اخبار بیت کوین

هاوینگ ۲۰۲۴ بیتکوین انجام شد!

پیش‌بینی شما از روند قیمت بیتکوین در روزهای آینده چیست؟

 

هاوینگ ۲۰۲۴ بیتکوین به‌عنوان چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین تکمیل شد و پاداش ماینرهای بیت کوین از ۶/۲۵ به ازای هر بلوک استخراج شده به ۳/۱۲۵ بیت کوین رسید.

رویداد چهارم هاوینگ بیت کوین (BTC) یا هاوینگ ۲۰۲۴ پس از ارسال بلوک ۸۴۰ هزار خود با موفقیت انجام شد.

کامیونیتی کریپتو مشتاقانه منتظر تغییر قیمت بعدی بیت کوین هستند و برخی پیش‌بینی‌ها تا قیمت ۲۵۰ هزار دلار نیز رسیده است.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیتکوین ۶۳/۹۶۰ دلار است که نسبت به داد‌ های کوین مارکت کپ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱/۱۶٪ افزایش یافته است.

از امروز به بعد، ماینرهای بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج‌شده ۳/۱۲۵ بیت کوین به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این یک فرآیند برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت کوین است که با استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک اتفاق می‌افتد، که تقریباً هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد.

سه رویداد هاوینگ قبلی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داد. در اولین رویداد هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۲، پاداش استخراج یک بلوک از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت.

هدف اصلی در هاوینگ بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی بیتکوین است. این مکانیسم توسط بنیانگذار آن با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو کدنویسی و برنامه‌ریزی شده است.

این فرایند با بریدن پاداش های معدن به نصف ، میزان ایجاد بیت کوین جدید را به طور مؤثر کند می کند.

این رویداد برنامه‌ریزی‌شده تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که تمام بیتکوین‌های موجود استخراج شوند؛ به عبارت دیگر تقریبا تا سال ۲۱۴۰.

ماینرهای اصلی بیت کوین برای این رویداد آماده شده‌اند. Marathon Digital اخیراً اعلام کرد که قرار است مرکز ماینینگ ۲۰۰ مگاواتی (MW) بیتکوین را در تگزاس با قیمت ۸۷/۳ میلیون دلار راه‌اندازی کند.

در همین حال، در دسامبر سال ۲۰۲۳، شرکت استخراج بیت کوین Riot Platforms ۶۶/۵۶۰ دکل ماینینگ از شرکت تولیدکننده MicroBT خریداری کرده است.

باوجود پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت مبنی بر نوسان قیمت در کامیونیتی کریپتو، همچنان پتانسیل خوش‌بینی بالایی نسبت به قیمت بیتکوین دیده می‌شود.

تیم دراپر، سرمایه‌گذار میلیاردر معتقد است که هاوینگ ۲۰۲۴ کمک می‌کند تا قیمت بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر برسد. او از سال ۲۰۲۲ به طور مداوم اعلام کرده است که قیمت بیتکوین پس از رویداد چهارم هاوینگ به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد.

دلیل ساده‌ای که او برای رسیدن قیمت بیت کوین به این عدد ارائه می‌کند این است که عرضه بیتکوین کاهش می‌یابد و با ادامه فشار به سمت تقاضا، قیمت به طور طبیعی در یک بازار آزاد بالا می‌رود.»

در همین حال، هربرت سیم با نام مستعار «مرد بیت کوینی» در جدیدتریناظهار نظر خود در رابطه با قیمت بیت کوین گفته که عوامل و عناصر دیگری در این مسئله نقش دارند و رویداد هاوینگ تنها موضوعی نیست که باید به آن بپردازید. او ادعا کرده است که بانک‌های بزرگ چین همگی باید شروع به خرید بیت کوین کنند.»

تصور شما از روند قیمت بیت کوین در روزهای آینده چیست؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا