اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

درخواست توقف برداشت‌های مرتبط با حساب دو کوون (Do Kwon) توسط دادستان‌های کره جنوبی

دو کوون (Do Kwon) وجوه غیرقانونی را از لونا به بیت کوین تبدیل کرد

دادستان‌های کره جنوبی ۴۱۴/۵ میلیارد وون (۳۱۴/۲ میلیون دلار) دارایی‌های غیرقانونی مرتبط با دو کوون، بنیانگذار آزمایشگاه Terraform، و همکارانش را شناسایی کرده‌اند. از میان دارایی‌های غیرقانونی شناسایی شده، دادستان‌ها حدود ۹۱/۴ میلیارد وون (۶۹ میلیون دلار) از مبلغ مشخص شده را مستقیماً به حساب کوون مرتبط می‌دانند.

اگرچه دو کوون میلیون‌ها دلار جمع کرد، هیچ یک از دارایی‌های مرتبط با حساب‌های او قابل بازیافت یا تحت صلاحیت مقامات کره جنوبی نیست. این موضوع عمدتاً به این دلیل است که طبق گزارشی که توسط رسانه محلی KBS منتشر شده است، مدیرعامل سابق Terraform که اکنون دستگیر شده است، اکثر وجوه غیرقانونی را به جای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های فیزیکی، با استفاده از صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارج از کشور به بیت‌کوین تبدیل کرده است.

تحقیقات اولیه درباره فروپاشی Terra توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان داد که دو کوون تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از Terra پس از فروپاشی استخراج کرده است. در گزارش دیگری بر اساس مصاحبه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با آزمایشگاه سابق Terraform که در رسانه‌های کره جنوبی منتشر شد، دو کوون متهم شد که یک ماه پیش از فروپاشی اکوسیستم Terra مبلغ ۸۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

مقامات کره جنوبی از بایننس خواسته‌اند تا هرگونه درخواست برداشت مرتبط با دو کوون را متوقف کند. بایننس در گفت‌وگو با کوین تلگراف تایید کرد که با دادستان‌ها همکاری می‌کنند و هر کمکی را که نیاز دارند ارائه می‌دهند.

دادستان‌های کره جنوبی در حال ردیابی اموال مرتبط با مدیران آزمایشگاه‌های Terraform هستند تا برخی از سرمایه‌های غیرقانونی را بازیابی کنند. در سوم آوریل، دادستان‌ها، املاک و سایر دارایی‌ها را توقیف کردند تا کارمندان سابق Terra را از فروش مواردی که ممکن است به پرونده‌های حقوقی مرتبط باشد بازدارند.

علاوه بر اقامتگاه‌هایی که در سئول متعلق به مدیرعامل سابق، شین هیون سونگ و دیگران است، دادستان‌ها اقدام به توقیف وسایل نقلیه ثبت شده خارجی آنها و زمین‌هایشان در استان‌های دیگر کره جنوبی کردند.

Terra یک اکوسیستم رمزنگاری پررونق بود تا اینکه در می ۲۰۲۲ ورشکست شد.

چیزی که در ابتدا تصور می‌شد یک اتفاق تحت تأثیر بازار باشد، یک کلاهبرداری بود که مدیرعامل سابق دو کوون مسئولیت آن را بر عهده داشت. طبق داده‌ها، در ۳ هفته منتهی به دی‌پگ کردن استیبل کوین TerraUSD، یک نهاد بیش از ۴۵۰ میلیون دلار UST را در بازار آزاد پخش کرد. چهار روز پس از آخرین فروش، UST شروع به سقوط کرد. نهادی که  پشت این ماجرا بود، آزمایشگاه Terraform بود.

علیرغم صدور حکم بازداشت از سوی مقامات کره جنوبی و هشدار قرمز اینترپل علیه نام دو کوون، او تقریباً به مدت یک سال به فرار ادامه داد تا اینکه در ۲۳ مارس در مونته نگرو دستگیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا