اخبار بیت کویناخبار بین الملل

پیش‌بینی بانک استاندارد چارترد برای بازار کریپتو پس از تایید ETF بیتکوین

پیش‌بینی بانک استاندارد چارترد: بیتکوین ۲۰۰ هزار دلاری تا پایان سال ۲۰۲۵

 

بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی می‌کند پس از تأیید ETF‌های اسپات، شاهد هجوم سرمایه در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار به بیتکوین باشیم.

پیش‌بینی این غول بانکی بین‌المللی مبتنی بر پیش‌بینی بیش از ده‌ها برنامه ETF بیتکوین است که در حال حاضر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی است. طبق آخرین گزارش بانک استاندارد چارترد به رهبری جفری کندریک، رئیس بخش تحقیقات کریپتو، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ETF بیتکوین مورد انتظار را تایید کند، قیمت بیتکوین به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.

کارشناسان صنعت کریپتو انتظارات خود را برای تصویب قریب‌الوقوع ETF اسپات بیتکوین بالاتر برده‌اند و بسیاری بر این باورند که تا روز چهارشنبه تصمیم‌گیری نهایی شود. پیش‌بینی‌های استاندارد چارترد فراتر از پیامدهای مالی فوری است و نشان از تأثیر مثبت قابل توجهی بر ارزش بازار بیتکوین (BTC) پس از تأیید ETF است.

بانک استاندارد چارترد تنها بانکی نیست که عواقب احتمالی تایید ETF اسپات بیتکوین را در نظر می‌گیرد. صنعت گسترده‌تر دارایی دیجیتال مشتاق است و ذینفعان از نزدیک شاهد پیشرفت در این حوزه هستند.

طبق پیش‌بینی استاندارد چارترد، بیتکوین نه تنها می‌تواند شاهد جریان‌های ورودی قابل توجهی باشد، بلکه می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۵ به یک نقطه عطف قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری دست یابد که بالاترین رکورد قبلی خود را پشت سر می‌گذارد.

از سوی دیگر، بانک استاندارد چارترد تحلیل دیگری از مقایسه تأثیر پیش‌بینی‌شده ETF‌های بیتکوین با تأثیر تاریخی ETF‌های طلا بر بازار طلا ارائه کرد.

این بانک با استناد به معرفی ETF سهام طلای SPDR با نماد GLD در سال ۲۰۰۴، نشان داد که چگونه ETFهای طلا به میزان قابل ملاحظه‌ای دسترسی سرمایه‌گذاران را افزایش داده و منجر به افزایش جریان‌های ورودی می‌شود.

هنگامی که GLD در نوامبر ۲۰۰۴ معرفی شد، کل موجودی طلای استخراج‌شده حدود ۲/۲ تریلیون دلار ارزش داشت، در حالی که ارزش بازار فعلی بیتکوین ۰/۸۶ تریلیون دلار است. تعدیل ۸۸ میلیارد دلار ورودی GLD برای ارزش بازار نسبی، نویدبخش سرازیر شدن ۳۴ میلیارد دلار سرمایه به ETF های بیتکوین است.

تخمین سرمایه ورودی ۳۴ میلیارد دلاری در پایین‌ترین سطح پیش‌بینی شده بود، در حالی که این عدد در گزارش‌های منتشرشده به ۱۳۰ میلیارد دلار رسید که محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار «معقول» است.

با توجه به جریان‌های عظیم ورودی، بانک استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین همانند قیمت طلا در زمان شروع معاملات GLD افزایش پیدا کند.

در این گزارش آمده است: «قیمت طلا طی هفت تا هشت سالی که برای رشد ذخایر ETP طلا پس از معرفی اولین ETP طول کشید، ۴/۳ برابر افزایش یافت.»

در این گزارش آمده است: «ما انتظار داریم که بیتکوین از افزایش قیمت مشابه در نتیجه تایید ETF آمریکا برخوردار شود. این با دیدگاه پایان سال ۲۰۲۴ ما از بیت کوین در سطح ۱۰۰ هزار دلار مطابقت دارد. اگر جریان‌های ورودی مرتبط با ETF همانطور که انتظار داریم تحقق یابد، تصور ما این است که سطح پایان سال ۲۰۲۵ نزدیک‌تر به ۲۰۰ هزار دلار آمریکا امکان‌پذیر است.

پیش از این، جان ون اک، مدیرعامل VanEck، در مصاحبه با CNBC گفته بود که قیمت بیتکوین می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود برسد. ون اک همچنین شباهت بین عملکرد بیتکوین و طلا را در سال ۲۰۲۳ نشان داد.

هر دو در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیدند. هر دوی آنها امسال افزایش یافته‌اند، بدیهی است که ارزش بیتکوین به دلایل واضح بسیار بیشتر از طلا بوده است.»

سایر صادرکنندگان عمده بیتکوین ETF مانند Galaxy و Bitwise نیز پیش‌بینی کرده‌اند که تایید قریب‌الوقوع ETF بیتکوین می‌تواند قیمت بیتکوین را پامپ کند. انتظار می‌رود SEC در ۱۰ ژانویه در مورد برنامه‌ها تصمیم‌گیری کند در حالی که ETFهای بیتکوین در صورت تایید ممکن است از ۱۱ ژانویه معاملات خود را آغاز کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا