اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بیتکوین در تلاش برای از سرگیری روند صعودی

شاخص MACD و خط سیگنال RSI شان می‌دهد که احتمالاً قیمت بیت کوین بتواند روند صعودی خود را از سر بگیرد.

 

قیمت بیتکوین در تلاش است تا مسیر خود را از رکود به صعود تغییر دهد. با این حال، علیرغم تلاش‌هایش، این ارز دیجیتال پس از ناتوانی در عبور از بالاترین رکورد قبلی خود یعنی ۷۳۸۳۳ دلار، چند روزی است که در روند نزولی خود باقی مانده است.

آیا بیتکوین روند صعودی خود را از سر می‌گیرد؟

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیتکوین در حدود ۶۳,۸۴۶ دلار معامله می‌شد که حدود ۲۷ درصد از بالاترین رکورد خود کاهش داشت و ۰/۰۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافت. اگرچه قیمت در نمودار چهارساعته زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه معامله می‌شود، اما معاملات در نمودار روزانه همچنان بالای SMA 100 است.

با نگاهی به خطوط حمایت و مقاومت در تصویر زیر متوجه می‌شویم که قیمت دو بار سعی کرده است که سطح حمایت ۵۹۵۷۹ دلاری را بشکند اما شکست خورد. اولین باری که بیتکوین به این سطح رسید، قیمت را به سمت بالا سوق داد تا یک رکورد جدید در تاریخ بسازد. اکنون که قیمت بیتکوین دوباره به این سطح رسیده است، احتمال روند صعودی برای این ارز دیجیتال وجود دارد.

نقاط مقاومت و حمایت مشخص‌شده در چارت بیتکوین
نقاط مقاومت و حمایت مشخص‌شده در چارت بیتکوین – منبع: TradingView

دایره‌های موجود در تصویر دو نقطه را نشان می دهند:

  • RSI: با تشکیل شاخص قدرت نسبی (RSI) در تصویر، این شاخص حرکتی رو به بالا را نشان می‌دهد زیرا روند خط سیگنال RSI کمی بالاتر از سطح ۵۰ درصد است، یعنی خریداران همچنان در بازار و در مقابل فروشندگان هستند.
  • MACD : شاخص MACD از نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که قیمت بیتکوین ممکن است به سمت بالا حرکت کند زیرا هیستوگرام‌های شاخص MACD به بالای خط صفر در حرکت هستند. هر دو خط شاخص MACD و خط سیگنال از خط صفر شاخص MACD عبور کرده‌اند و در شرف عبور هستند و این نشان دهنده روند صعودی است.

روند صعودی احتمالی برای قیمت بیتکوین

از آنجایی که قیمت بیتکوین در حال حرکت به سمت بالا است، اگر بتواند از سطح مقاومت جزئی ۶۷۸۹۵.۲۴ دلار عبور کند، ممکن است به سمت سطح مقاومت اصلی خود یعنی ۷۳۸۳۳.۳۴ دلار برسد. علاوه بر این، اگر قیمت‌ها از این سطح فراتر رود، قیمت بیتکوین ممکن است برای ایجاد یک اوج قیمت جدید آماده شود.

برعکس، اگر بیتکوین نتواند بالاتر از اوج قیمت قبلی خود حرکت کند، ممکن است به سمت سطح حمایت قبلی خود یعنی ۵۹۵۷۹.۷۲ دلار برسد. اگر بیت کوین به زیر این ناحیه سقوط کند، با اصلاح قیمت عمیق‌تری برای ساخت یک کف قیمت مواجه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا