اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاریخبر فوری

ارزش بازار تتر به ۷۰ میلیارد دلار نزدیک می‌شود

ارزش بازار تتر به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده است.

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد دارد از پکسوس به خاطر صدور و لیست کردن BUSD شکایت کند. این مسئله به نفع تتر، رقیب استیبل کوین BUSD، تمام می‌شود زیرا ارزش بازار تتر به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده.

ارزش بازار BUSD دو میلیارد دلار کاهش یافت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید که BUSD یک نوع اوراق بهادار است و پکسوس با «برچسب سفید» کردن این استیبل کوین، قوانین حفاظت از سرمایه‌گذاران را نقض کرده است – برچسب سفید زدن یعنی شرکتی نام محصولی را تغییر دهد تا به نظر برسد که خودش آن را ساخته است.

از ۱۳ فوریه، زمانی که این خبر منتشر شد، ارزش بازار BUSD تقریباً ۲ میلیارد دلار کاهش یافته و تا ۱۶ فوریه به حدود ۱۴ میلیارد دلار رسید – که پایین ترین رقم آن از ژانویه ۲۰۲۲ است.

عرضه BUSD در گردش
عرضه BUSD در گردش – منبع: Messari

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، بایننس شاهد افزایش برداشت‌ها و بازخریدهای BUSD پس از سرکوب Paxos بوده است.

روند نزولی ارزش بازار USDC همچنان ادامه دارد

در همین حال، USDC که دومین استیبل کوین بزرگ دنیا است، شاهد خروج سرمایه در واکنش به اخبار شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بوده است. عرضه آن از ۴۱/۲۹ میلیارد دلار در ۱۲ فوریه به ۴۰/۹۹ میلیارد دلار در ۱۴ فوریه کاهش یافت.

با این حال، این رقم در ۱۵ فوریه به ۴۱/۳۰ میلیارد دلار بازگشت پس از اینکه پلتفرم Circle توضیح داد که هیچ تهدیدی از سوی  کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت نکرده است.

علیرغم سرمایه‌های ورودی اخیر، ارزش بازار USDC از زمان اوج ۵۶ میلیارد دلاری خود در ژوئن  یک روند عموعاً نزولی داشته و در ۸ ماه اخیر ۲۵٪ کاهش داشته است.

سلطنت تتر قوی‌تر می‌شود

سخت‌گیری‌های اخیر قانون‌گذاران بر روی شرکت‌های صادرکننده استیبل کوین‌ برای تتر یک خبر خوب بوده، زیرا ارزش بازار آن به بالای ۶۹ میلیارد دلار رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به ۸۹۰ میلیون دلار سرمایه ورودی از ۱۲ فوریه، سلطه تتر بر بازار را تا ۱۵ فوریه به ۵۱/۲۵ درصد رسانده است.

ارزش بازار در گردش USDT
ارزش بازار در گردش USDT – منبع: Messari

این جهش احتمالاً نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از سرکوب BUSD ترسیده‌اند و با سرمایه گذاری در تتر به دنبال امنیت می‌گردند. تتر متعلق به شرکت iFinex مستقر در هنگ کنگ است، این شرکت همچنین مالک صرافی ارز دیجیتال Bitfinex است.

ماموران تحقیقات مدت زیادی است که در تلاشند تا حسابداری پشت Tether را کشف کنند و ثابت کنند که مقدار تتر در گردش، ۱۰۰٪ توسط دلار (و حتی ترکیبی از سایر ارزهای دیجیتال، اسناد خزانه، وجوه نقد و سایر دارایی‌ها) پشتیبانی نمی شود.

تتر بارها این اتهامات را رد کرده است و هر سه ماه یکبار فرم‌های ضمانتی ارائه می‌دهد که توسط شرکت‌های حسابداری شخص ثالث امضا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا