اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

ادامه روند صعودی بیت کوین با حفظ قیمت ۲۷ هزار دلار

ادامه روند صعودی بیت کوین و الگوی تثبیت قیمت با وجود عدم اطمینان بازار

 

بیت‌کوین (BTC) در هفته‌های اخیر الگوی تثبیت را در پیش گرفته، به این دلیل که بازار با عدم اطمینان مواجه شده است.

کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با شروع اقدامات قانونی علیه صرافی‌های ارزهای دیجیتال کوین بیس و بایننس، این عدم اطمینان را تشدید کرد.

با توجه به این شرایط، یک تحلیلگر ارزهای دیجیتالی در TradingView، خاطرنشان کرد که بیت کوین با حفظ موقعیت خود، انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان داده و موقعیت خود را به خوبی حفظ کرده است.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین
نمودار تحلیل قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که از لحاظ تاریخی، زمانی که اخبار نامطلوب به میزان قابل توجهی بر دارایی تأثیر نمی‌گذارد و منجر به مشکلات تکنیکال نمی‌شود، اغلب روند صعودی را به دنبال دارد. در این مورد، به نظر می‌رسد بیت کوین هم این ویژگی را دارد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که از نقطه نظر فنی، قیمت بیت کوین در سطح ۲۵ هزار دلار پشتیبانی قوی پیدا کرده است که یک نقطه همگرایی قابل توجه محسوب می‌شود و از اوایل سال جاری این روند شکل گرفته است.

نقطه صعودی بیت کوین

با حفظ قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۲۶ هزار دلار، پیشنهاد این تحلیلگر این است که در صورتی که ارز دیجیتال اولیه دوباره جایگاه ۲۷ هزار دلاری را بدست آورد، چشم‌انداز صعودی تایید می‌شود.

بر اساس تحلیل تکنیکال، سطح قیمت ۲۵ هزار دلار سطح پشتیبانی قوی از منظر تلاقی است که همانطور که اشاره شد از ابتدای سال آغاز شده است. همچنین، افت اخیر این رمزارز از سطح قیمت ۳۰ هزار، حرکت اصلاحی و یک گوه در حال سقوط محسوب می‌شود. 

همانطور که گفته شد، بازگشت بیت کوین به بالای سطح ۲۷ هزار دلار، تأییدی بر چشم‌انداز صعودی است و می‌تواند منجر به تست بالاترین قیمت یا حتی تست قیمت در سطح ۳۵ هزار دلار شود.

در این مسیر نامشخص قیمت بیت کوین، انعطاف‌پذیری این ارز دیجیتال در مواجهه با چالش‌های اخیر، حس خوش‌بینی را در میان سرمایه‌گذاران و تریدرها القا کرده است. لازم به ذکر است که این خوش‌بینی بیشتر از اخبار BlackRock، بزرگترین مدیر دارایی جهان، نشأت می‌گیرد که برای یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) اقدام کرد.

اقدامات نظارتی انجام شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار منبع مهمی از احساسات نزولی بازار بوده که بر بازار کلی ارزهای دیجیتالی تأثیر می‌گذارد. هم‌زمان، نرخ تورم آمریکا به میزان غیرمنتظره‌ای به پایین‌ترین حد خود، یعنی ۴ درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی ارزش دلار آمریکا را افزایش داد.

با این حال، تصمیم صندوق ذخیره فدرال برای تغییر ندادن نرخ بهره، عدم اطمینان بازار را تشدید کرده است و تریدرها با پیامدهای بلندمدت بالقوه سیاست‌های پولی دشوارتر دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین

تا زمان انتشار این خبر، بیت کوین با ضرر روزانه کمتر از ۰/۵ درصد با قیمت ۲۶۴۹۴ دلار معامله شد. در نمودار هفتگی، قیمت بیت کوین تقریباً ۳ درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت هفت روزه بیت کوین
نمودار قیمت هفت روزه بیت کوین – منبع: Finbold

در تحلیل تکنیکال، بر اساس داده‌های TradingView، احساس «خرید» روی عدد ۱۰ قرار گرفت. میانگین‌های متحرک «خرید» برای این رمزارز عدد ۹ را توصیه می‌کنند، در حالی که نوسان‌گرها در عدد ۸ و در خالت «خنثی» باقی مانده‌اند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین
تحلیل تکنیکال بیت کوین – منبع: TradingView

در حال حاضر، سطح قیمت ۳۰ هزار دلار همچنان یک موقعیت مقاومتی مهم برای اولین ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا