است.

تحلیلگران Steno Research می‌گویند که احتمال دارد بیتکوین الگوی هاوینگ سال ۲۰۱۶ را تکرار کند، جایی که فشار فروش تا چهار ماه بعد انباشته شد. پیش‌بینی آنها این است که هاوینگ بعدی بیتکوین به عنوان یک رویداد کوتاه‌مدت «شایعه را بخر، خبر را بفروش» باشد، که الگوی هاوینگ سال ۲۰۱۶ را تکرار می‌کند.

بیتکوین: بازگشت سرمایه پس از هاوینگ در بازه زمانی ۹۰ روزه
بیتکوین: بازگشت سرمایه پس از هاوینگ در بازه زمانی ۹۰ روزه – منبع: Steno Research

براساس پیش‌بینی آنها ارزش بیتکوین پیش از رویداد هاوینگ، افزایش می‌یابد. با این حال، آنها می‌گویند که ارزش این ارز دیجیتال می‌تواند در ۹۰ روز اول پس از هاوینگ کاهش یابد.

براساس این گزارش قیمت بیتکوین در کل ۹۰ روز پس از هاوینگ، زیر سطح قیمت قبل از هاوینگ باقی مانده است. به طور خاص، در روز نودم پس از هاوینگ، قیمت بیتکوین ۸/۴ درصد کمتر از قبل از هاوینگ بود.

بر اساس داده‌های CryptoQuant، پاداش‌های روزانه استخراج بیتکوین در بالاترین سطح همیشگی خود قرار دارند زیرا قیمت نزدیک به بالاترین قیمت تاریخی خود (ATH) معامله می‌شود. این بدان معناست که حتی اگر تعداد بیتکوین‌های صادر شده تا به این لحظه کمترین مقدار باشد، پس از هاوینگ، ارزش این بیت کوین‌های صادرشده به دلار بالا خواهد بود.

براساس گزارش و با قیمت فعلی ۷۱,۵۶۳ دلار، این کاهش اکنون به معنای کاهش ۲۲۴,۵۱۲ دلاری ارزش بیت کوین است، در مقایسه با ۵۵,۰۰۰ دلاری که ماینرها پس از آخرین هاوینگ دریافت کردند.

پاداش بلوک ماینرها
پاداش بلوک ماینرها – منبع: CryptoQuant

بنابراین، احتمال دارد که ماینرها با گذشت زمان تمام بیت کوین‌های خود را برای پوشش هزینه‌های مرتبط با عملیات استخراج خود بفروشند. این امر سپس به فشار فروش کمک می‌کند که ماه‌ها پس از هاوینگ باعث اصلاح قیمت بیتکوین می‌شود.

علاوه بر این، براساس این گزارش، زمانی که فشار فروش از سوی ماینرها کاهش یابد، هاوینگ به عنوان یک محرک صعودی برای قیمت بیتکوین عمل می‌کند.

مدیرعامل کیف پول Bitget انتظار دارد که «نوسانات کوتاه‌مدت پس از ها‌وینگ» رخ دهد، اما خوش‌بینی ناشی از این رویداد می‌تواند منجر به تقوت علاقه و رشد در اکوسیستم گسترده‌تر Web3 شود.

در زمان انتشار، بیتکوین با قیمت ۷۱,۵۶۳ دلار معامله می‌شود که ۳/۸٪ در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا