اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تعداد والت های میلیونر بیتکوین در ۲۰۲۳ سه برابر شد!

بیش از ۸۱ هزار آدرس والت اکنون بیش از یک میلیون بیتکوین دارند.


طی یک سال اخیر، تعداد آدرس والت هایی که بیتکوین (BTC) آنها ارزش بیشتر از ۱ میلیون دلار دارد سه برابر شده است. 

داده‌های BitInfoCharts نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی با بیش از ۱ میلیون دلار بیتکوین از رقم  ۲۳۷۹۵ در ۱ ژانویه به ۸۱۹۲۵ در نوامبر افزایش یافته است و این یعنی ۲۳۷ درصد افزایش در والت‌های میلیونر بیتکوین در ۱۱ ماه گذشته.

تعداد این والت های میلیونر بیتکوین به معنی تعداد کاربران میلیونر نیست، زیرا بسیاری از این آدرس‌ها متعلق به صرافی‌های ارز دیجیتال و موسسات مالی هستند.

در مقایسه، داده‌هایی از Glassnode نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱ میلیون دلار بیتکوین دارند در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج خود رسید و رکورد ۱۱۲۵۷۳ آدرس را در ۹ نوامبر ۲۰۲۱، یک روز قبل از رسیدن بیتکوین به رکورد قیمت بالای ۶۹ هزار دلار در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده است. 

داده‌های گلسنود از رشد ۲۳۷ درصدی والت های میلیونر از ابتدای سال
داده‌های گلسنود از رشد ۲۳۷ درصدی والت های میلیونر از ابتدای سال – منبع: Glassnode

در عین حال، تعداد به‌اصطلاح «Wholecoiners»—کیف‌پول‌هایی با موجودی حداقل ۱ بیت کوین—از ابتدای سال کمی افزایش یافته است. در حال حاضر، ۱۰۱۸۰۱۵ آدرس اینچنینی وجود دارد که نسبت به رقم ۹۷۸۱۹۷ در اول ژانویه، ۴ درصد افزایش داشته است. 

تعداد والت های میلیونر که از اول ژانویه ۴ درصد رشد کرده است
تعداد والت های میلیونر که از اول ژانویه ۴ درصد رشد کرده است – منبع: Glassnode

بزرگترین افزایش در تعداد wholecoinerها از سال ۲۰۱۸ بین آوریل و دسامبر سال گذشته رخ داد که نشان‌دهنده روند انباشت قوی با وجود کاهش گسترده‌تر قیمت ناشی از سقوط پروفایل‌های مهم در صنعت کریپتو بود.

بیتکوین در حال حاضر با قیمتی نزدیک به ۳۷ هزار دلار در حال نوسان است و ۳۸ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است. قیمت بیتکوین به دلیل اشتیاق بازار برای چندین محصول ETF بیتکوین رو به صعود بوده است.

 روند روزانه بیتکوین
روند روزانه بیتکوین – منبع: CoinMarketCap

تحلیلگران ETF در بلومبرگ ادعا می‌کنند که ۹۰ درصد احتمال دارد که ETF بیت کوین تا ۱۰ ژانویه تایید شود و بسیاری انتظار دارند که افزایش قیمت قابل توجهی در پی داشته باشد.

علیرغم احساسات صعودی و مثبت بازار، همه تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که تایید بیتکوین ETF اسپات، روند صعودی بعدی را رقم خواهد کرد. تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets ادعا کرده که در حالی که این تایید برای صنعت کریپتو حرکتی مثبت خواهد بود، هم بیتکوین و هم چشم‌انداز اقتصاد کلان در سطح گسترده‌تر، فاقد اصول اولیه لازم برای توجیه یک تغییر روند کلی به سوی مثبت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا