اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

ادامه روند صعودی بیت کوین در صورت حفظ سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری

آیا روند صعودی فعلی بیت کوین می‌تواند یک تله گاوی باشد؟

 

قیمت بیت کوین به لطف سیگنال خرید از شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) روند صعودی خود را حفظ می کند.

اگرچه قیمت بیت کوین به سطح مقاومت مطلوب ۳۸ هزار دلار نرسیده، اما موقعیت خود را بالای ۳۰ هزار دلار حفظ کرده است. 

بر اساس داده‌های پلتفرم CoinGape، به نظر می‌رسد که گاوها در بازار فعلی آسوده خاطر هستند. بر اساس این داده‌ها رسیدن به این سطح ممکن است قبل از شکست قیمت پیش‌بینی‌شده بالاتر از قیمت ۳۱,۴۲۸ دلار (بالاترین سطح ۱۲ماهه) اتفاق بیفتد. 

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۰/۶ درصد افزایش داشته، در حالی که در هفته گذشته ۱۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. با ادامه رشد میزان تسلط بیت کوین و رسیدن به ۵۹۰ میلیارد دلار، چشم‌انداز بازار احتمالاً در کوتاه‌مدت به میزان قابل توجهی صعودی خواهد بود. لازم به ذکر است که این عدد پس از ورشکستگی صرافی FTX در نوامبر ۳۰۳ میلیارد دلار بود.

نوسان قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به ۳۸ هزار دلار 

علیرغم آرامشی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتالی تجربه می‌کنیم، شان فرناندو، مدیر ارشد ریسک Deribit، در تحلیل اخیر خود آستانه تحمل ضرر را برای بیت کوین مشخص کرد.

او اظهار کرد که این یک مقطع بحرانی در بازار است که می‌تواند بیشترین آسیب مالی را به دارندگان معاملات آپشن وارد کند و در عین حال امکان حداکثر سود را برای فروشندگان آپشن فراهم کند.

فرناندو اشاره کرد که این آستانه در حال حاضر برای بیت کوین روی قیمت ۲۶ هزار دلار قرار دارد. او اظهار داشت که دستیابی به این سطح قیمت احتمالاً بخشی از فشار نزولی روی بیت کوین را کاهش می‌دهد.

فرناندو در توضیحات خود گفت: «با درنظر گرفتن سود چشمگیر بیش از ۳۵۰ میلیون دلار روی قیمت ۳۰ هزار، نزدیک شدن به تاریخ انقضای سه ماهه نوید یک نتیجه هیجان‌انگیز را می‌دهد که پتانسیل تلاطم قیمت را با درنظر گرفتن استراتژی‌های متنوع دارد.»

چشم‌انداز صعودی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به لطف سیگنال خرید از شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) روند صعودی را حفظ می‌کند. اگر به هر قیمتی از سطح حمایت ۳۰ هزار دلاری حمایت شود، بیت کوین از سرمایه‌گذاران بیشتری–چه سرمایه‌گذاران خرد و چه نهادی–برای سوار شدن به این کشتی دعوت می‌کند.

چارت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: Tradingview

در صورتی که خط MACD در منطقه آبی بالای خط سیگنال قرمز باقی بماند، شانس روند صعودی تقویت می‌شود. علاوه بر این، موقعیت بیت کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک اعمال شده، از جمله متحرک نمایی متحرک ۵۰ روزه (قرمز)، متحرک متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (آبی) و متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (بنفش)، باعث تقویت بهبود روند صعودی می‌شود.

با وجود حضور باثبات و مداوم بیت کوین بالای خط ۳۰ هزار دلار، سرمایه‌گذاران همچنان باید محتاط باشند. این هشدار به دنبال بازگشت شاخص قدرت نسبی (RSI) از منطقه خرید بیش از اندازه به منطقه خنثی است.

اگر این پولبک تداوم پیدا کند، ممکن است نیاز به رویکردهای جدید برای جلوگیری از گرفتار شدن در وضعیت بازار تله گاوی بیش از پیش احساس شود؛ جایی که کاهش ناگهانی قیمت به پایین‌تر از رقم ۳۰ هزار دلار می‌تواند بیت کوین را به ۲۵ هزار دلار هم برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا