اخبار تکنولوژی

تحلیل بازی‌های بلاکچین: صعود به ۶۱۴/۹۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰

رشد چشمگیر صنعت GameFi و عوامل بازدارنده آن چگونه خواهد بود؟

 

تحلیلگران Fortune دریافتند که چشم‌انداز شکوفایی بازی‌های بلاکچین بدون مانع نیست. از این رو آنها چندین عامل مهم را که مانع رشد این بخش می ‌شوند، مشخص کرده‌اند.

با توجه به ارزش فعلی بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حدود ۱/۵۴ تریلیون دلار، بخش بازی‌های بلاکچین قرار است در شش سال آینده صعودی باورنکردنی را تجربه کند.

همانطور که در رمزآگاه گزارش دادیم، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تحلیلگران در Fortune Business Insights، پیش‌بینی می‌شود که بخش بازی‌های مالی غیرمتمرکز (GameFi) تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۱/۸ درصد به رقم ۶۱۴/۹۱ میلیارد دلار برسد.

نقطه عطف جدید برای بازی‌های بلاکچین در سال ۲۰۳۰ 

این رشد جدید توسط عوامل بسیاری هدایت می‌شود، از جمله افزایش علاقه به بازی‌های آنلاین پس از همه‌گیری کرونا که کلیت بازار جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

در طول قرنطینه، مردم بیشتر وقت خود را صرف جستجو در پلتفرم‌های مختلف برای بازی‌های مجازی می‌کردند که ترافیک بالایی را برای بسیاری از بازی‌های بلاکچین به همراه آورد.

این افزایش، بازار گیمفای را در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۸/۷۲ میلیارد دلار رساند و در سال ۲۰۲۳، این رقم به ۱۵۴/۴۶ میلیارد دلار رسید. اکنون انتظار می‌رود که این بازار مسیر رشد خود حفظ کند و آنرا به بالاترین حد خود یعنی ۶۱۴/۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ برساند.

علاوه بر تاثیر همه‌گیری کرونا، تحقیقات Fortune Business Insight فاکتورهای مهم دیگری مانند افزایش تقاضا برای بازی‌های غیرمتمرکز برای تجربه بهتر و افزایش تقاضا برای NFTها را در این روند شناسایی کرد.

بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳، پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز مانند Sandbox و Oasy از جمله محبوب‌ترین پروژه‌های بازی بلاکچین بودند که توجه کاربران را به وب3 جلب کردند. این پلتفرم‌های بازی به بازیکنان انگیزه‌هایی در قالب توکن‌ها و NFTها برای بازی و تکمیل ماموریت‌ها می‌دهند و سطح جدیدی از ارزش را برای دارایی‌های درون-بازی در فناوری بلاکچین ایجاد می‌کنند.

تحلیلگران Fortune بر این باورند که عنصر غیرمتمرکز بودن این بازی‌ها یک محرک مهم برای پیشبرد رشد در طول دوره پیش‌بینی شده خواهد بود.

تسلط آمریکای شمالی بر بازار گیمفای 

از نظر انواع بازی، این تحقیق نشان داد که بازی‌های نقش‌آفرینی یا Role Play تاثیر قابل توجهی بر رشد بازار در طول دوره پیش‌بینی شده خواهند داشت. بخش بازی‌های بلاکچین به بازی‌های نقش آفرینی (RPG)، بازی‌های چندنفره و بازی‌های کلکسیونی طبقه‌بندی می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود که بازی‌های رول-پلی، به دلیل منحصر به فرد بودنشان، بالاترین نرخ رشد ترکیبی سالانه را خواهند داشت.

وقتی صحبت از روند رشد منطقه‌ای می‌شود، این تحقیق اشاره دارد که آمریکای شمالی بالاترین سهم بازار بازی‌های بلاکچین را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود این منطقه به دلیل محبوبیت بیشتر NFTها و سایر دارایی‌های دیجیتال در بین بازیکنان آن، به تسلط خود بر صنعت بازی‌های بلاکچین ادامه دهد.

حدود ۵۰ درصد از گیمرها در این منطقه ارزهای دیجیتال دارند و از میان آنها ۸۰ درصد متامایل به استفاده از دارایی‌های خود برای خرید اقلام درون-بازی و انجام معاملات در حین بازی هستند.

عامل مهم دیگری که باعث رشد بازار در آمریکای شمالی می‌شود، شرکت‌هایی هستند که خدمات بلاکچین را در بازی‌ها ادغام می‌کنند که به عنوان یک بازار آنلاین برای دارایی‌های دیجیتال عمل می کنند.

رشد بخش بازی در اروپا نیز چندان عقب‌تر از آمریکای شمالی نیست. پیش‌بینی می‌شود که این منطقه نیز در دوره پیش‌بینی شده رشدی قوی را تجربه کند. تحلیلگران بر این باورند که چارچوب‌های نظارتی دولتی در این منطقه، فضای مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران برای کشف بازار بازی‌های بلاکچین ایجاد می‌کند.

اگرچه انتظار می‌رود آمریکای شمالی و اروپا سهم قابل توجهی در افزایش ارزش پیش‌بینی‌شده بازی‌های بلاکچین داشته باشند، تحقیقات نشان می‌دهد که آسیا و اقیانوسیه به دلیل تعداد زیاد بازیکنان و حضور توسعه‌دهندگان بزرگ بازی در چین، ژاپن و کره جنوبی بالاترین نرخ رشد ترکیبی سالانه (CARG) را خواهند داشت.

براساس مطالعه‌ای که توسط DappRadar و Pacific Meta انجام شد، آسیا میزبان حدود ۱/۷ میلیارد گیمر است که بیش از نیمی از کاربران بازی‌های بلاکچین در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

موانع بازدارنده در بازی‌های بلاکچین

تحلیلگران Fortune دریافتند که چشم‌انداز شکوفایی بازی‌های بلاکچین بدون مانع نیست. به این ترتیب، آنها چندین عامل مهم را که مانع رشد این بخش می‌شوند، مشخص کرده‌اند.

بر اساس این تحقیقات، فقدان چارچوب‌های نظارتی روشن برای مقررات ارزهای دیجیتال و NFTها، چالش مهمی برای رشد بخش گیمفای ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، نرخ پذیرش نسبتاً پایین در میان گیمرها در سراسر جهان بر تکامل بازار تأثیر می‌گذارد و نشان می‌دهد که بازی‌های بلاکچین هنوز جایگاه قابل توجهی را کسب نکرده‌اند. عامل دیگر در دسترس نبودن بازی‌های غیرمتمرکز برای بازیکنانی است که تمایلی به پرداخت هزینه ثبت‌نام و سایر روش‌های پرداختی برای دسترسی به پلتفرم‌های بازی‌ها ندارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا