اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

نقشه راه نظارتی کریپتو گروه ۲۰ تصویب شد

بیانیه نقشه راه نظارتی کریپتو توسط گروه ۲۰ در مراکش تصویب شد.

 

کشورهای عضو گروه ۲۰ نقشه راه صندوق بین‌المللی پول-FSB را به طور رسمی برای تنظیم ارزهای دیجیتالی پذیرفته‌اند.

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی (FMCBGs) کشورهای گروه ۲۰ تحت ریاست جمهوری هند به اتفاق آرا اعلام کردند که «بیانیه وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰» در جلسه مراکش تصویب شده است.

تصویب این بیانیه یک ماه پس از این قضیه صورت می‌گیرد که کشورهای عضو گروه ۲۰ نقشه راه نظارتی ارزهای دیجیتال را پذیرفتند که در گزارش مشترکی با عنوان «مقاله IMF-FSB: سیاست‌های دارایی‌های کریپتو» که به طور مشترک توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی ارائه شده بود، مشخص شد.

اعضای گروه ۲۰ در دنیای کریپتو

کشورهای عضو گروه ۲۰ تصویب رسمی نقشه راه ارائه شده در سند ترکیبی توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی (FSB) را اعلام کردند.

«ما نقشه راه پیشنهادی در مقاله ارائه شده را به عنوان نقشه راه گروه ۲۰ در مورد دارایی‌های کریپتو پذیرفته‌ایم. این نقشه راه دقیق و اقدام محور برای دستیابی به اهداف مشترک ما در ثبات اقتصادی کلان و اطمینان از اجرای موثر، انعطاف‌پذیر و هماهنگ چارچوب سیاست جامع برای دارایی‌های رمزارزی ضروری است.»

گروه ۲۰ همچنین خواستار اجرای «سریع و هماهنگ» نقشه راه شد. این امر مستلزم اجرای چارچوب‌های سیاست، گسترش دسترسی فراتر از حوزه‌های قضایی گروه ۲۰، هماهنگی جهانی، همکاری و اشتراک‌گذاری اطلاعات، و رسیدگی به شکاف‌های مربوط به داده‌هاست.

مجمع بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور مستقل از صندوق بین‌المللی پول و FSB درخواست کرد تا به‌روزرسانی‌های منظم و ساختارمندی را در مورد پیشرفت اجرای نقشه راه در مورد دارایی‌های کریپتو ارائه دهند.

این مقاله از اجرای هنجارهای ضد پولشویی برای کاهش خطرات یکپارچگی مالی و جلوگیری از استفاده غیرقانونی از ارز دیجیتالی برای فعالیت‌های جنایی و تروریستی حمایت می‌کند. بر اساس این بیانیه توصیه شده است که مناطق فعال در این زمینه باید به استانداردهای ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) که توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که مربوط به دارایی‌های مجازی (VAs) و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) است، پایبند باشند. 

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، ابتدا تاکید کرد که «مقالات غنی از محتوا» از سازمان‌هایی مانند صندوق بین‌المللی پول، FSB و OECD در ماه سپتامبر در دست بررسی بوده‌اند. او همچنین تایید کرد که هم صندوق بین‌المللی پول و هم FSB پیش از این مقالاتی در مورد رمزارز ارسال کرده‌اند.

نقشه راه پیشنهادی از بخش تایید ممنوعیت مطلق دارایی‌های کریپتو مشتق می‌شود. در عوض، به سمت یک استراتژی جامع متمایل به قوانین نظارتی است که به عنوان یک راه‌حل عملی‌تر دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا