اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکالخبر فوری

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۹/۳ هزار دلار

دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

داده‌های پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و سودآوری آنها براساس سطوح حمایت و مقاومت فعلی قیمت بیت کوین است.

این داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین باید به کمتر از ۲۰ هزار دلار بازگردد تا یک معیار کلیدی را برای بازار مشخص کند.

پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) در آخرین نسخه خبرنامه هفتگی خود، The Week On-Chain فاش کرد که احتمالاً دارندگان کوتاه مدت بیت کوین سطح مقاومت بیت کوین را تعیین می‌کنند.

 

تعیین کردن حد سود سطح مقاومت را تقویت می‌کند

زمانی که جفت ارز BTC/USD به رقم ۲۵ هزار دلار صعود کرد، دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین (STHs) که در بازه زمانی ۱۵۵ روز یا کمتر این کوین را جزو دارایی‌های خود داشتند، توانستند سود کنند.

این معیار با مقایسه ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش کوین‌های جابه‌جا شده در بلاک چین، یعنی نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) محاسبه شده است.

پلتفرم گلس‌نود در توضیحات خود اضافه کرد: «با مقایسه این دو معیار، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) می‌تواند برای ارزیابی سودآوری بازار مورد استفاده قرار گیرد.»

نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) در مسیر رسیدن به بالاترین سطح چند ماهه خود از ۱/۲ عبور کرد که همزمان با قیمت ۲۳۸۰۰ دلار به عنوان منطقه مقاومت قیمت بیت کوین (BTC) ظاهر شد.

بر اساس داده‌های گلس‌نود، امکان سود بردن دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین (BTC) در دوره‌هایی که میانگین دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین ۲۰٪ به اضافه کل موجودی است، افزایش می‌یابد و نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی را به بالاتر از سطح ۱/۲ برمی‌گرداند.

درصورتی که قیمت در بازار به ۱۹/۳ هزار دلار بازگردد، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) برای دارندگان کوتاه‌مدت را به عدد ۱ برمی‌گرداند که نشان می‌دهد قیمت‌های لحظه‌ای به قیمت تمام شده این گروه از خریداران جدید بازگشته است.

چارت توصیفی تخمین نسبت STH-MVRV بیت کوین
چارت توصیفی تخمین نسبت STH-MVRV بیت کوین – منبع: Glassnode

بنابراین، رقم ۱۹۳۰۰ دلار از نظر سودآوری و انگیزه برای فروش نکردن دارندگان کوتاه‌مدت، مانند یک هدف مغناطیسی عمل می‌کند.

براساس گزارش کوین تلگراف، تنها پلتفرم گلس‌نود نیست که رقم ۲۰ هزار دلار را به عنوان سطح پشتیبانی از جفت ارز BTC/USD پیشنهاد نمی‌کند و پایین‌ترین سطح قیمت جدید احتمالاً پایین‌تر از این قیمت شکل می‌گیرد.

 

بیت کوین در فاز انتقالی

در همین حال، مبنای هزینه دارندگان بلندمدت (LTH) و فعالیت‌های نهنگ‌ها در بیت کوین از زمان آخرین بازار نزولی آن در اواخر سال ۲۰۱۸، هدف بعدی پلتفرم گلس‌نود است.

قیمت تحقق یافته عرضه قدیمی–قیمتی که آخرین بار روی آن حرکت کرده است–در حال حاضر ۲۳۵۰۰ دلار است که این منطقه قیمت را به یک میدان جنگ کلیدی تبدیل می‌کند.

یکی از معایب این موضوع این است که مجموع قیمت واقعی بیت کوین ۱۹۸۰۰ دلار است که دوباره این ایده را تقویت می‌کند که این منطقه قیمت در نهایت می‌تواند به منطقه حمایتی تبدیل شود.

اقتصاد بیت کوین اغلب نه تنها به سطوح قیمتی که به طور گسترده در تحلیل تکنیکال سنتی مشاهده می‌شود، بلکه نسبت به رفتارهای مهم گروه‌های سرمایه‌گذار فعال در داخل بلاک چین نیز واکنش نشان می‌دهد. 

از این منظر، بازار در حال حاضر در مرحله انتقال قرار گرفته است. 

بر اساس داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این مقاله در ۷ مارس، با قیمت ۲۲۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

چارت کندل بک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل بک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا