اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

آیا گاوها موفق می‌شوند قیمت بیتکوین را به ۳۸ هزار دلار برسانند؟

احتمال افزایش قیمت بیتکوین پیش از انتشار داده‌های CPI

 

افزایش قیمت بیتکوین پس از حمایت از ۳۰ هزار دلار می‌تواند به بالای ۳۵ هزار دلار برسد. داده‌های مثبت تورم می‌تواند تلاش‌های گاوها را به سمت ۳۸ هزار دلار سوق دهد.

بیتکوین در چارت رمزارزها در پایان نشست آسیایی در روز سه‌شنبه به رنگ سبز بازگشت و به بالای سطح حمایت ۳۰ هزار دلار رسید. این رمزارز پیشگام از ۳۰ هزار دلار کمی پایین‌تر رفت و در آخر هفته با ۲۹۷۰۵ دلار به‌عنوان پایین‌ترین سطح ژوئیه معامله شد. اما گاوها موفق شدند با فعالیت خود شتاب صعودی را تقویت کنند.

پس از ۲۴ ساعت کشمکش شدید بین گاوها و خرس‌های بازار برای تسلط ۳۰ هزار دلار، بیت کوین با ۱/۱ درصد افزایش به ۳۰۵۰۰ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های قیمتی CoinGecko، بیتکوین دارای ۵۹۲ میلیارد دلار ارزش بازار و ۱۵ میلیارد دلار حجم معاملات است.

افزایش قیمت بیتکوین پیش از انتشار داده‌های CPI 

گزارش‌های شغلی مختلف در هفته گذشته، بیت‌کوین و به طور کلی بازار کریپتو را در رکود نگه داشتند. فعالان بازار اکنون منتظرند ببینند رهبر بازار کریپتو به انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در روز چهارشنبه و شاخص قیمت تولید‌کننده (PPI) که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود، چه واکنشی نشان خواهد داد.

سرمایه‌گذاران کاهش داده‌های تورم را پیش‌بینی می‌‌کنند که از ماه مه روند نزولی را حفظ کرده است. همین کاهش‌ها تصمیم فدرال رزرو برای توقف افزایش نرخ بهره را تأیید می‌کند و به طور موقت قصدش برای افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره را متوقف می‌کند.

بر اساس گزارش ماه مه، در حالی که سیاست‌های مالی فشرده به کاهش CPI از ۹ درصد در ماه اوت به ۴ درصد کمک کرده است، اقتصاددانان نگرانند که فشار بیش از حد ممکن است ایالات متحده را وارد یک رکود شدید کند.

ناظران بازار مشتاقانه منتظر کاهش CPI به محدوده ۳ درصدی در ماه ژوئیه هستند و برخی با پیش‌بینی ۲/۸ درصدی نگاه صعودی به این جریان دارند.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران کریپتو به دنبال کاهش قابل توجه شاخص CPI هستند، چرا که این امر تصمیم فدرال رزرو برای ادامه توقف افزایش نرخ بهره را توجیه می‌کند. بازارهای ریسک مانند بیت کوین و سهام به کاهش تورم بستگی دارند تا ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بالاتر نگه دارد.

چالش قیمت بیت کوین با فاکتورهای خرد و کلان 

بر اساس گزارش‌های دریافتی در هفته گذشته، تغییرات قیمت در بازار کریپتو محدود شده و قیمت بیت کوین بین ۳۰ هزار تا ۳۱ هزار دلار تثبیت شده است. این کاهش قیمت، یک الگوی دوتایی را به تصویر کشید که گاوها باید به هر قیمتی با آن مبارزه کنند تا روند صعودی را دست نخورده نگه دارند. در غیر این صورت، بیتکوین در معرض خطر سقوط به ۲۵ هزار دلار است و امکان عبور از نقدینگی بسیار کمتر در ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

یک الگوی سقف دوقلو یک معکوس یک روند صعودی را نشان می‌دهد. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که قیمت بیت‌کوین به یک نقطه بالا می‌رسد، عقب می‌افتد، و سپس دوباره به همان سطح یا تقریباً به همان سطح افزایش می‌یابد و دو قله را تشکیل می‌دهد.

افزایش قیمت بیتکوین
چارت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: Tradingview

زمانی که قیمت به زیر سطح حمایتی که پایین‌ترین حد را بین قله‌ها (۳۰ هزار دلار) متصل می‌کند شکسته شود، مشخص می‌شود که خریداران شتاب خود را از دست داده‌اند و فروشندگان قدرت را به دست گرفته‌اند.

الگوی دو قله به شناسایی نقاط خروجی بالقوه برای موقعیت‌های خرید یا نقاط ورودی برای موقعیت‌های فروش کمک می‌کند. تریدرها همچنین ممکن است از اندیکاتورهایی مانند حجم، میانگین متحرک یا نوسانگرها برای تأیید الگو و سنجش قدرت معکوس استفاده کنند.

همانطور که گفته شد، نشانگر واگرایی میانگین متحرک (MACD) سیگنال فروش را در همان چارت روزانه تعیین می‌کند. متعاقباً، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که خرس‌ها ممکن است تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشند، به خصوص اگر داده‌های CPI ایالات متحده آنطور که پیش‌بینی می‌شد کاهش نیابد.

اگر گاوها مقاومت الگوی دو قله را تا ۳۲ هزار دلار پشت سر بگذارند، که الگوی آن با داده‌های تورمی مثبت تقویت می‌شود، ممکن است میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران برای بیت کوین و کریپتو افزایش یابد و بیت کوین به ۳۵ هزار دلار و متعاقبا ۳۸ هزار دلار صعود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا