اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

۵ دلیل برای بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری با تأیید ETF بیتکوین

تصویب ETF بیتکوین بازی را برای همیشه عوض می‌کند!

 

خبرها حاکی از آن است که تایید ETF بیتکوین و راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس نزدیک است. از این رو در این خبر بررسی می‌کنیم که چرا تایید این خبر می‌تواند قیمت بیتکوین را تا ۱۰۰ هزار دلار و بیشتر افزایش دهد.

بحث گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتالی در مورد اینکه آیا راه‌اندازی صندوق قابل مبادله بیتکوین (ETF) پس از هیجان اولیه از طرف سرمایه‌گذاران منجر به اصلاح قیمت خواهد شد یا خیر، شکل گرفته است. در حالی که برخی از استدلال‌ها منطقی به نظر می‌رسند، این تمام ماجرا نیست. تصویب ETF بیتکوین بازی را برای همیشه و در جنبه‌های مختلف از جمله نوسانات بازار، تأثیر بر دارایی‌های مالی سنتی و نقدینگی بازار تغییر خواهد داد.

چشم‌انداز ETF بیتکوین
چشم‌انداز ETF بیتکوین – منبع: Eric Balchunas/Bloomberg

ارائه‌دهندگان ETF احتمالاً سپری ایجاد کرده‌اند برای محافظت و حمایت از تقاضای اولیه و جلوگیری از حمله فرانت رانینگ (حمله‌ای غیراخلاقی در بازارهای مالی که طی آن فرد یا سازمان با استفاده از اطلاعات داخلی و پیش‌بینی معاملات دیگران، قبل از آن‌ها عمل کرده و از تغییر قیمت به نفع خود سود می‌برد). با این وجود، چند ساعت یا چند ماه، این سپر حمایتی در نهایت از بین می‌رود. با درنظر گرفتن یک بازه زمانی طولانی‌تر قیمت بیت کوین براساس تعادل میان تقاضای فوری و عرضه کوین‌ها در سطوح قیمت مشخص تعیین می‌شود.

بیت کوین اعتبار می‌گیرد، خریداران نسل قبل وارد بازار می‌شوند و صادرکنندگان برای تسلط رقابت می‌کنند

سوال اولیه این است که چرا کسی باید برای سرمایه‌گذاری روی بیتکوین منتظر بماند تا قیمت BTc از رکورد خود فراتر برود. بیشتر افراد یا تنبل یا محتاط هستند، به این معنی که باز کردن یک حساب مبادله یا سرمایه‌گذاری در هر چیزی که تأیید کارگزار خود را دریافت نکرده باشد، به تعویق می‌اندازند. حتی اگر گری اسکیل (Grayscale) صندوق‌هایی با پشتوانه بیت کوین ارائه دهد، انگیزه کمی برای کارگزاران سرمایه‌گذاری سنتی برای ارائه چنین خدمات و محصولاتی وجود دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که میانگین پس‌انداز بازنشستگی برای آمریکای شمالی زیر ۳۴ سال ۱۷۶۰۰ دلار است، در حالی که طبق اطلاعات Vanguard، برای افراد بین ۳۵ تا ۶۴ سال ۱۴۲۱۰۰ دلار میانگین پس‌انداز برآورد شده است. این داده‌ها حاکی از آن است که نسل‌های بعدی در دسته سرمایه‌گذارانی نیستند که قیمت بیت کوین را به ۱۰۰هزار دلار و بالاتر از آن سوق دهند. از این رو، اولین دلیل ضروری بودن ETF بیتکوین این است که تلاش بسیار کمتری برای جذب سرمایه‌گذار از میان افراد مسن‌تر و نسل قبلی لازم است.

بدیهیست که با ارائه محصولاتی که مدیر دارایی هزینه مدیریت را حفظ می‌کند، مشوق‌ها برای افزایش محصول به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این بدان معناست که تیم‌های فروش در بلک راک، فیدلیتی، آرک اینوست، بیت وایز، وانک و سایر صادرکنندگان کاملاً درگیر جذب مشتری‌های داخلی و خارجی هستند. بودجه دیگری که توسط این مدیران دارایی چند هزار دلاری اداره می‌شود نیز ممکن است برای سرمایه‌گذاری در ETF تازه راه‌اندازی شده بیتکوین تشویق شود.

از نظر تاریخی، صنعت ETF شاهد تمرکز دارایی در بین دو صادرکننده برتر بوده است. به عنوان مثال ، SPDR Gold Trust با نماد GLD و Ishares Gold Trust با نماد IAU بیش از ۸۵٪ از دارایی‌های صنعت را تحت مدیریت دارند. علاوه بر این، GLD رهبر بازار State Street نسبت هزینه ۰/۴٪ را دارد که به میزان قابل توجهی بالاتر از سایر رقباست. این داده‌ها بر اهمیت به دست آوردن مزیت اولیه از نظر دارایی ETF دارند.

بیتکوین شفافیت نظارتی دریافت می‌کند و ETF اسپات نگرانی‌های مشاوران سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

با توجه به آیین‌نامه، هرگز بیانیه قطعی از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد مشروعیت بیتکوین اراسه نشده، چه رسد به قانون‌گذاران. در حقیقت، سناتور آمریکا، الیزابت وارن در ۱۱ دسامبر اعلام کرد که پنج سناتور دیگر موافقت کرده‌اند که از لایحه مربوط به سرکوب استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم حمایت کنند. در همین راستا، حمایت بلک راک و فیدلیتی به این کلاس دارایی مشروعیت می‌بخشد.

در حالی که تصمیم SEC برای محدود کردن ETFهای بیتکوین در ایجاد و بازخرید ممکن است راه حل ایده‌آلی از نظر مالیات برای سرمایه‌گذاران نباشد، نگرانی‌های نظارتی را رد می‌کند، چرا که هر بیت کوین که توسط این وجوه نگهداری می‌شود باید از واسطه‌هایی که از پیش تصویب شده توسط SEC بدست آمده است. در اصل، تأیید ETF اسپات خطر نظارتی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این تفاوت از جهت دیگری نیز به نفع مشاوران سرمایه‌گذاری است، چرا که سرمایه‌گذاران بالقوه را از معامله با تراکنش‌های بیتکوین دور می‌کند. سرمایه‌گذاران غالباً ابزارهایی را ترجیح می‌دهند که به مقررات مالیاتی خاصی احتیاج ندارند؛ در نتیجه ETF در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه کریپتو برایشان ساده‌تر است.

این تغییرات در ابتدا ممکن است بی‌نظیر به نظر برسد، با تأثیر تأیید ETF اسپات بیت کوین که لزوماً در چند ساعت یا روز اول رخ نمی‌دهد. با این حال، زمانی که بر اساس این این پنج دلیل این روند تکمیل شود، به احتمال زیاد بیتکوین دوباره زیر به زیر ۱۰۰ هزار دلار بازمی‌گردد—اتفاقی که دیر یا زود رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا