اخبار NFTاخبار بین الملل

توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی با حضور دو شرکت Everlodge و Hedera

توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی به مرحله اجرا رسید و شرکت‌های Hedera و Everlodge پیشتاز این تغییر و تحول جهانی هستند.

 

توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) نشان دهنده موج بعدی نوآوری در دنیای ارزهای دیجیتال است. شرکت‌هایی مانند Everlodge با نماد ELDG و Hedera با نماد HBAR آمادگی خود را برای حضور در این عرصه اعلام کردند. شرکت Everlodge در حال حاضر پیشتاز است و در مرحله پیش‌فروش خود قرار دارد. این شرکت قصد دارد تاثیر قابل توجهی در صنعت املاک و مستغلات داشته باشد زیرا این صنعت ۲۸۰ تریلیون دلار سرمایه دارد.

توکن سازی چیست و چه اهمیتی دارد؟

توکن سازی فرایند تبدیل یک دارایی به توکن دیجیتال است و تقریباً هر چیزی را می‌توان به توکن تبدیل کرد. برای مثال دارایی‌های فیزیکی مانند املاک و مستغلات و ابزارهای مالی مانند سهام و اوراق قرضه فرصت توکن شدن دارند. 

هدف اصلی توکن سازی دارایی‌ها فراهم کردن محیطی برای آن‌هاست تا در یک پلتفرم دیجیتالی قابل دسترس‌تر با نقد شوندگی بالاتری معامله شوند. البته مزیت اصلی توکن سازی فراهم سازی قابلیت مالکیت کسری یا مشاع (مالکیت جز کوچکی از یک سرمایه بزرگ) است. به بیان دیگر, سرمایه‌گذاران می‌توانند بخش‌های کوچکی از یک دارایی را بخرند و آن را نگهداری کنند. به علاوه، با کمک مالکیت کسری، سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند که تنوع پرتفولیوی خود را بالا ببرند و دارایی‌های نقد شونده مانند املاک و مستغلات را به سبد دارایی خود اظافه کنند.

Everlodge: پیشتاز توکن سازی املاک و مستغلات

شرکت Everlodge یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است و قصد دارد دسترسی به سرمایه‌گذاری‌های املاک و مستغلات را برای همه فراهم کند. این شرکت دارایی‌ها را به توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) تبدیل می‌کند و سپس برای فروش می‌گذارد. 

این فرایند توکن سازی فرصت‌های نابی را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند و به سرمایه‌گذاران این فرصت را می‌دهد تا تنوع سبدهای معاملاتی خود را با دارایی‌های فیزیکی بالا ببرند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از افزایش نقدینگی و دسترسی به مجموعه بزرگ‌تری از خریداران بالقوه استفاده کنند. 

با کمک شرکت Everlodge، هر فرد می‌تواند تنها با ۱۰۰ دلار مالک کسری از ملک باشد و با اجاره ملک درآمد کسب کند. برای استفاده از سرویس‌های پلتفرم باید از توکن ELDG استفاده کنید. سرمایه‌گذاران با استفاده از توکن ELDG می‌توانند تراکنش‌های روی پلتفرم را انجام دهند و از تخفیف‌های خوبی در معاملات ملک بهره ببرند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب توکن ELDG اقامت رایگان شبانه در هتل‌ها و ویلاهاست. توکن ELDG در حال حاضر با قیمت ۰.۰۲۹ دلار در نهمین دور پیش فروش قرار دارد و نزدیک به ۱۹۰ درصد از قیمت اولیه آن یعنی ۰.۰۱۰ دلار افزایش یافته است. تحلیلگران صنعت کریپتو بر این باورند که تلاش‌های Everlodge این پتانسیل را دارد که صنعت املاک و مستغلات ۲۸۰ تریلیون دلاری را متحول کند.

شرکت Hedera؛ توکن سازی در مقیاس سازمانی

Hedera یک دفتر کل توزیع شده عمومی اثبات سهام است که از الگوریتم اجماع هدرا (HCS) منحصر به فرد برای دستیابی به توان عملیاتی بالا و تاخیر کم استفاده می‌کند. هدرا یک SDK در دسترس موسسات و دولت‌ها برای ساخت برنامه‌های استیبل کوین قرار می‌دهد. به علاوه، با ارائه یک API توکن سازی بومی به سازمان‌ها این فرصت را می‌دهد تا دارایی‌های توکن شده را در شبکه هدرا بسازند و آن را مدیریت کنند. 

شیاین هیگدون، مدیرعامل بنیاد HBAR، مدعی شد که برخی از بزرگترین سازمان‌های جهان در حال ادغام هدرا هستند و و بیش از هر چیزی بر معاملات مقرون به صرفه تمرکز دارند. 

قیمت هدرا از ۰.۳۷ دلار به اوج قیمت خود یعنی ۰.۱۰ دلار رسید و در این مسیر اصلاح قیمت ۰.۰۷۹۳ دلاری داشت. هدرا برای توکن سازی در مقیاس سازمانی طراحی شده است و می‌تواند به یک بازیگر اصلی در این فضا تبدیل شود. سرمایه‌گذاران حاشیه‌ای احتمالاً به دنبال پذیرش هدرا باشند و قبل از سرمایه‌گذاری منتظر استراحت این توکن بالای سطح ۰.۱۰ دلار هستند.

جمع‌بندی

توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی برای افزایش نقدینگی، شفافیت و کارایی در بازارهای مالی سنتی به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. Everlodge از این فناوری استفاده می‌کند تا مالکیت جزئی از دارایی‌های دنیای واقعی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. درهمین حین، هدرا با شبکه قوی و مشارکت‌هایش می‌تواند به بازیگری مهم در توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی در مقیاس سازمانی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا