اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

کاهش قیمت بیتکوین تا کجا ادامه دارد؟

بیتکوین رکورد پایین‌ترین سطح شاخص ترس و طمع را زد!

 

در میان آشفتگی بازار فعلی، شاخص ترس و طمع بیتکوین کاهش شدیدی داشته است. این کاهش باعث شد که شاخص به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته سقوط کند. به‌نظر می‌رسد دلیل این موضوع این باشد که سرمایه‌گذاران کریپتو بیشتر ترسیده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های خود را از بازار دور نگه می‌دارند.

کاهش شدید در سطح شاخص ترس و طمع بیتکوین

در ماه‌های منتهی به پایان سال ۲۰۲۳، شاخص ترس و طمع بیتکوین به طور پیوسته صعود کرد تا اینکه به سطح بالایی از طمع رسید. در حال حاضر این شاخص تعدادی از عوامل را در نظر می‌گیرد تا احساسات سرمایه‌گذاران را در دسته‌بندی‌های ترس شدید، ترس، وضعیت خنثی، طمع، و طمع شدید قرار دهد.

شاخص ترس و طمع با استفاده از نمرات بین ۱ تا ۱۰۰ احساسات سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد که پایین‌ترین امتیاز آن نشان‌دهنده سطوح ترس و بالاترین (۱۰۰) نشان‌دهنده طمع است. امتیاز بین ۱ تا ۲۵ احساسات سرمایه‌گذاران را در ترس شدید، ۲۶ تا ۴۶ ترس، ۴۷ تا ۵۲ خنثی، ۵۳ تا ۷۵ حرص و ۷۶ تا ۱۰۰ حرص شدید را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳، با افزایش بیتکوین به ۵۰ هزار دلار، امتیاز به ۷۴ رسید. با این حال، با بازگشت بازار، احساسات سرمایه‌گذاران نیز افزایش یافته است، که در حال حاضر به سمت ترس گرایش پیدا کرده است. در زمان نگارش این خبر، شاخص ترس و طمع بیتکوین امتیاز ۵۸ را نشان می‌دهد و در قلمرو خنثی قرار می‌گیرد. همچنین نسبت به ارقام ۵۰ روز گذشته دو امتیاز کمتر است که به این معنی است که احساسات سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت ترس می‌رود تا طمع.

شاخص ترس و طمع بیتکوین
شاخص ترس و طمع بیتکوین – منبع: alternative.me

رقم فعلی کمترین میزان شاخص از اکتبر ۲۰۲۳ است. آخرین باری که شاخص ترس و طمع بیتکوین به زیر ۴۸ سقوط کرد، در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ بود. در مواردی مانند این، مشخص می‌شود که سرمایه‌گذاران تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری دارند. این موضوع باعث کاهش تقاضا می‌شود و در نتیجه قیمت دارایی‌ها در سراسر فضای ارزهای دیجیتال تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بیتکوین قدرت می‌گیرد
بیتکوین قدرت می‌گیرد – منبع: Tradingview

کاهش قیمت بیتکوین تا کجا ادامه دارد؟

تاکنون، کاهش قیمت بیتکوین به دلیل خروج گسترده از صندوق گری اسکیل (GBTC) بوده است، چرا که سرمایه‌گذاران سهام خود را بازخرید کردند. بیش از ۲ میلیارد دلار بیتکوین از صندوق خارج شده است و این فشار فروش زیادی را بر دارایی وارد کرده است.

با این حال، در هفته پیش رو انتظار می‌رود با توقف فروش سرمایه‌گذاران، جریان خروجی کاهش یابد. در چنین حالتی، تقاضا تماماً برای جبران عرضه در بازار است و در نتیجه به بیتکوین و سایر دارایی‌ها فرصتی برای بازیابی می‌دهد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیتکوین پس از بازگشت از قیمت ۳۸۵۰۰ دلار، همچنان در حدود ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود. طبق داده‌های کوین مارکت کپ قیمت در هفته گذشته ۲/۶٪ افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا