اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

رشد انفجاری بیتکوین: پیش‌بینی تریدر افسانه‌ای پیتر براندت

الگوی امواج الیوت و تکرار تاریخ؛ آیا رشد انفجاری بیتکوین نزدیک است؟

 

تریدر افسانه‌ای، پیتر براندت، پیش‌بینی کرده که در آستانه رشد انفجاری بیتکوین هستیم. چارت‌های بیتکوین اوج و فرودهایی را نشان می‌دهند که در گذشته دیده شده است. 

تحلیل براندت بر اساس یک روش مشابه با نظریه امواج الیوت استوار است، که می‌گوید بازارها طبق الگوهای موجی قابل پیش‌بینی حرکت می‌کنند. این الگوها توسط روانشناسی سرمایه‌گذاران تغذیه می‌شوند، که اغلب در دنباله‌ای از موج‌هایی که با قله‌ها و دره‌ها مشخص می‌شوند، منعکس می‌شوند. چارت‌های اخیر براندت الگوهای موجی را ترسیم می‌کنند که نشان‌دهنده احتمال رشد انفجاری بیتکوین و ارزش این ارز دیجیتالی است. 

چارت قیمت جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

چارت قیمت یک الگوی متوالی را نشان می‌دهد که رفتار متفاوت و غیرمعمولی دارد—پامپ، دامپ و اسلامپ، و دوباره همین الگو تکرار می‌شود.

این الگو با استاندارد چرخه بازار امواج الیوت هم‌خوانی دارد. نه تنها نام‌گذاری این الگو، بلکه تکرار تشکیل این مراحل در چارت قیمت بیتکوین پیش از این تغییر قیمت چشمگیری را به دنبال داشته. در نمودارهای ارائه شده، مرحله سربالایی با یک روند صعودی قوی مطابقت دارد، که به دنبال آن یک مرحله هامپ، یا همان دوره تثبیت، را می‌بینیم. مرحله بعدی اسلامپ اغلب منجر به پامپ می‌شود، که ممکن است عامل رشد احتمالی این رمزارز باشد. مرحله نهایی دامپ به عنوان یک یادآوری از نوسان بازار و بازگشت نهایی به مسیر تعادل عمل می‌کند. 

درصورتی که بیتکوین سطح پشتیبانی خود را حفظ کند و از سطوح مقاومت کلیدی عبور کند، مسیر رشد انفجاری بیتکوین احتمالا رقم می‌خورد. برعکس، عدم حفظ این پشتیبانی‌ها ممکن است باعث شود بیتکوین افت کند و افزایش قیمتی که انتظارش را داشتیم به تأخیر بیفتد.

تنها باید منتظر گذشت زمان و رویکرد سرمایه‌گذاران باشیم تا ببینیم آیا نظریه براندت به واقعیت می‌پیوندد یا خیر. در حال حاضر، جامعه رمزارز هنوز در حال بازیابی از قطعی شبکه سولانا است که بازار آلتکوین ها و رمزارزها را به طور کلی متزلزل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا