اخبار بیت کویناخبار بین الملل

حامیان بیتکوین در سوئیس: بانک مرکزی باید بیت کوین را به ترازنامه اضافه کند

گروهی از حامیان بیتکوین در سوئیس، از بانک مرکزی این کشور می‌خواهند که بیتکوین را به ذخایر استراتژیک خود اضافه کند.

 

گروهی از حامیان بیتکوین در سوئیس، کمپینی راه‌ انداخته‌اند تا بانک ملی سوئیس (SNB) را متقاعد کنند که بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کند.

سازمان غیرانتفاعی 2B4CH، قصد دارد یک همه‌پرسی ملّی برای اصلاح قانون اساسی سوئیس برگزار کند تا بانک مرکزی را ملزم به نگهداری بیت کوین کند.

به گفته مؤسس و رئیس 2B4CH، Yves Bennaïm، این اقدام به سوئیس کمک می‌کند تا بی‌طرفی و حاکمیت سیاسی خود را در یک محیط نامشخص جهانی حفظ کند.

Bennaïm تصریح کرد: «در حال تکمیل تشکیلات مقدماتی کمیته و آماده‌سازی اسنادی هستیم که باید برای شروع این روند به صدراعظم ارائه شود.»

برای دستیابی به همه‌پرسی، تحت سیستم دموکراسی مستقیم سوئیس، مدافعان باید ظرف مدت ۱۸ ماه، ۱۰۰ هزار امضا از شهروندان سوئیسی جمع کنند. با جمعیت حدود ۸/۷۷ میلیون نفری سوئیس، تقریباً ۱/۱۵ درصد از مردم باید این طومار را امضا کنند. در حالی که 2B4CH در سال ۲۰۲۱ همه‌پرسی مشابهی را انجام داد، این ضرورت امضا چالش‌هایی را به وجود آورد.

Luzius Meisser، رئیس پلتفرم بیتکوین سوئیس و از حامیان بیتکوین، از کمپین جدید پشتیبانی می‌کند. مایسر گفت: «با گنجاندن بیتکوین در ذخایر خود، سوئیس استقلال خود را از بانک مرکزی اروپا نشان می‌دهد. چنین اقدامی بی‌طرفی ما را تقویت می‌کند.»

مایسر معتقد است که پذیرش بیتکوین می‌تواند میلیاردها دلار برای سوئیس سود داشته باشد. او قبلاً به SNB (بانک مرکزی سوئیس) توصیه کرده بود که ماهانه بیش از یک میلیارد دلار به جای اوراق قرضه آلمان، به بیتکوین اختصاص دهد. با این حال توماس جردن، رئیس بانک مرکزی، تاکنون مقاومت کرده است و ادعا می‌کند که بیتکوین، معیارهای ذخیره را برآورده نمی‌کند.

این کمپین مورد حمایت طرفداران و حامیان بیتکوین در سراسر جهان قرار گرفته است؛ از جمله سیاستمدار آلمانی، Joana Cotar. او در توییتی نوشت: «اکنون، ابتکار عملی مطرح شده است که می‌خواهد بانک ملی را ملزم به خرید بیت کوین کند.»

در صورت موفقیت، این اقدام می‌تواند سوئیس را به اولین کشور در غرب تبدیل کند که ذخایر بیتکوین در اختیار دارد. این موضوع، یادآورنده پذیرش پیشگامانه السالوادور از بیتکوین، به عنوان یک پول قانونی در سال ۲۰۲۱ است. طرفداران و حامیان بیتکوین استدلال می‌کنند که ادغام این رمزارز، دارایی‌های بانک مرکزی سوئیس را متنوع می‌کند و نشان‌دهنده تعهد سوئیس به نوآوری مالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا