اخبار بین المللاخبار صرافی ها

سود صندوق بازنشستگی کره جنوبی با خرید ۲۰ میلیون دلار سهام کوین بیس

سود ۳۹ درصدی با خرید ۲۸۰ هزار سهام کوین بیس

 

صندوق بازنشستگی ملی کره جنوبی، یکی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی در جهان، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۲۰ میلیون دلار در صرافی کوین بیس سرمایه‌گذاری کرد.

سرویس بازنشستگی ملی (NPS)، یک سرویس بازنشستگی عمومی در کره جنوبی و یکی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی جهان، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸۰ هزار سهام از صرافی جهانی ارزهای دیجیتال یعنی کوین بیس را خریداری کرد و از زمان خرید این سهام ۳۹٪ سود برده است.

بر اساس گزارش موجودی سهام که در ۱۵ نوامبر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال شد، NPS در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۲۸۲۶۷۳ سهام کوین بیس را خریداری کرده است.

بر اساس داده‌های TradingView، ارزش این سرمایه‌گذاری در ۱۵ نوامبر، ۲۷/۷ میلیون دلار است. طبق بایگانی SEC، NPS مجموع سهام کوین بیس خود را با قیمت حدود ۱۹/۹ میلیون دلار به دست آورده است که نشان می‌دهد سود این صندوق بازنشستگی تقریباً ۷ میلیون دلار یا ۳۹ درصد بوده است. 

طبق گزارش خبرگزاری محلی News1، این اولین باری است که صندوق بازنشستگی کره جنوبی سهام کوین بیس را خریداری می‌کند. طبق گزارشات، این صندوق به دلیل نوسانات، سیاستی مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین داشته است. 

طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱، مجلس ملی کره جنوبی از NPS به دلیل سرمایه گذاری آن در یک معامله مرتبط با ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. در پاسخ، NPS استدلال کرد که فقط در صرافی سرمایه گذاری می کند و ارزهای دیجیتال هدف سرمایه گذاری آن نیستند.

سهام کوین بیس در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجهی داشته است و در جولای به ۱۱۰ دلار در هر سهم رسیده است. بر اساس داده‌های TradingView، ارزش سهام کوین بیس پس از شروع در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۷۰ درصد افزایش داشته است. 

چارت قیمت سالانه کوین بیس
چارت قیمت سالانه کوین بیس – منبع: TradingView

علیرغم اینکه کوین بیس با شکایت از سوی SEC مواجه بود، این صرافی رشد عظیمی در سال ۲۰۲۳ داشت. این شکایت که در ژوئن ۲۰۲۳ ثبت شد، ادعا می‌کند که کوین بیس با ارائه اوراق بهادار ثبت نشده در پلتفرم خود، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده است. در ماه اکتبر، کوین بیس بار دیگر با این استدلال که تعریف این نهاد مقرراتی از اوراق بهادار بیش از حد گسترده است، اختیارات SEC در زمینه رمزارزها را مورد بحث قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا