اخبار بیت کوین

سودآورترین الگوریتم‌های اثبات کار ۲۰۲۴

سودآورترین الگوریتم‌های اثبات کار در سال ۲۰۲۴ چه شبکه‌هایی هستند؟

 

الگوریتم SHA256 بیت کوین که زمانی به عنوان هفتمین شبکه سودآور اثبات کار برای استخراج شناخته می‌شد، در حال حاضر،‌ بعد از یک سال و چهار ماه، به عنوان سومین شبکه رمز ارز سودآور برای عملیات استخراج خودی نشان می‌دهد. 

سودآوری استخراج کریپتو از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴

۵ شبکه برتر استخراج ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۴ تغییرات اساسی کردند. Kadena در سپتامبر ۲۰۲۲ پیشرو الگوریتم اثبات کار بود اما اکنون با kaspa (KAS) جایگاه اول را از آن خود کرد. Kadena از الگوریتم Kheavyhash استفاده می‌کند.

شبکه Kheavyhash به کاربر کمک می‌کند که با استفاده از قدرت هش ۹.۲ تراش در ثانیه حدود ۶۹ دلار در روز با احتساب هزینه‌های برق به دست آورد. در این میان، الگوریتم SHA256 بیت کوین رتبه دوم را به خود اختصاص داد اما الگوریتم Cuckatoo32 شاهد افزایش ارزش‌های grin (GRIN) بود و درآمد آن به ۱۲.۲۹ دلار رسید. الگوریتم SHA256 بیت کوین ماشین‌هایی با قدرت ۸ ۳۳۵ تا ۳۹۰ تراش دارد و این ماشین‌ها می‌توانند درآمد روزانه ۱۰.۶۰ تا ۱۱.۵۲ دلار را با فرض نرخ برق ۰.۱۲ دلار در هر کیلووات ساعت به دست آورند. 

قدرتمندترین دستگاه‌ها با هشت ریت بالا

بیتمن و میکروبات تولید کنندگان پیشرو دستگاه‌ها با هشت ریت بالا هستند و به نظر می‌رسد Ethash و Blake2B-Sia در سال ۲۰۲۴ دو الگوریتم ماینینگ سودآور بعدی باشند. Ethash از رمز ارزهایی مانند اتریوم کلاسیک پشتیبانی می‌کند در حالی که شبکه Blake2B-Sia می‌تواند siacoin و scprime را استخراج کند. 

جالب است بدانید که Ethash با هش ریت نزدیک به ۶ گیگابایت در ثانیه روزانه ۱۰.۴ دلار بازدهی دارد در حالی که توان استخراج Blake2B ۱۷ ترا هش در ثانیه است و روزانه می‌تواند ۹.۲۷ دلار با احتساب هزینه‌های برق تولید کند. 

سودآوری الگوریتم‌های استخراج X11 و Kadena از Blake2B-Sia پیروی می‌کند. ارزهای قابل استخراج X11 مانند Dash و CANN می‌توانند روزانه ۷.۵۷ دلار با قدرت دو ترا هش در ثانیه تولید کنند. Kadena در رتبه‌بندی سقوط کرد اما این الگوریتم نیز با هش ریت ۱۷۷ هنوز هم می‌تواند روزانه ۷.۴۷ دلار بازدهی داشته باشد. 

از طرفی، اسکریپت ماینینگ لایت کوین و دوج کوین را استخراج می‌کند و در مقایسه با اوج خود در سپتامبر ۲۰۲۲ سودآوری کمتری دارد. به علاوه، Ethash که قبلاً موقعیت اول را داشت، پس از ارتقا الگوریتم اتریوم، معروف به The Merge، در سپتامبر ۲۰۲۲ شاهد کاهش سودآوری خود بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا