اخباراخبار بیت کویناخبار تحلیلی

افزایش ۶ درصدی قیمت بیت کوین با شروع جریانات بانک فرست ریپابلیک (First Republic)

آیا می‌توان با اطمینان گفت روند صعودی بیت کوین با وجود عقب‌نشینی‌های جزئی ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد بیت کوین همچنان دارد از جریانات مربوط به ثبات بانک‌های آمریکا سود می‌برد، چرا که فشار کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین بار دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

بیت کوین در ۲۶ آوریل به سمت ۲۹ هزار دلار حرکت کرد، پس از اینکه افزایش یک‌شبه قیمت، خبر از یک بازگشت قوی داد.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

ریسک فشار کوتاه‌مدت بیت کوین در حال افزایش است

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD در طول معاملات آسیایی به سرعت درحال پیشرفت است و در برابر پایین‌ترین سطح خود ۶/۵ درصد سود می‌دهد.

این جفت ارز بازگشت خود را پس از افتتاحیه وال استریت در ۲۵ آوریل در میان نگرانی‌های موجود در مورد ثبات بانک‌های آمریکا آغاز کرده بود.

این در حالی است که بانک فرست ریپابلیک از کاهش چشمگیر سپرده‌ها خبر داد و قیمت سهام آن در روز ۵۰ درصد کاهش یافت.

بحران بانکی آمریکا که به عنوان یک کاتالیزور برای بازارهای کریپتو عمل می‌کند، به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که از ماه مارس بحران‌ها همچنان ادامه دارد و حتی فعالان بازار ارزهای دیجیتال از قبل فصل بعدی آن را پیش‌بینی می‌کنند.

آرتور هِیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «زمانی که این بانک ورشکسته شود، که احتمالاً در اواخر این هفته رخ می‌دهد، متوجه خواهیم شد که کل پایگاه سپرده بانکی ایالات متحده عملاً توسط دولت آمریکا تحت کنترل است.»

با توجه به واکنش مداوم بیت کوین، مجموعه معاملاتی Decentrader هشدار داد که بازار در مورد بیت کوین تمایل به فروش دارد که نشان‌دهنده عدم اعتماد به دوام روند صعودی است.

شرکت Decentrader به دنبال‌کنندگان توییتر خود گفت: «افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ سرمایه نشان می‌دهد بسیاری از مردم در این وضعیت دارایی خود را می‌فروشند.»

تریدر محبوب بازار، کریپتو تونی در میان افرادی بود که قیمت هدف را در حدود ۲۸۹۰۰ دلار و برای بازه زمانی کوتاه‌مدت تعیین کرد و افراد بازار را ترغیب به فروش کرد. او در توییتی نوشت: «در حال حاضر از ترید بیت کوین خارج شده‌ام و به دنبال تغییر موقعیت هستم.»

پلتفرم IncomeSharks نیز فروش کوتاه‌مدت را برای آینده پیش‌بینی کرده است.

در همان روز توییتی با اشاره به نشانه‌های شاخص نوسانات اندیکاتور باندهای بولینگر، منتشر شد با این مضمون که: «به نظر می‌رسد که خطوط باندهای بولینگر در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و ما احتمالاً به خاطر یک حرکت انفجاری کوچک روند صعودی را در پیش داریم.»

«در صورتی که بیت کوین از سطح مقاومت روند چهار ساعته عبور کند، به دنبال فروش هستم تا سود در قسمت‌های پایین چارت را به دست بیاورم.» 

نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD با باندهای بولینگر
نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD با باندهای بولینگر – منبع: حساب توییتر IncomeSharks

تریدرهای بیت کوین به فروش در محدوده قیمت ۲۹ هزار دلار چشم دوخته‌اند

شرکت Decentrader افزود، در حالی که نرخ‌های مالی منفی به نوبه خود پتانسیل یک «فشار کوتاه» برای لیکویید کردن فروشندگان را تسهیل می‌کند، داده‌های منبع نظارتی Coinglass هیچ رویداد لیکویید شدیدی را برای ۲۶ آوریل در زمان نگارش این خبر نشان نداد.

نمودار لیکویید شدن بیت کوین
نمودار لیکویید شدن بیت کوین – منبع: Coinglass

در همین حال، حساب توییتر Jelle که بیت کوین را در قیمت ۲۷ هزار دلار خریده بود، با خوش‌بینی در توییت خود نوشت: «همانطور که انتظار می‌رفت از پایین‌ترین قیمت یک جهش بزرگ رخ داده است. پیش از ادامه روند صعودی قیمت، انتظار یک افت قیمت جزئی در منطقه‌ای که به تازگی از آن گذر کرده بودیم وجود دارد. ممکن است کندل‌های چهار ساعته ترسناک به نظر برسند، اما من نگران نیستم. قیمت ۳۰ هزار دلار همچنان هدف این ترید باقی می‌ماند.»

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Jelle

منابع اطلاعات مالی Stockmoney Lizards نیز با اتخاذ یک چشم‌انداز بلندمدت صعودی، در مورد بازه زمانی ۵ روزه جفت ارز BTC/USD نوشت: «چارت بیت کوین به راحتی قابل خواندن است و الگوی تکراری دارد» 

بازار نزولی در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید. بیت کوین به روند صعودی خود (با عقب‌نشینی‌های جزئی) ادامه خواهد داد.

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Stockmoney Lizards

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا