اخبار اتریوم

بزرگ‌ترین سرقت فیشینگ از نهنگ های اتریوم

نهنگ های اتریوم بیش از ۲۴ میلیون دلار اتریوم استیک شده را به خاطر فیشینگ از دست دادند!

 

داده‌های بلاکچین حاکی از آن است که یک نهنگ رمز ارز با نام رمزی 0x13e382، حدود ۲۴/۲۳ میلیون دلار اتریوم استیک‌شده را در ۶ سپتامبر به خاطر کلاهبرداران فیشینگ به طور کامل از دست داد. این مقدار شامل ۴۸۵۱ rETH (به ارزش ۸/۵۸ میلیون دلار) و ۹۵۷۹ stETH (به مبلغ ۱۵/۶۳ میلیون دلار) بود.

شرکت امنیتی Web3 Scam Sniffer بیان کرد که این نهنگ کاملا ناخواسته با امضای تراکنش‌های «increaseAllowance» به کلاهبرداران اجازه داد که به راحتی حسابش را خالی کنند. این شرکت اذعان داشت که این مبلغ احتمالا «بزرگ‌ترین مبلغ سرقت‌شده از یک قربانی» است.

پول‌های دزدیده‌شده ابتدا در دو آدرس یعنی 0x693b72 و 0x4c10a4 نشستند. سپس، کلاهبرداران برخی از این دارایی‌ها را به صرافی Fixed Float منتقل کردند و بقیه پول را به سه آدرس مجزا فرستادند.

سایت Scam Sniffer بررسی کرد که یکی از آدرس‌های مرتبط با کلاهبرداری به ویژه آدرس 0x4c10a4، با وب‌سایت‌های فیشینگ ارزهای دیجیتال دیگر در ارتباط است. به علاوه این آدرس از ۲۱ مه فعالیت می‌کند.

هویت قربانی هنوز فاش نشده است، اما سابقه تراکنش‌های این فرد نشان می‌دهد که این هکر تجربه قابل قبولی در تحلیل آنچین دارد. این کیف پول از سال ۲۰۱۷ فعال است و در حال حاضر از بیش از ۱/۶ میلیون دلار نقدینگی WBTC/USDT را در پلتفرم Uniswap V پشتیبانی می‌کند.

کلاهبرداری‌های فیشینگ در X بیداد می‌کند

افزایش کلاهبرداری‌های فیشینگ در X، توییتر سابق، نگرانی زیادی را برای جامعه رمز ارز ایجاد کرده است. این کلاهبرداری‌ها به کمک چندین ربات پولی تایید‌شده انجام می‌شوند و تمامی این ربات‌ها از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

یک محقق داده‌های بلاکچین، ZachXBT، نگرانی خود در مورد این موضوع را ابراز کرد و صحبت‌های او باعث شد که توجه جامعه کریپتو به سمت گسترش سازمان‌های تایید‌شده جعلی در این پلتفرم جذب شود.

وی بیان کرد: «سازمان‌های تایید شده در ابتدا قصد داشتند کار را برای کلاهبرداران سخت‌تر کنند, اما به تازگی یک بازار سیاه جدید برای این مدل حساب‌ها ایجاد کرده‌اند و تمام راه‌های گزارش‌دهی و حذف این حساب‌ها را به روی ما بستند.»

این موضوع به تهدید مداوم کلاهبرداری‌های فیشینگ در ارزهای دیجیتال حتی در بازار نزولی نیز تاکید می‌کند. به گفته کارشناسان امنیت سایبری در Kaspersky، کلاهبرداری‌های فیشینگ در ارز دیجیتال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا