اخبار تحلیلی

رشد ۲۰ هزار درصدی پروژه کریپتو COCKFIGHTS: آیا این پروژه کلاهبرداری است؟

کارشناسان می‌گویند رشد ۲۰ هزار درصدی پروژه کریپتو COCKFIGHTS می‌تواند یک کلاهبرداری هانی پات باشد.

 

یک رویداد توکنیزه شده میلیارد دلاری به نام COCKFIGHTS در بازار ارزهای دیجیتال جریان پیدا کرده است.

با گذشت تقریبا یک هفته از راه‌اندازی این رویداد، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار درصد افزایش کسب کرد و در مدت زمان کوتاهی به رکورد ۰/۲۰۵۱ دلار رسید.

با این حال، با وجود این افزایش، کارشناسان نگرانی‌هایی درباره اساس این پروژه مطرح کرده‌اند.

بسیاری آن را یک کلاهبرداری بالقوه هانی پات می‌دانند که طی آن از یک تله با ظاهر فریبنده برای فریب‌دادن قربانیان استفاده می‌کنند و این امر به نگرانی‌های فعالان بازار کریپتو دامن زده است.

باتوجه به شواهد، به نظر می‌رسد احتمال اینکه این پروژه کلاهبرداری باشد کمتر است.

در همین حال، کارشناسان رمزارز توجه خود را به پروژه متفاوتی معطوف کرده‌اند–$WSM، یک میم کوین که به سرعت در حال رشد است.

برخلاف COCKFIGHTS، $WSM پس‌زمینه‌ای قوی دارد و در مدت کوتاهی موج‌های قابل توجهی را ایجاد کرده و توجه علاقه‌مندان و کارشناسان کریپتو را به خود جلب کرده است.

رشد ۲۰ هزار درصدی پروژه کریپتو COCKFIGHTS با عقل جور در نمی‌آید!

سرمایه‌گذاران کریپتو می‌دانند که این استراتژی می‌تواند مسیر مالی آن‌ها را به طور اساسی تغییر دهد و زندگی مجللی را که در نظر دارند برای آنها فراهم کند.

در حالی که بسیاری از میم کوین‌ها مانند پپه به اندازه کافی به سوددهی رسیده‌اند، به نظر می‌رسد COCKFIGHTS مسیر اشتباهی را پیش گرفته است.

پیش از بررسی این موضوع که چرا کارشناسان رمزارز معتقدند این یک کلاهبرداری هانی پات است، عملکرد قیمت آن را در روز گذشته بررسی می‌کنیم.

در زمان انتشار این خبر، توکن بومی COCKFIGHTS، با نماد $COCKS، با قیمت ۰/۰۶۸۱۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده رشد ۲۰ هزار درصدی پروژه کریپتو COCKFIGHTS در طول یک بازه زمانی مشخص است.

این واقعیت که نمودار معاملاتی آن فقط یک کانال معاملاتی کوتاه را نشان می‌دهد، گواهی بر این است که چندین پمپ جعلی یا واش تریدینگ (نوعی دستکاری بازار که باعث می‌شود فعالیت‌های مربوط به یک دارایی بالاتر دیده شود) در این توکن تازه راه‌اندازی شده در همان دوره رخ داده است.

این افزایش شهاب‌سنگی باعث شده است که پروژه COCKFIGHTS از ۴۴۶۳ معامله، ارزش بازار ۳/۰۶رمیلیون دلاری را ثبت کند.

توکن این پروژه در ساعات پایانی ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ به رکورد ۰/۲۰۵۱ دلار رسید، اما بدیهیست که امروزه حفظ این سرعت دشوار است.

این احساس نزولی رو به رشد احتمالاً نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از این پروژه سود می‌برند و قیمت توکن را پایین می‌آورند.

این پروژه که در DEXTools فعال شده است، نشان می‌دهد که این ابزاری برای نشان دادن رویدادهای خروس جنگی میلیارد دلاری است که سالانه در کشور آسیایی تایلند برگزار می‌شود.

یک تیم توسعه ناشناس می‌گوید پخش زنده این رویداد را به عنوان یک چالش در نظر گرفته است تا علاقه‌مندان بتوانند روی آن‌ها شرط‌بندی کنند.

رای‌های انجمن DEXTools در زمان نگارش این خبر، امتیاز ۱۰۰ درصدی را از سوی جامعه کریپتو نشان می‌دهد که از بین ۲۴ رای نظرسنجی شده است. اما اینها تنها معیارهایی نیستند که سرمایه‌گذاران هنگام تصمیم‌گیری آگاهانه به آن توجه می‌کنند.

برای شروع، این پلتفرم دارای یک سیستم مالیاتی سنگین است که در آن از خریداران ۳ درصد هزینه دریافت می‌شود و همین امر برای فروشندگان توکن COCKS نیز صدق می‌کند.

علاوه بر این، توکن پروژه دارای قابلیت انتقال موقت برای قرارداد هوشمند خود است که روی گزینه «بله» تنظیم شده است.

این بدان معناست که توسعه دهندگان پروژه می‌توانند به راحتی تراکنش‌ها را از سمت خود ویرایش کنند و به این ترتیب کنترل جریان ورودی و خروجی دارایی را برای دارندگان توکن دشوار می‌کنند.

در مورد تعداد دارندگان توکن نیز مشکلاتی وجود دارد، چرا که در حال حاضر تنها سه آدرس کیف پول بیشترین تعداد توکن‌های COCKS را دارند.

این بدان معناست که اکثر معاملات از طریق این سه کیف پول انجام می‌شوند که حس واش تریدینگ را به وجود می‌آورند.

این معیارها باعث شده‌اند که کارشناسان رمزارز آن را یک کلاهبرداری هانی‌پات بدانند که به دنبال جذب سرمایه‌گذاران با معاملات فریبنده است و پس از رسیدن قیمتی که قصد افزایش آن را دارند، توکن‌ها را کنار می‌گذارند.

این امر باعث شده است که کارشناسان ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران توصیه کنند که از این پروژه فاصله بگیرند زیرا ممکن است سرمایه خود را در این پروژه از دست بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا