اخبار بیت کویناخبار بین الملل

دوره آموزشی بیت کوین در یکی از بزرگ‌ترین کالج های آمریکا

پذیرش در کلاس‌های درس بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال همچنان سر به فلک می‌کشد. در همین میان، دانشگاه ای اند ام تگزاس (Texas A&M) جدیدترین کالج ایالات متحده است که دوره بیت‌کوین را به بیش از ۷۴ هزار دانشجوی خود ارائه می‌کند.

این خبر در سیزدهم ژانویه توسط پروفسور Korok Ray از دانشکده بازرگانی Mays در دانشگاه ای اند ام تگزاس اعلام شد، که تدریس دوره «پروتکل بیت‌کوین» را به دانشجویان دانشکده مهندسی و دانشکده بازرگانی Mays با شروع ترم بهار در ۱۷ ژانویه آغاز می‌کند.

پروفسور ری در رشته توییتی بیان کرد که «برنامه‌نویسی بیت‌کوین» در ادامه دوره پروتکل بیت‌کوین است که طی آن دانشجویان یاد می‌گیرند «کتابخانه بیت‌کوین (Bitcoin Library) را از صفر بسازند». او اضافه کرد که دریافت تاییدیه از اعضای کمیته برنامه درسی کار ساده‌ای نبود.

به گفته جاش کاول (Josh Cowell)، محقق کریپتو، که باور دارد این دوره درصورت تدریس صحیح می‌تواند سواد مالی افراد را بهبود ببخشد، نداشتن دوره‌های آموزش رمزنگاری با کیفیت بالا به عنوان یک مانع اصلی برای ارتقا سطح یادگیری شناخته شده است.
علاوه بر این دوره، دوره «پیامدهای قانونی و نظارتی فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال» هم در حال حاضر در کالج‌های ایالات متحده تدریس می‌شود.

استاد توماس هوک (Thomas Hook) از دانشکده حقوق دانشگاه بوستون بیان کرد که دانشکده حقوق در حال حاضر یک دوره آموزشی «مقررات رمزنگاری» را برای دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه برگزار می‌کند که در آن با نحوه کار و عملکرد وکلای مسلط به امور رمزنگاری و شرکت‌های رمزنگاری در مواجهه با ابهامات نظارتی در این بازار آشنا می‌شوند.
او افزود: 
«هدف این دوره آموزشی این است که وکلای آینده را با مسائل بالقوه‌ای که ممکن است با آنها مواجه شوند، و همچنین رویکردها و مقررات موجود در رابطه با کریپتو و مسائل و مشکلات متفاوتی که شرکت‌های رمزنگاری با آنها روبرو خواهند بود، آشنا کند.»

سایر دانشگاه‌هایی که در حال حاضر دوره‌های ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند عبارتند از دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه کرنل و دانشگاه برکلی کالیفرنیا.

به گزارش کوین تلگراف در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد دانشجویانی که در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا