اخبار بیت کویناخبار صرافی ها

استراتژی جدید شرکت Block برای سرمایه‌گذاری روی بیتکوین

شرکت Block هر ماه برای ترازنامه خود بیتکوین خریداری می‌کند

 

شرکت Block استراتژی خود را برای خرید منظم بیتکوین از طریق میانگین هزینه دلاری (DCA) اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد ۱۰ درصد از سود ناخالص ماهانه خود را به محصولات بیتکوین و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال اختصاص دهد. «ما بیتکوین را ابزاری برای توانمندسازی اقتصاد جهانی می‌دانیم. این راهی برای افراد در سراسر جهان است تا در یک سیستم پولی جهانی شرکت کنند و آینده مالی خود را تضمین کنند.»

براساس طرح میانگین هزینه دلاری معین می‌شود که در فواصل زمانی مشخصی مقدار تعیین‌شده‌ای بر حسب دلار از یک دارایی مشخص خریداری می‌شودو برای مثال، خرید ۱۰ دلار بیتکوین در هفته و تکرار این استراتژی در طول چند هفته به مدت معین.

مدیرعامل شرکت Block که قبلا با نام Square شناخته می‌شد، جک دورسی، پنج شنبه سندی را با عنوان «طرح بیتکوین برای ترازنامه شرکت» در پلتفرم X به اشتراک گذاشت. دورسی با تأکید بر اینکه «شرکت بلاک هر ماه بیتکوین DCA می‌کند» پیشنهاد کرد که شرکت‌های دیگر نیز می‎توانند این کار را انجام دهند. جزئیات سند به شرح زیر است:

«ما برنامه جدید میانگین هزینه دلاری (DCA) خود را اعلام کرده‌ایم که بر اساس آن، هر ماه ۱۰ درصد از سود ناخالص ماهانه شرکت بلاک را با استفاده از محصولات بیتکوین سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

براساس این برنامه، شرکت بلاک قصد دارد از آوریل، ماهانه مقدار مشخصی بیتکوین با استفاده از سفارشات میانگین وزنی زمانی (TWAP) خریداری کند. برای به حداقل رساندن زیان، این شرکت گفت که بیتکوین را در یک بازه زمانی دو ساعته که از لحاظ تاریخی بیشترین مقدار نقدینگی را داشته است، خریداری خواهد کرد.

این سند همچنین در مورد اکوسیستم بیتکوین بلاک که شامل Cash App، TBD، پروژه‌های سخت‌افزاری مختلف مانند والت بیتکوین خودحضانتی Bitkey و سیستم استخراج بیتکوین و اسپیرال است، توضیح می‌دهد. بلاک با اشاره به اینکه Cash App مشتریان را قادر به خرید و فروش بیتکوین می کند، TBD را بعنوان «یک پلتفرم توسعه‌دهنده باز و متمرکز بر دسترسی به دنیای مالی غیرمتمرکز برای همه» و Spiral را بعنوان «یک تیم مستقل متمرکز بر مشارکت در کار منبع باز بیتکوین» توصیف کرد.

علاوه بر این، بلاک جزئیات نگهداری بیتکوین خود را به اشتراک گذاشت. در ابتدا این شرکت با نام Square، در ۷ اکتبر ۲۰۲۰، ۴۷۰۹ بیتکوین را به ازای هر بیتکوین ۱۰۶۱۸ دلار، به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. در فوریه ۲۰۲۱، این شرکت ۳۳۱۸ بیتکوین، به ازای هر بیتکوین ۵۱۲۳۶، به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار خریداری کرد. از ۳۱ مارس ۲۰۲۴، این شرکت ۸۰۳۸ بیتکوین در ترازنامه خود نگهداری می‌کند که تقریباً ۹ درصد از کل وجه نقد، معادل‌های نقدی و اوراق بهادار قابل فروش شرکت بلاک را تشکیل می‌دهد.

این شرکت گفت از زمان راه‌اندازی پشتیبانی بیت کوین، شرکت بلاک «رویکردی قوی برای ذخیره‌سازی سرد بیتکوین ایجاد کرده است». همچنین، افزود که در اکتبر ۲۰۲۰، «ما اسناد، کدها و ابزارهای منبع باز مربوط به Subzero را که یک ماژول امنیتی سخت‌افزاری برای حفاظت از دارایی‌های بیتکوین مشتریان است در اختیار عموم می‌گذاریم.»

بلاک نوشت: «ما بیتکوین را ابزاری برای توانمندسازی اقتصاد جهانی می‌دانیم. بیت کوین راهی برای افراد در سراسر جهان است تا در یک سیستم مالی جهانی شرکت کنند و آینده مالی خود را تضمین کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا