اخبار بیت کوین

آینده بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چه خواهد شد؟

تحلیلگر بازار Rekt Capital معتقد است که بیت‌کوین پتانسیل این را دارد که فراتر از تصور عموم جامعه می‌تواند سوددهی داشته باشد.
بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ با «کندل نزولی» روبرو است، اما پرایس اکشن (یکی از روش‌های بسیار کاربردی در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال که برای تخمین صحیح قیمت با اندیکاتورهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد) بیت‌کوین هنوز هم توانایی این را دارد که بازار را شگفت‌زده کند.
در یازدهم ژانویه، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب Rekt Capital در توییتی پیش‌بینی کرد که BTC/USD امسال می‌تواند «افزایش مناسبی» را تجربه کند.

 

پتانسیل صعودی شدن بیت‌کوین

Rekt Capital با تجزیه و تحلیل چرخه‌های بازار چهارساله بیت‌کوین حول اتفاقات هاوینگ یارانه‌های بلوک، سال ۲۰۲۳ را آخرین مهلت برای «کندل نزولی» بعدی آن دانست.
با وقوع هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴، طی دوازده ماه آینده شاهد یک قیمت کف برای بیت‌کوین خواهیم بود و به دنبال آن با نزدیک‌تر شدن هاوینگ بعدی، روند صعودی افزایش خواهد یافت.
بنابراین سال ۲۰۲۴ چهارمین کندل در چرخه فعلی بیت‌کوین و سال ۲۰۲۳ سومین کندل را تشکیل می‌دهد.
به گفته Rekt Capital کندل ۳ یک نمودار کندل نزولی در چرخه چهار ساله بیت‌کوین است، با این حال همچنان می‌تواند روند صعودی مناسبی ایجاد کند.

دامنه غافلگیری معامله‌گران توسط بیت‌کوین به وضوح در نمودار چرخه چهار ساله قابل مشاهده است. طبق این نمودار کندل ۳ در سال ۲۰۱۵ شاهد حرکت مثبت ۲۳۴ درصدی، و در سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش مثبت ۳۱۶ درصدی بود. با این حساب، کندل ۳ در سال ۲۰۲۳ ممکن است قوی‌تر از آن ظاهر شود که بسیاری تصور می‌کنند.»

نمودار مشروح BTC/USD
نمودار مشروح BTC/USD – منبع: توییتر Rekt Capital


برخی دیگر از مشاهدات درون زنجیره‌ای، فعالان بازار را به نتایج خوش‌بینانه مشابهی سوق داده است. در این میان، براساس داده‌های یک شاخص اختصاصی که وضعیت موجود را نظارت می‌کند، نسبت زیان‌های نامشخصی که توسط دارندگان بیت‌کوین نگهداری می‌شود، به یک مرحله capitulation یا همان «تسلیم شدن بازار» منجر می‌شود.

حساب کاربری Game of Trades در یازدهم ژانویه در توییتر نوشت: «این بازه‌های زمانی سودآورترین زمان‌ها برای انباشت بیت‌کوین بوده‌اند. رقم خالص سود/زیان نامشخص هنوز در منطقه capitulation است.»

نمودار مشروح سود و زیان بیت کوین
نمودار مشروح نسبت سود/زیان خالص بیت کوین – منبع: توییتر Games of Trades

 

هشدار یک تحلیلگر: جو کلان ۲۰۲۳ منعکس کننده روند تغییرات ارز دیجیتال GFC است

با توجه به فضای فعلی اقتصاد کلان، وقتی صحبت از قیمت‌های سرکوب شده دارایی‌های کریپتو می‌شود، برای برخاستن از این خاکستر باید خیلی خوش‌شانس باشیم. با توجه به اینکه صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده با کاهش تورم نرخ بهره را افزایش می‌دهد، درحال حاضر نگرانی‌ها متوجه پیامدهای سیاست بلندمدت است.
تحلیلگرانی از جمله نیک گرلی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Reventure Consulting می‌گویند آنچه در مرحله بعد می‌تواند احساسات را تحت تأثیر قرار دهد، تورم نیست، بلکه کاهش تورم است. گرلی در دهم ژانویه، بر اساس نموداری از روند پس‌اندازهای ایالات متحده هشدار داد که شرایط برای تکرار بحران مالی جهانی (GFC) در سال ۲۰۰۸ از نظر رکود مهیا است.

او فاش کرد: «نرخ پس‌انداز به ۲/۲ درصد کاهش یافت که تاکنون پایین‌ترین سطح است، به این معنی که آمریکایی‌ها دارند دارایی‌هایشان را از دست می‌دهند. آخرین بازی که این نرخ تا این سطح پایین آمده بود به سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ برمی‌گردد؛ درست پیش از ارز دیجیتال GFC. هشدار رکود بزرگ! در سال ۲۰۲۳ منتظر کاهش سرانه‌ مصرف باشید!»

نمودار مشروح نرخ پس‌انداز در آمریکا
نمودار مشروح نرخ پس‌انداز آمریکایی‌ها – منبع: توییتر نیک گرلی

 

در تاریخ دوازدهم ژانویه اولین شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده را شاهد خواهیم بود (بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۲۳. از حالا روی نحوه واکنش بیت‌کوین شرط بندی کرده‌اند).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا