اخبار بیت کویناخبار بین الملل

پیتر مک کورمک چگونه توانست یک شهر ناشناخته را به قطب بیت کوین تبدیل کند؟

باشگاه فوتبال رئال بدفورد (Real Bedford) به قطب بیت کوین در بریتانیا تبدیل می‌شود.

 

در این گزارش از سایت کوین تلگراف تاثیر باشگاه فوتبال محلی رئال بدفورد (Real Bedford) را بر پذیرش بیت کوین در شهر کوچک بدفورد در بریتانیا بررسی می‌کنیم.

پیتر مک کورمک، مجری مشهور پادکست What Bitcoin Did، باشگاه فوتبال رئال بدفورد را در سال ۲۰۲۱ در زمان اوج روند صعودی بیت کوین خریداری کرد.

در حالی که بسیاری تصمیم او را زیر سوال بردند، مک کورمک تصمیم خرید باشگاه را فرصتی برای احیای یک باشگاه فوتبال و ترویج پذیرش بیت کوین در شهر خود دید. دو سال بعد، به نقطه فعلی می‌رسیم که رئال بدفورد F.C. ارتقا پیدا کرده، حمایت‌های مالی قابل توجهی را به دست آورده و گروهی از طرفداران داخلی و بین‌المللی را جذب خود کرده است.

پیراهن‌های نارنجی روشن باشگاه با افتخار نشان بیت کوین را نشان می‌دهد که نمادی از ارتباط نزدیک آن با بزرگترین ارز دیجیتال جهان است. قبل از هر بازی، جلسات بیتکوین برگزار می‌شود و از چهره‌های تاثیرگذار دنیای بیتکوین برای شرکت در آن دعوت می‌شود.

به طور طبیعی، رویکرد غیرمتعارف این مدیر کنجکاوی و انتقادها را برانگیخته است و برخی از مردم این شهر نسبت به برندهایی از بیت کوین و پیامدهای آن تردید دارند.

در این گزارش در مصاحبه‌های خیابانی و گفت‌وگوهایی که با مردم این شهر شده، از آنها پرسیده‌اند که باشگاه تا چه حد بر شهر تأثیر گذاشته است. برخی با تصاحب باشگاه توسط بیتکوین آشنا هستند و برخی دیگر هرگز نام مک کورمک را نشنیده بودند، اما احساسات عمومی نسبت به این موضوع منفی بود.

با این حال، مک کورمک قصد دارد سوءتفاهم‌ها را برطرف کند و پذیرش بیت کوین را از طریق باشگاه فوتبال تسهیل کند. او به جای اینکه این رمزارز را به ساکنان شهر تحمیل کند، از تیم به عنوان اسب تروا برای معرفی تدریجی بیتکوین به آنها استفاده می‌کند. وب سایت Real Bedford بیانیه‌ای را نیز با عنوان «چرا نباید بیت کوین بخرید» ارائه داده که بر اهمیت آموزش و سرمایه‌گذاری مسئولانه تأکید دارد.

در حالی که رئال بدفورد یک باشگاه انحصاری برای بیت کوین است، مک کورمک بر جذابیت سایر ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مرتبط با رمزارزها نیز تأیید می‌کند.

با این وجود، مک کورمک به اصول سرمایه‌گذاری در بیت کوین و پذیرش آن متعهد است. او متقاعد شده است که با سخت‌کوشی و حمایت جامعه بیت کوین، رئال بدفورد می‌تواند در دهه ۲۰۳۰ به لیگ برتر برسد.

در مستند The Real Bedford با مصاحبه‌هایی که با جف بوث، بن آرک، طرفداران و مردم محلی انجام شده، قدرت دگرگون‌کننده بیت‌کوین در ورزش و این شهر کوچک نشان داده می‌شود.

با توجه به اینکه دولت بریتانیا–علیرغم هشدارهای جامعه بیت کوین–خودش را برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی آماده می‌کند، این احتمال وجود دارد که بیت کوین جایگاه خود را در این کشور از دست بدهد. در چنین محیطی، Real Bedford می‌تواند در پذیرش بیت کوین در بریتانیا نقش داشته باشد.

شعار باشگاه رئال بدفورد mes que un club یا «چیزی فراتر از یک باشگاه»، نمادی از انعطاف‌پذیری، شورش و نمونه‌ای در دنیای واقعی از توانایی بیت‌کوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا