اخبار تکنولوژی

معرفی ۵ پلتفرم آموزشی رایگان برای یادگیری ماشین

۵ پلتفرم رایگان و کاربردی برای علاقه‌مندان به یادگیری ماشین

 

در این خبر، پنج پلتفرم آموزشی قابل اعتماد و رایگان را معرفی می‌کنیم که در آنها می‌توانید به مجموعه‌ای از داده‌های متنوع و با کیفیت بالا به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و در پروژه‌های بعدی خود از آنها استفاده کنید.

هنگام کار بر روی یک پروژه داده محور، یافتن مجموعه داده‌های قابل اعتماد و با کیفیت بسیار ضروری است. خوشبختانه، چندین منبع رایگان در دسترس هستند که دسترسی به طیف گسترده‌ای از اطلاعات را در دامنه‌های مختلف فراهم می‌کنند.

با این حال، به کیفیت داده‌ها، اسناد و هرگونه محدودیت مجوز مرتبط با هر مجموعه داده توجه کنید. 

پلتفرم Kaggle

Kaggle یک پلتفرم محبوب برای دانشمندان داده و علاقه‌مندان به یادگیری ماشین (machine learning) است. علاوه بر میزبانی مسابقات یادگیری ماشینی، مجموعه عظیمی از اطلاعات را با دسترسی آزاد ارائه می‌دهد. پایگاه‌های داده طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله علوم اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و مالی را پوشش می‌دهند. روش جامعه محور که توسط Kaggle استفاده می‌شود تضمین می‌کند که مجموعه داده‌ها به طور منظم به روز و نگه‌داری می‌شوند.

مخزن یادگیری ماشینی UCI

مخزن یادگیری ماشین دانشگاه کالیفرنیا، مجموعه‌ای جامع از اطلاعات است که اغلب در جامعه یادگیری ماشین استفاده می‌شود. این مجموعه داده‌ها را برای انواع مختلف وظایف، از جمله طبقه‌بندی و بررسی تخصصی فراهم می‌کند. هر مجموعه داده در مخزن دارای توضیحات کامل، فهرستی از ویژگی‌ها و دستورالعمل‌های پیش پردازش داده است.

جست‌وجوی مجموعه داده‌های گوگل

یک موتور جست‌وجو به نام Google Dataset Search برای کمک به کاربران در کشف مجموعه داده‌هایی که در دسترس عموم هستند اختصاص یافته است. این موتور جست‌وجو مجموعه عظیمی از داده‌ها را از منابع مختلف، مانند وب‌سایت‌های دولتی، سازمان‌های دانشگاهی و مخازن داده‌ها فهرست‌بندی می‌کند. جست‌وجوی کلمات کلیدی، نوع فایل و فیلترهای مجوز، ابرداده‌ها و لینک‌های دانلود همگی هنگام جست‌وجوی مجموعه داده‌ها در دسترس هستند.

پلتفرم Data.gov

Data.gov پورتال رسمی اطلاعات باز دولت ایالات متحده است. این پلتفرم امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی عظیمی از مجموعه داده‌های آژانس‌های فدرال را در موضوعات مختلف از جمله بهداشت، محیط زیست، آموزش، حمل‌ونقل و موارد دیگر فراهم می‌کند. مجموعه‌های داده‌ای که توسط Data.gov در دسترس است اغلب برای تجزیه و تحلیل، تحقیق و ایجاد برنامه‌های کاربردی داده محور استفاده می‌شوند. این پلتفرم استفاده از داده‌های عمومی را به نفع خود تقویت و از شفافیت حمایت می‌کند.

پلتفرم OpenML

OpenML پلتفرمی است که افراد را تشویق به همکاری می‌کند و مجموعه‌ای از داده‌ها و چالش‌های یادگیری ماشینی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند آزمایش‌های یادگیری ماشین را مقایسه و تکرار کنند، و همچنین مجموعه‌های داده را کاوش، دانلود و اهدا کنند. OpenML به اشتراک گذاری مجموعه داده‌ها، کدها و نتایج را ترویج می‌کند و در عین حال بر اهمیت امکان بازتولید داده‌ها در تحقیقات یادگیری ماشین تأکید دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا