اخبار بیت کوین

افت قیمت بیتکوین: سرمایه‌گذاران پول‌های خود را از گری اسکیل خارج کردند

افت ۱۴ درصدی قیمت بیت کوین به علت خروج سرمایه از صندوق GBTC

 

علی‌رغم تایید ETFهای بیت کوین، قیمت بیت کوین در این هفته بیش از ۱۴ درصد سقوط کرد. Grayscale، مدیر دارای دیجیتال، به احتمال زیاد در این سقوط نقش داشته است. 

جالب است بدانید که سرمایه‌گذاران در بیت کوین تراست (GBTC) گری اسکیل که اخیراً پس از تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به بیت‌کوین ETF تبدیل شد، تعداد زیادی از موقعیت‌های خود را ترک کردند.

بر اساس داده‌های بلومبرگ، در چند روز اول بیش از نیم میلیارد دلار پول نقد شد و بیش از ۲.۲ میلیارد دلار در ۵ روز گذشته از صندوق خارج شده است. از طرفی، تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر شاهد جریان‌های ورودی هستند و صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک راک با ۱.۲ میلیارد دلار بیشترین ورودی را دارد. 

باید گفت که دلیل اصلی خروج معامله‌گران، در واقع خروج از موقعیت خود برای کسب سود پس از قفل شدن صندوق است. GBTC بالاترین کارمزد، ۱.۵ درصد، را در میان ETFهای بیت کوین دارد، در حالی که کارمزد IBIT BlackRock ۰.۱۲ درصد است.

خلاصه بگوییم، سرمایه‌گذاران GBTC، این صندوق را ترک می‌کنند و گری اسکیل مجبور می‌شود مقادیر زیادی از بیت کوین را به کوین بیس بفروشد و همین موضوع باعث کاهش قیمت بیت کوین می‌شود. 

گری اسکیل در ۶ ساعت گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین به کوین بیس ارسال کرد. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، معتقد است که جریان خروجی از صندوق GBTC عامل اصلی افت قیمت بیت کوین است. با این حال گری اسکیل موفقیت صندوق را مدیون حجم معاملات بالای آن و عملکرد برتر تمام اسپات ETFهای بیتکوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا