اخبار استخراجاخبار بیت کوین

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری تتر در استخراج بیت کوین

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت تتر روی استخراج بیت کوین با هدف تمرکززدایی

 

شرکت تتر مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند و این سرمایه‌گذاری برای کشورهای اروگوئه، پاراگوئه و السالوادور است. مدیرعامل شرکت تتر، پائولو آردوینو، اعلام کرد که قصد دارد این اقدام استراتژیک را با تمرکز بر تاسیسات ماینرها و انرژی‌های تجدیدپذیر پیش ببرد. 

این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۲۰ مگاوات و تا سال ۲۰۲۵ به ۴۵۰ مگاوات برسد که این موضوع نشان‌دهنده یک درصد کاهش هش ریت شبکه بیت کوین است. 

البته شرکت تتر قبلاً یک مزرعه استخراج بیت کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر در اروگوئه افتتاح کرده است. به علاوه به ترتیب در کشور السالوادور و شرکت North Data Group، مبالغ ۲۵۰ میلیون دلار و ۴۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. هدف این توسعه بیش از هر چیز تقویت حضور و مستحکم کردن جای پای تتر در بخش ماینینگ است. 

آمادگی شرکت تتر برای هاوینگ بیت کوین

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت تتر همزمان با هاوینگ بیت کوین بود. هاوینگ سال ۲۰۲۴ احتمالاً بین ۲۰ تا ۲۱ آوریل اتفاق بیفتد و پاداش ماینرها در این هاوینگ از ۶/۲۵ بیت کوین به ۳/۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا می‌کند. این رویداد هاوینگ روی ماینرهای بیت کوین فشار زیادی وارد می‌کند و کوچکترین اقدام و عملیات ناکارآمدی می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

شرکت تتر قصد دارد با این سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری و این اقدام استراتژیک از چنین چالش‌هایی برای ماینرها عبور کند و تمرکز زدایی بیتکوین را بالا ببرد. برای مثال، محدودیت ماینرها در کشور چین و بعد از آن سرکوب قوانین نظارتی در این کشور باعث شد که بسیاری از ماینرها به ایالات متحده مهاجرت کنند. 

این شرکت همچنین قصد دارد به کمک این سرمایه‌گذاری تنوع بیشتری روی استخرهای استخراج ایجاد کند و خطرات مربوط به تمرکز جغرافیایی را تا حد زیادی کاهش دهد. به این ترتیب، شرکت‌های ماینینگ بیشتری به ایالات متحده جذب می‌شوند زیرا همه قصد دارند مشکل تمرکز زدایی را حل کنند.

سرمایه‌گذاری شرکت تتر در هوش مصنوعی

تتر جدا از سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد استخرهای استخراج بیتکوین، روی هوش مصنوعی تمرکز دارد و می‌خواهد مدل‌های هوش مصنوعی منبع باز و چند وجهی بسازد. ماه گذشته شرکت تتر اعلام کرد تمرکز بیشتر خود را روی هوش مصنوعی می‌گذارد و قصد دارد استانداردهای جدید و قوانین نوآورانه ایجاد کند و مقیاس‌پذیری فناوری هوش مصنوعی را تا حد زیادی بالا ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا