اخبار بلاک‌چینخبر فوری

شبکه BEP2 برای همیشه غیرفعال می‌شود

چالش جدید برای معامله‌گران بازار کریپتو: مراقب دارایی خود باشید!

 

چالش جدید برای معامله‌گران بازار کریپتو؛ توکن‌های قرار گرفته بر روی شبکه بایننس کوین (BEP2)، که زمانی فعال و محبوب بود، اکنون دیگر از سوی اکثر صرافی‌ها و بریج‌ها پشتیبانی نمی‌شود، در نتیجه دارندگان این توکن‌ها دیگر نمی‌توانند دارایی‌های خود را به تتر یا ریال تبدیل کنند.

استاندارد BEP2 مخفف عبارت Binance Chain Evolution Proposal 2، یکی از استانداردهای بلاکچین است که برای ایجاد و استفاده از توکن‌های جدید در بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) استفاده می‌شود. به طور خلاصه هدف آن، ایجاد یک سری قوانین مشخص برای عملکرد توکن‌ها در بستر بلاکچین بایننس است.

با توجه به سرعت بالای انتقال و کارمزد مناسب شبکه BEP2، بسیاری از توکن‌های محبوب در این شبکه امکان انجام تراکنش دارند. تقریباً تمامی رمزارز‌های معروف دنیا از جمله بیتکوین، اتریوم و حتی استیبل کوین تتر در این شبکه امکان نقل و انتقال دارند و باعث می‌شوند خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کارمزد کمتری انجام شود.

محبوب‌ترین توکن استاندارد BEP2، بایننس کوین (BNB) نام دارد که به عنوان کوین بومی صرافی بایننس برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

چندی پیش بایننس‌چین اعلام کرد که BEP2 به‌زودی غیرفعال می‌شود و اعلام کرد که تا آوریل ۲۰۲۴ دیگر از شبکه BEP2 پشتیبانی نمی‌کند. در صورتی که از این شبکه استفاده می‌کنید لطفا به موارد زیر توجه کنید:

  • واریز بر روی این شبکه از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه بسته شده و دیگر امکان واریز روی این شبکه وجود نخواهد داشت.
  • برداشت بر روی این شبکه از روز ۲۰ بهمن ماه متوقف می‌شود و دیگر امکان برداشت روی این شبکه وجود نخواهد داشت.

درصورتی که نگران جابه‌جایی دارایی خود بر روی این شبکه هستید، پیشنهاد می‌شود دارایی خود را از شبکه BEP2 به شبکه  BEP20 انتقال دهید.

۱. اولین راه این است که با استفاده از کیف پولتان از قسمت swap دارایی‌هایی را که بر بستر BEP2 دارید به شبکه BEP20 منتقل کنید. 

۲. دومین راه استفاده از صرافی‌های متمرکزی است که همچنان BEP2 را ساپورت می‌کنند. استفاده از این صرافی‌ها برای تعویض شبکه باید به گونه‌ای باشد که شما از پیش اطمینان داشته باشید این صرافی‌ها با کشور ایران مشکلی نداشته باشند تا دارایی شما به هنگام خروج از صرافی دچار مشکل نشود.

۳. سومین راه استفاده از بریج هایی است که از شبکه BEP2 پشتیبانی می‌کنند اما همچنان این محدودیت وجود دارد که از همه ارزهای شما پشتیبانی نکنند.

توجه داشته باشید که پس از بسته شدن این شبکه، واریز روی آن باعث از دست رفتن دارایی شما خواهد شد و قابل بازیابی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    وقت بخیر
    خسته‌نباشید
    عذر میخوام ، من به یه مشکلی خوردم .
    ارز ماتیک دارم رو شبکه bep2 نمیتونم بفروشم یا تبدیل کنم bep20
    ۳ سال قبل خریدم تو تراست ولتم
    میتونید راهنمایم کنید
    یا صرافی رو بهم معرفی کنید که از این شبکه مانیک پشتی بانی کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا