اخبار بیت کویناخبار بین الملل

اولین کنفرانس بیت کوین در کانادا برگزار شد

رونمایی از والت جدید صرافی Bull Bitcoin در اولین کنفرانس بیت کوین کانادا

 

هتل شیک چلسی در مرکز شهر تورنتو میزبان صدها نفر از کاربران بیتکوین در روزهای ۱۷ و ۱۸ ژوئن در اولین کنفرانس بیت کوین کانادا بود. در این رویداد، استفان لیورا (پادکستر) شروع به صحبت درباره کارگاه آموزشی کرد با عنوان «ماینر بیتکوین اوپن سورس خود را بسازید»، که توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات ماینینگ کبک D-Central برگزار می‌شد و از والت جدید نسخه موبایل توسط صرافی Bull Bitcoin رونمایی شد.

این رویداد توسط دانیل و مانوئلا کارلین و با کمک تقریباً دوازده داوطلب سازماندهی شد.

باوجود بازار نزولی که از سال گذشته آغاز شد، معرفی یک سیستم نظارتی سخت‌گیرانه برای کنترل مسائل مربوط به صرافی‌های بزرگی همچون بایننس، و بی‌ارزش دانستن بیت کوین توسط نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو، راه‌اندازی کنفرانس بیتکوین در کانادا اثباتی بر این موضوع است که اکوسیستم بیت کوین در این کشور رونق گرفته است.

دانیل کارلین در مصاحبه خود با CoinDesk گفت: «روند پذیرش بیت کوین در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده و ادامه خواهد داشت. تصور می‌کنم سرعت آن افزایش پیدا خواهد کرد. یک روز از خواب بیدار می‌شویم و یک کندل بلند سبزرنگ را می‌بینیم که تا ماه پیش‌روی کرده.»

رونمایی از والت موبایل Bull Bitcoin

فرانسیس پولیو، مدیرعامل Bull Bitcoin، پیش از رونمایی از نسخه بتا اپلیکیشن موبایل جدید بول بیت کوین، درباره ویژگی والت‌های خودحضانتی صحبت کرد. این اپلیکیشن یک کیف پول بیتکوین غیرحضانتی است که به طور کامل با صرافی بول بیت کوین ادغام شده است. این ادغام به کاربران امکان می‌دهد بیت کوین را از صرافی کانادایی مستقیماً از داخل برنامه خریداری کنند.

هفته گذشته، شرکت فین‌تک بلاک (SQ) جک دورسی نیز آزمایش نسخه بتا را برای کیف پول بیت‌کوین جدید خود به نام Bitkey آغاز کرد. این کیف پول امکان خرید بیت کوین از برنامه را از طریق ادغام با صرافی ارزهای دیجیتالی کوین بیس و پلتفرم خدمات مالی Block Cash App فراهم می‌کند.

انهدام فاجعه‌بار پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز مانند سلسیوس و بلاک فای، آشکار شدن اتفاقات مربوط به صرافی ارزهای دیجیتالی FTX، و شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه کوین بیس و صرافی ارز دیجیتال بایننس، همگی باعث فرار کاربرها از پلتفرم‌های متمرکز به سمت خود والت‌های خودحضانتی شده‌اند.

چیزی درباره شورت بیت کوین شنیده‌اید؟

یکی از معدود استارت‌آپ‌های بیت کوین در کنفرانس که مستقیماً مرتبط با فناوری نبود، تولیدکننده لباس زیر شورت بیت‌کوین (Panties for Bitcoin) بود.

غرفه این شرکت بنرهای بزرگی استفاده کرده بود که روی آنها تصاویری از سوپرمدل‌هایی دیده می‌شد با لباس زیر نارنجی رنگ.

بنیانگذار The Panties for Bitcoin که پابلو نام دارد، یک مهندس صنایع آرژانتینی است که به کانادا مهاجرت کرده است. پابلو می‌گوید که یک کهنه‌کار ۵۰ ساله در صنعت تولید لباس زیر است و اکنون با افتخار استارت‌آپ جدید بیتکوین خود را با کمک پسرش مایکل اداره می‌کند.

پابلو در مصاحبه با CoinDesk گفت: «قبل از بیت کوین یک تولیدکننده لباس زیر بودم. حالا به یک طرفدار پروپاقرص بیتکوین تبدیل شده‌ام که شورت تولید می‌کند.»

مایکل، پسر پابلو می‌گوید که شورت و سوتین آنها زیرپوش های باکیفیت تولید شده در ایتالیا هستند و این شرکت قصد دارد به زودی خط تولید خود را گسترش دهد.

مایکل درباره محصولاتشان توضیح داد که یک مدل سوتین و سه مدل شورت تولید می‌کند و قصد دارد این تولیدی را توسعه دهد.

استفان لیورا و دی-سنترال

این کنفرانس با سخنرانی لیورا در مورد والت خودحضانتی، کمک به اکوسیستم بیت کوین به روش‌های غیرتخصصی و آینده بیتکوین در بخش پرداخت‌های دیجیتال و کاربرد بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش، به پایان رسید. لیورا در صحبت‌های خود از توکن‌های سوداگرانه و پلتفرم‌های وابسته صحبت کرد و آنها را «کازینوهای شت کوین» نامید.

در ادامه، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ماینینگ D-Central یک گروه انحصاری کوچک متشکل از علاقه‌مندان به ماینیگ بیت‌کوین را در طول یک کارگاه ۳ ساعته رهبری کرد با این موضوع که «ماینر بیت‌کوین اوپن سورس خود را بسازید». 

بر این اساس، شرکت‌کنندگان باید بلیط‌های پریمیوم را برای تمرین خریداری می‌کردند و کیت‌هایی با تراشه‌های ASIC مدل BM1397 دریافت می‌کردند و در نهایت به ماینرهای بیت‌کوین تبدیل شدند.

 

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، اولین کنفرانس بیت کوین در کانادا بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده و طیف متنوعی از غرفه‌داران را به خود جلب کرد، که علی‌رغم انتقادات گذشته نخست‌وزیر کانادا از بیت‌کوین و مقررات سختگیرانه صرافی‌های کانادایی، نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی به ارزهای دیجیتالی در کانادا است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا