اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

با اعلام حکم دادگاه به نفع ریپل قیمت بیت کوین از ۳۱ هزار دلار گذشت

بیت کوین از ۳۱ هزار دلار گذشت و قاضی ایالات متحده حکم داد که ریپل توکن بهادار نیست.

 

قیمت بیت کوین پس از اعلام حکم دادگاه به نفع ریپل که مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بود، سطح مقاومت خود را در ۳۱ هزار دلار به دست آورد.

بزرگترین ارز دیجیتال با ۲/۴ درصد افزایش به ۳۱۲۰۰ دلار رسیده است که دارای ۶۰۷ میلیارد دلار ارزش بازار و ۲۳ میلیارد دلار حجم معاملات است. این چشم‌انداز صعودی ناگهانی را می‌توان در سراسر بازار مشاهده کرد. در ادامه این رخدادها، قیمت اتریوم ۶/۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۰۰ دلار رسید.

بازار ریپل و توکن‌هایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اوایل ژوئن به عنوان اوراق بهادار فهرست کرده بود، با واکنش سرمایه‌گذاران به این خبر که ریپل یک اوراق بهادار نیست، منفجر شد. در زمان نگارش این خبر، ریپل با ۷۰ درصد افزایش به ۰/۷۷ دلار، کاردانو با ۲۰ درصد افزایش به ۰/۳۵ دلار، و پالیگان با افزایش ۱۵ درصدی به ۰/۸۵ دلار رسید.

روند قیمت بیت کوین صعودی می‌شود

قیمت بیت کوین در روز جمعه با شاخص میانگین متحرک همگرایی (MACD) که احتمالاً سیگنالی برای خرید محسوب می‌شود، اندکی بالاتر از ۳۱ هزار دلار است. تریدرهایی که مشتاقانه منتظر افزایش معاملات طولانی‌مدت بیت کوین هستند، به دنبال یک متقاطع صعودی هستند که با خط MACD به رنگ آبی که بالای خط سیگنال قرمز مشخص شده است، در تصویر مشخص است.

بیت کوین ۳۱ هزار دلاری - نمودار چهارساعته جفت ارز BTC/USD
نمودار چهارساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: Tradingview

علیرغم شکستن بیت کوین از کانال نزولی کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد تراکم تعداد فروشنده در ۳۲ هزار دلار بزرگترین مانع برای حرکت مورد انتظار به سمت ۳۵ هزار دلار و در ادامه ۳۸ هزار دلار باشد.

در حال حاضر، هولد کردن بالای کانال و متعاقباً ۳۱ هزار دلار برای ادامه روند صعودی بسیار مهم است. با این حال، گاوها تنها با شکستن قیمت بیت کوین و حفظ حمایت از ۳۲ هزار دلار ایمن خواهند بود.

داده‌های آنچین در پلتفرم تحلیلی Santiment، تریدرها را وادار می‌کند تا به فعالیت آدرس، به‌ویژه فعالیت آدرس کوسه‌ها توجه کنند. همانطور که در اوایل هفته گزارش شد، انباشت بیت کوین عمدتاً در آدرس‌های کوسه (0.1 – 100 بیت کوین) و ماهی (0.1 BTC) در حال افزایش است.

کوسه‌ها و نهنگ‌ها در حال تماشای محدوده قیمت بیت کوین ۳۰ تا ۳۱ هزار دلار هستند، درست مانند بقیه تریدرها. به نظر می‌رسد که آنها به سرعت در حال جمع‌آوری استیبل کوین‌هایی مانند پکسوس و دای هستند که احتمال خرید ارزهای دیجیتالی بزرگ در آینده را افزایش می‌دهد.

بیت کوین ۳۱ هزار دلاری - انباشت دارایی بیت کوین توسط کوسه‌ها
انباشت دارایی بیت کوین توسط کوسه‌ها – منبع: Santiment

در صورتی که سطح حمایت ۳۱ هزار دلار در آخر هفته ضعیف شود، بیت کوین ممکن است به تثبیت طولانی‌مدت بالای ۳۰ هزار دلار برسد. با این حال، چنین حرکتی فشار زیادی را بر سطوح پایین‌تر حمایتی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران احتمالاً بیت کوین را با قیمت‌های ۲۸ هزار و ۲۵ هزار دلار به فروش می‌رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا