اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

افزایش قیمت بیتکوین و تاثیر آن بر روند صعودی VET، IMX، GRT و ALGO

افزایش قیمت بیتکوین بالای ۳۷ هزار دلار باعث ایجاد روند صعودی در روند قیمت VET، IMX، GRT  شد.

 

از زمانی که قیمت بیت کوین از ۳۷ هزار دلار بالاتر رفت، آلتکوین‌های بزرگ و کوچک روند صعودی خود را آغاز کردند.

بررسی روند قیمت بیت کوین

گاوها تمایل زیادی به بیت کوین نشان می‌دهند و بیت کوین قصد دارد این هفته را با افزایش ۶ درصدی به پایان برساند. مایکل سیلور، یکی از بنیانگذاران MicroStrategy، در کنوانسیون کریپتو استرالیا در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ گفت که تقاضا برای بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ ماهانه بین ۲ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند. 

علاوه بر این، هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۲۰۲۴ نیز روی عرضه بیت کوین تاثیر می‌گذارد و عرضه نصف می‌شود. سیلور انتظار دارد که این دو رویداد در کنار هم قیمت بیتکوین را به تعادل برساند. 

تحلیلگران تلاش می‌کنند تا افزایش قیمت بیتکوین را بررسی کنند زیرا هنوز مشخص نیست که اوج قیمت بیت کوین تا چه حد است. فیلیپ سویفت، خالق Look Into Bitcoin، با استفاده از اندیکاتور Terminal Price on-chain گفت که بیتکوین می‌تواند در چرخه صعودی بعدی خود به حداقل ۱۱۰ هزار دلار برسد. 

نمای بازار کریپتو
نمای بازار کریپتو – منبع: Coin360

بیت کوین همچنان در مرکز توجه است اما چندین آلت کوین اصلی و سرنوشت ساز بازار به قیمت‌های بالاتری رسیدند. از طرفی، افزایش تمایلات به ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که فصل خودنمایی آلت کوین‌ها نیز برسد. 

اگر احساسات صعودی بازار ادامه پیدا کند، آلتکوین‌ها یک چرخش قیمت عظیم را به چشم می‌بینند و در این تغییر، افراد فعال در بازار سود می‌کنند و خریدارانی که در لحظه آخر خرید می‌کنند از این تغییرات سود می‌برند. در ادامه نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در سه روز گذشته بالاتر از کانال صعودی قرار داشت و این نشان می‌دهد که گاوها به شدت از سطح شکست دفاع می‌کنند.

چارت روزانه BTC/USDT – منبع: TradingView

گاوها تمام تلاش خود را می‌کنند تا قیمت را به بالای ۳۸ دلار برسانند و سپس تارگت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین را بزنند. بررسی روند میانگین‌های متحرک صعودی حاکی از آن است که گاوها شرایط راتحت کنترل خود دارند اما سطوح خرید بیش از حد در شاخص قدرت نسبی، نسبت به اصلاح قیمت احتمالی هشدار می‌دهد. 

اگر قیمت به کانال تعیین شده برگردد، یعنی بازار سطوح بالاتر را رد کرده است. این اتفاق می‌تواند زمینه سقوط به خط حمایت کانال را فراهم کند زیرا این خط نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۷۸۴ دلار) است.

از طرفی، خرس‌ها تلاش می‌کنند که قیمت را به زیر کانال بکشانند تا شاهد شروع یک اصلاح قیمت باشند. این احتمال وجود دارد که جفت ارز BTC/USDT به ناحیه حمایت ۳۲،۴۰۰ برسد و تا ۳۱ هزار دلار کاهش یابد. 

چارت 4 ساعته BTC/USDT – منبع: TradingView

در حال حاضر گاوها تا 20-EMA در نمودار ۴ ساعته خرید می‌کنند اما نتوانستند روند صعودی را از سر بگیرند و این نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. از آن طرف خرس‌ها می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به زیر 20-EMA بکشند. 

اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر برود، به این معنی است که گاوها سطح شکست را از کانال به حمایت تغییر دادند و این اتفاق، چشم‌انداز رالی بالای ۳۸ هزار دلار را پررنگ‌تر می‌کند.

تحلیل قیمت VeChain

بعد از اینکه گاوها قیمت را در ۶ نوامبر به بالای ناحیه مقاومت ۰.۰۲۱ دلار رساندند، VeChain الگوی دو دره‌ای را کامل کرد. گاوها موفق شدند تلاش خرس‌ها برای عقب کشیدن قیمت به زیر ۰.۰۲۱ دلار را خنثی کنند. 

چارت روزانه BTC/USDT – منبع: TradingView

این اتفاق حاکی از آن است که خریداران می‌خواهند سطح ۰.۰۲۱ دلار را به ناحیه مقاومت تبدیل کنند. از طرفی گاوها در مرحله بعد تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای ۰.۰۲۳ دلار برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند. اگر گاوها موفق شوند، جفت ارز VET/USDT می‌تواند به هدف ۰.۰۲۸ دلار خود برسد.

چارت 4 ساعته VET/USDT- منبع: TradingView

البته اگر قیمت نتواند به بالای ناحیه مقاومت ۰.۰۲۳ دلار برسد احتمال افت قیمت تا EMA ۲۰ روزه (۰/۰۲۰ دلار) افزایش می‌یابد. همچنین بعد از این اتفاق ممکن است این جفت ارز به SMA ۵۰ روزه (۰/۰۱۸ دلار) نیز سقوط کند. این جفت از برای مدتی بالای سطح شکست ۰.۰۲۱ دلار قرار داشت. 20-EMA روند مثبتی دارد و RSI به نقطه میانی نزدیک می‌شود که نشان‌دهنده ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. 

اگر خریداران قیمت را به بالای ۰.۰۲۳ دلار برسانند، این تعادل به نفع خریداران تمام می‌شود و دوره جدید روند صعودی شکل می‌گیرد. در عوض، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر ۰.۰۲۱ دلار برسد، این جفت ارز به کاهش قیمت تا ۰.۰۲۰ دلار ادامه می‌دهد. 

تحلیل قیمت Immutable 

ارز Immutable (IMX) در چند روز گذشته به شدت افزایش قیمت داشت و گاوها تلاش می‌کنند که به بازار برگردند. به نظر می‌رسد که بهبود قیمت با مقاومت ۱.۳۰ دلاری روبرو شود. 

چارت روزانه IMX/USDT- منبع: TradingView

اگر قیمت در این سطح بماند، احتمال شکست بالای ناحیه مقاومت افزایش پیدا می‌کند. سپس جفت ارز IMX/USDT می‌تواند یک رالی تا قیمت ۱.۵۹ دلار را شروع کند.

از طرفی سطح خرید بیش از حد در RSI حاکی از اصلاح یا تثبیت احتمالی قیمت در کوتاه مدت است. اگر قیمت از سطح فعلی یا ۱.۳۰ دلار کاهش یابد، گاوها از بازار خارج می‌شوند. این اتفاق ممکن است قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۸۴ دلار) کاهش دهد. 

چارت 4 ساعته IMX/USDT- منبع: TradingView

این جفت ارز به تدریج به سمت سطح مقاومت ۱.۳۰ دلار حرکت می‌کند. به علاوه، میانگین‌های متحرک صعودی نشان می‌دهد که گاوها همچنان کنترل بازار را به دست گرفتند اما واگرایی منفی در RSI حاکی از آن است که روند صعودی تضعیف می‌شود.

فروشندگان ممکن است از قیمت ۱.۳۰ دلار دفاع کنند اما اگر قیمت در طول این عقب نشینی بالاتر از میانگین‌های متحرک باقی بماند، باید منتظر یک رالی صعودی باشیم. از طرف دیگر، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر 50-SMA سقوط کند، چشم‌انداز عقب‌نشینی تا ۰.۸۰ دلار تقویت می‌شود.

تحلیل رمزارز Graph 

ارز Graph پس از یک حرکت صعودی شدید اصلاح قیمت داشت اما گاوها موفق شدند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۲ دلار) نگه دارند. 

چارت 4 ساعته GRT/USDT- منبع: TradingView

جفت ارز GRT/USDT قصد داشتند که روند صعودی را از سر بگیرند اما خرس‌ها روی قیمت ۰.۱۴ دلار تاکید داشتند. میانگین‌های متحرک صعودی و RSI حاکی از اتفاقات مثبت در بازار است و باید منتظر روند صعودی باشیم.

اگر گاوها در برابر قیمت ۰.۱۶ دلار مقاومت کنند این جفت ارز می‌تواند روند صعودی را به چشم ببیند و به قیمت ۰.۲۱ دلار برسد. از طرفی اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، باید با حرکت صعودی این رمزارز خداحافظی کنیم.

چارت 4 ساعته GRT/USDT- منبع: TradingView

این جفت ارز توانست در نمودار ۴ ساعته از 50-SMA پشتیبانی کند اما خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت را روی ۰.۱۴ دلار نگه دارند. اگر گاوها بتوانند این سطح مقاومت را بشکنند، این جفت ارز می‌تواند قیمت ۰.۱۶ دلار را ببیند. 

به علاوه، اگر سطح 50-SMA از بین برود این جفت ارز می‌تواند با حمایت قوی خرس‌ها تا ۰.۱۲ دلار سقوط کند. این اتفاق می‌تواند میزان خرید گاوها را بالا ببرد.

تحلیل قیمت Algorand 

ALGO تلاش می‌کند که یک الگوی کف گرد بسازد. این ارز با این کار شکست میخورد و قیمت بالای سطح مقاومت ۰.۱۴ دلار بسته می شود. 

چارت روزانه جفت ارز ALGO/USDT- منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI حاکی از خرید بیش از حد گاوها است. اگر خریداران قیمت را بالای سطح ۰.۱۴ دلار حفظ کنند شاهد یک شروع صعودی هستیم. 

هدف این الگو راه‌اندازی روند معکوس ۰.۲۰ دلاری است. اگر قیمت به این سطح برسد، حرکت صعودی باعث می‌شود که قیمت ALGO به ۰.۲۴ دلار صعود کند. از طرفی اگر قیمت از ۰.۱۴ دلار کمتر شود، شاهد این هستیم که خرس‌ها همچنان از سطح حمایت خود دفاع می‌کنند. سپس جفت ارز ALGO/USDT می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۲ دلار) سقوط کند. 

چارت 4 ساعته ALGO/USDT- منبع: TradingView

در حال حاضر به خاطر خرید زیاد گاوها احساسات بازار مثبت است و بازی واقعی زمانی شروع می‌شود که قیمت به ۰.۱۴ دلار برسد. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از این سطح نگه دارند، این جفت ارز روند صعودی خواهد داشت. 

از طرفی، اگر جنبه نزولی را در نظر بگیریم، میانگین متحرک همچنان سطح کلیدی به حساب می‌آید. شکست قیمت زیر EMA ۲۰ روزه می‌تواند قیمت را به 50-SMA برساند. اگر این سطح شکسته شود این جفت ارز می‌تواند اصلاح قیمت تا ۰.۱۰ دلار را شروع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا