اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

ارزش بازار بازی‌های بلاکچین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی روند پیشرفت و توسعه بازار بازی‌های بلاکچین


بر اساس
گزارش تحلیلی گروه تحقیقاتی Fortune Business Insights که در ۱۱ دسامبر منتشر شد، ارزش بازار جهانی بازی‌های بلاکچین طی هفت سال آینده به ۶۱۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این بازار در حال حاضر حدود ۱۵۴ میلیارد دلار سرمایه دارد.

این گزارش، داده‌های فروش جهانی محصولات بازی‌های بلاکچین را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل می‌کند و نشان می‌دهد که فروش در این بازار با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۱/۸ درصد افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۳۰، ارزش این بازار به ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این معادل نرخ رشد مطلق نزدیک به ۲۹۹ درصد در این دوره شش ساله است.

پژوهشگران Fortune جهان را به پنج منطقه تقسیم کردند: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه/آفریقا، اروپا و آسیا و اقیانوسیه. آمریکای شمالی بیشترین سهم خرید آیتم‌های بازی‌های بلاکچین را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده و بیش از ۳۰ میلیارد دلار یا تقریباً ۲۴ درصد از کل سهم خرید را به خود اختصاص داد. این پژوهشگران اظهار داشتند که انتظار دارند این سلطه آمریکای شمالی بر بازار بازی‌های بلاچین ادامه یابد.

پیش‌بینی اندازه بازار بازی‌های بلاکچین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۳۰
پیش‌بینی اندازه بازار بازی‌های بلاکچین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۳۰ – منبع: Fortune Business Insights

هنگامی که صحبت از دسته‌بندی بازی‌های ارائه شده به میان می‌آید، این گزارش بیان می‌کند که انتظار می‌رود بازی‌های نقش آفرینی یا همان Role Play بالاترین نرخ رشد را در مقایسه با سایر دسته‌ها داشته باشند. این بازی‌ها دارای «شخصیت‌های خاص، تم، سلاح‌های اضافی، لوازم جانبی و سایر ویژگی‌ها» هستند که آن‌ها را برای بکارگیری ویژگی‌های کاربردی بلاکچین مناسب می‌کنند. بازی‌های رول-پلی بیش از ۳۳ درصد از بازار بازی‌های بلاکچین را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند.

بازی‌های بلاکچین مبتنی بر وب در حال حاضر بزرگترین بخش از بازی‌های بلاکچین را تشکیل می‌دهند و پژوهشگران انتظار دارند این تسلط ادامه یابد. با این حال، آنها همچنین اظهار داشتند که بازی‌های مبتنی بر اندروید نیز در حال رواج هستند.

شرکت‌های بازی‌های بلاکچین اخیراً ویژگی‌های جدیدی را برای آسان‌تر کردن ورود کاربران به سیستم خود پیاده‌سازی کرده‌اند. به عنوان مثال، بازی Immutable در ۱۱ دسامبر ویژگی Transak را به عنوان یک گزینه اضافی برای خرید اضافه کرد؛ اگرچه همه اخبار بازی‌های بلاکچین مثبت و رو به رشد نیستند. همانطور که در رمزآگاه گزارش دادیم، مطالعه‌ای در ۳۰ نوامبر از سوی CoinGecko نشان داد که بیش از ۷۵ درصد از بازی‌های بلاکچین که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده‌اند، شکست خورده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا