اخبار بلاک‌چین

بلاکچین اتریوم انتخاب اول شرکت‌های حسابداری برتر برای قراردادهای تجاری

شرکت حسابداری برتر برای قراردادهای تجاری مبتنی بر بلاک چین به اتریوم روی می‌آورند.

 

تکنولوژی OCM برای تسهیل مدیریت ایمن قراردادهای تجاری در بستر یک بلاکچین عمومی طراحی شده است و با استفاده از پروتکل دانش صفر برای حفظ یکپارچگی و محرمانه بودن قرارداد، حریم خصوصی را تضمین می‌کند.

شرکت حسابداری Big Four Ernst & Young از سرویس جدید خود برای مدیریت قراردادهای سازمانی از طریق فناوری بلاکچین به نام OpsChain Contract Manager یا OCM در ۱۷ آوریل رونمایی کرد.

این ابزار برای مدیریت قراردادهای تجاری پیچیده و چندجانبه با امنیت و حفظ حریم خصوصی از طریق فناوری بلاکچین طراحی شده است. این سرویس در حال حاضر در بستر پروتکل اثبات سهام (PoS) اجرا می‌شود و قرار است در آینده به شبکه اصلی اتریوم ارتقا یابد.

تکنولوژی OCM در قراردادهای تجاری بر بستر بلاکچین

تکنولوژی OCM برای تسهیل مدیریت ایمن قراردادهای تجاری در بستر یک بلاکچین عمومی طراحی شده است و با استفاده از پروتکل دانش صفر برای حفظ یکپارچگی و محرمانه بودن قرارداد، حریم خصوصی را تضمین می‌کند و با هدف بهبود کارایی زمان و کاهش هزینه‌ها طراحی و اجرا شده است.

این ابزار از طریق یک API استاندارد شده با سیستم‌های سازمانی موجود ادغام می‌شود و از انواع قراردادها، از جمله قراردادهای خرید حجمی و مدل‌های قیمت وابسته به داده‌های بازار، پشتیبانی می‌کند.

در حالی که این سرویس در حال حاضر برای کار بر روی شبکه اتریوم طراحی شده، در واقع از پروتکل اثبات سهام پالیگان برای سرمایه‌گذاری بر روی کارمزد تراکنش‌‌های کمتری که برای پایگاه کاربران صنعتی این شرکت اهمیت دارد، استفاده می‌کند.

پل برودی، رئیس بخش بلاک چین EY از سال ۲۰۱۶ تاکنون، اظهار کرد که Nightfall—فناوری پشت این سرویس—از اتریوم سرچشمه گرفته و در شبکه آزمایشی آن آزمایش شده است. آپدیت پیش‌رو Nightfall را به شبکه اصلی اتریوم منتقل می‌کند و ممکن است شامل یک آپدیت لایه ۳ برای بهبود مقیاس‌پذیری و عملکرد باشد.

مزایای بلاکچین‌های عمومی

برودی همچنین در مورد مزایای عملیاتی OCM اظهار داشت که اتوماسیون قراردادی می‌تواند به میزان قابل توجهی زمان چرخه و هزینه‌های اجرایی را کاهش دهد.

او بر مقیاس‌پذیری و مزایای بی‌طرفی استقرار در یک بلاکچین عمومی تأکید کرد که مانع از کنترل شبکه توسط افراد می‌شود. برودی همچنین خاطرنشان کرد که آینده برنامه‌های بلاکچین شرکتی به میزان فزاینده‌ای به سمت بلاکچین‌های عمومی متمایل است، زیرا آنها حریم خصوصی و شفافیت بالاتری را در مقایسه با بلاکچین‌های خصوصی ارائه می‌دهند.

این توسعه در پی افزایش پذیرش بلاکچین توسط بازیگران اصلی مالی انجام می‌شود. لازم به ذکر است، بلک راک اخیراً یک صندوق توکنیزه شده در اتریوم راه‌اندازی کرده است که گامی مهم به سمت تعامل سازمانی با فناوری‌های بلاک چین است.

هدف شرکت EY بهبود نحوه مدیریت قراردادها توسط شرکت‌ها، افزایش کارایی فرآیند و شفافیت از طریق فناوری بلاک چین است. این ابتکار، EY را به عنوان یک پیشگام در ادغام بلاکچین در شیوه‌های تجاری متعارف قرار می‌دهد، و معیاری را برای حرکت صنعت به سمت پذیرش این فناوری در عملیات تعیین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا