اخبار بیت کوین

رالی بیتکوین تا ۵۰۰ هزار دلار: پیش‌بینی بلومبرگ

رالی صعودی بیتکوین و کاتالیزوری به‌نام ETF


با توجه به اینکه روند قیمت بیتکوین (BTC) در حال حاضر به شدت صعودی است، بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که این ارز دیجیتال برتر ممکن است به ۵۰۰ هزار دلار برسد.

خوش‌بینی بلومبرگ به این خاطر است که بیتکوین (BTC) سالانه سقف‌های بیشتری را می‌شکند و به سمت قیمت‌های بالاتر رفته است.

بیتکوین در چند روز گذشته به دلیل عبور قیمت آن از مرز ۴۲ هزار دلار، پیشرفت چشمگیری داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته، BTC تا ۶ درصد در ارزش بازار خود افزایش داشته است. در چهار روز اول دسامبر، بیتکوین تا ۱۱ درصد جهش قیمت داشته است و این سومین ماه افزایش متوالی آن است. در مجموع، بیتکوین تنها در سال جاری ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

این رویدادها باعث ایجاد هیجان در بین اعضای جامعه کریپتو شده است. کارشناسان مالی در میان این هیجان شروع به پیش‌بینی‌های جسورانه در مورد آینده احتمالی قیمت بیتکوین (BTC) کرده‌اند که برخی از آنها بر اساس شهود صرف و برخی بر اساس تحلیل‌های تکنیکال نامشخص است. دامنه پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار است.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در Miller Tabak & Co، در مورد هجوم گمانه‌زنی‌های خوش‌بینانه، اذعان کرد که این پیش‌بینی‌ها «دوباره دیوانه‌کننده شده است». او همچنین گفت که چنین نظراتی نشانگر این است که چقدر سریع احساسات می‌تواند برای بیتکوین تغییر کند.

مالی اشاره کرد: «من استدلال می‌کنم که یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیتکوین در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت، هجوم عظیم نقدینگی به سیستم آن به دلیل همه‌گیری کرونا بود. بدون یک برنامه برای نقدینگی بیشتر، برخی از این پیش‌بینی‌ها صرفاً یک رویا هستند.»

تایید ETF بیتکوین یک کاتالیزور است

اعتقاد بر این است که فشار ناشی از پیش‌بینی تایید یک ETF بیتکوین به طور قابل توجهی به جهش اخیر قیمت کمک کرده است.

ایده داشتن محصولی که بتواند سرمایه‌گذاران نهادی سنتی را به بخش کریپتو جذب کند، بدون اینکه آنها را در معرض خطرات بازاز ارزهای دیجیتال قرار دهد، لذت‌بخش به نظر می‌رسد و اکنون توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

حضور شرکت‌های برتر مدیریت دارایی‌های سرمایه‌گذاری از جمله BlackRock، Fidelity Investments، WisdomTree، Valkyrie، VanEck، ARK 21Shares و Grayscale دلیلی این فشار برای ETF جدید بیتکوین هستند.

صنعت گسترده ارزهای دیجیتال با صبر و حوصله منتظر پاسخ SEC ایالات متحده در مورد برنامه‌های مختلف برای ETF بیتکوین است. هنگامی که این برنامه‌ها سرانجام تصویب شوند، بیتکوین احتمالاً در راه رسیدن به برخی از پیش‌بینی‌های مثبت خود خواهد بود زیرا انتظار می رود سرمایه‌گذاران نهادی روند بازار را به طور مثبت تغییر دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا